Munskänkarnas tre- och tvåbetygsprov

Diskussion i 'Övrigt' startad av Mats Petri, 8 november 2014.

1. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Tidigare låg de för nedladdning på den gamla websidan, men det verkar inte som om de kommit in på den nya. I a f har jag inte hittat dem där.

2. Tomas Lindblom

Tomas Lindblom fd Deppodi Moderator

När får ni tillbaka svaren?

3. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Förra gången, 2014, kom resultaten 19/12, tror jag. Då var det lite bråttom eftersom teorin skulle vara klar innan man fick göra det praktiska provet som då var i februari.
    I år gör man praktiken i november, så lite mindre stress för provrättarna i år alltså, men hoppas ändå på att resultaten kommer före jul. Ett positivt resultat skulle lätt bli "årets julklapp"! :D

Mattias Schyberg gillar detta.
  4. Jos

Jos Medlem

Ok då frågar jag Larseman som inte verkar vete heller ;)

Så +1, någon som vet var man kan hitta gamla prov? :)

Larseman gillar detta.
  5. buteljen

buteljen Medlem

Fick besked idag att jag klarade provet :):D !! Yiiieeehaaaa så skönt. Hur gick det för er andra???

Ekdahl, Vinken, Tomas Lindblom och 6 andra gillar detta.
  6. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Grattis! Antar att mitt resultat ligger och väntar i brevlådan, men troligtvis är det inte lika bra som ditt. :)

buteljen gillar detta.
  7. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Yesssss! Vilken lättnad!
    Hustrun arbetar ikväll, men i morgon poppar vi med @Skaggs & Co.

buteljen, Vinken, Daniel A och 2 andra gillar detta.
  8. Mattias Schyberg

Hm, inget brev i brevlådan enligt frun. Inte heller någon info under min profil på hemsidan. Så vitt jag vet så brukar ju alla få informationen samtidigt, men tydligen inte! :(

9. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Finns ju den irrationella faktorn PostNord med i bilden också.

buteljen och kayaker gillar detta.
  10. Fredrik L

Fredrik L Medlem

Det gick bra. Trodde att det skulle vara svårare.

buteljen, Silex, Vinken och 2 andra gillar detta.
  11. Fredrik L

Fredrik L Medlem

Nu gäller det ju bara att skriva en uppsats innan det praktiska provet...

buteljen och Vinken gillar detta.
  12. Mattias Schyberg

Kan tycka att hemsidan och mejl borde vara det primära sättet att kommunicera nuförtiden. :stendumt:

13. Fredrik L

Fredrik L Medlem

Inte så säker på att Munskänkarna håller med om det. Medelåldern är ju inte direkt låg...

14. Vinken

Vinken Medlem

Ja vi får se hur många som hinner kvalificera sig för det praktiska provet nästa år. Kan bli tunnsått i värsta fall.

15. buteljen

buteljen Medlem

Stort grattis :) (det är dåligt med grattis/firar smajlies här @Mattias S ;)) . Kom gärna med i vår 3-bprovningsgrupp vi har i Lund!! De senaste gångerna har vi kört övningsprov i form av två valfria flighter (dvs 8 viner) från praktiska provet + diskussioner. Firade med den här i går:)

15645320_10154289971743562_1203213643_n.jpg

16. buteljen

buteljen Medlem

Håller tummarna att det bara blivit något strul med ditt snailmail!!! De verkar inte ha lagt in något på hemsidan ännu.

Mattias Schyberg gillar detta.
  17. buteljen

buteljen Medlem

Grattis!!!!:)

Mats Petri gillar detta.
  18. Hans Artberg

Hans Artberg Medlem

Som jag sagt tidigare, det teoretiska provet kan man ha full kontroll över, bara att se till att man är ordentligt påläst.
    Det praktiska däremot är svårare att förbereda sig inför, går här inte att "plugga" in alla tänkbara vinalternativ. Finns dessutom många slumpvariabler, som provtillverkarnas kompetens, ev flaskvariation, din näsas dagsform osv.

kayaker gillar detta.
  19. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Tack @buteljen det gör jag mycket gärna! Är med på trebetygsprovningskursen (puh!) med Malmömunskänkarna en gång i månaden men man kan knappast träna för mycket... ;)

20. Skaggs

Skaggs Medlem

29 st som klarade - 6 st från Stockholmssektionen.

Mattias Schyberg, buteljen och Vinken gillar detta.

Dela sidan