Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Munskänkarnas tre- och tvåbetygsprov

Trådskapare
Mats Petri

Mats Petri

Österlen
Tidigare låg de för nedladdning på den gamla websidan, men det verkar inte som om de kommit in på den nya. I a f har jag inte hittat dem där.
 
Trådskapare
Mats Petri

Mats Petri

Österlen
Förra gången, 2014, kom resultaten 19/12, tror jag. Då var det lite bråttom eftersom teorin skulle vara klar innan man fick göra det praktiska provet som då var i februari.
I år gör man praktiken i november, så lite mindre stress för provrättarna i år alltså, men hoppas ändå på att resultaten kommer före jul. Ett positivt resultat skulle lätt bli "årets julklapp"! :D
 

buteljen

Medlem
Yesssss! Vilken lättnad!
Hustrun arbetar ikväll, men i morgon poppar vi med @Skaggs & Co.
Stort grattis :) (det är dåligt med grattis/firar smajlies här @Mattias S ;)) . Kom gärna med i vår 3-bprovningsgrupp vi har i Lund!! De senaste gångerna har vi kört övningsprov i form av två valfria flighter (dvs 8 viner) från praktiska provet + diskussioner. Firade med den här i går:)

15645320_10154289971743562_1203213643_n.jpg
 
Som jag sagt tidigare, det teoretiska provet kan man ha full kontroll över, bara att se till att man är ordentligt påläst.
Det praktiska däremot är svårare att förbereda sig inför, går här inte att "plugga" in alla tänkbara vinalternativ. Finns dessutom många slumpvariabler, som provtillverkarnas kompetens, ev flaskvariation, din näsas dagsform osv.
 
Trådskapare
Mats Petri

Mats Petri

Österlen
Kom gärna med i vår 3-bprovningsgrupp vi har i Lund!! De senaste gångerna har vi kört övningsprov i form av två valfria flighter (dvs 8 viner) från praktiska provet + diskussioner.
Tack @buteljen det gör jag mycket gärna! Är med på trebetygsprovningskursen (puh!) med Malmömunskänkarna en gång i månaden men man kan knappast träna för mycket... ;)
 
Toppen