Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nyårs och eller vinårslöften inför 2018

JonasBo

Medlem
Mitt löfte var att dricka mer av det i källaren för att få plats för mer, men de för unga ännu. Men ändå köper jag mer .
Behöver generellt öka innehavet på bruksvin också och gärnaffrån andra regioner än piemonte..

Nästa år fyller jämt så då kan jag nog tömma en del
Fan. Glömde att jag har 24 fl bordeaux 2015 som kommer i februari. Kanske ska lagra hos winefinder något år till innan jag tar hem det.så det får plats.
 

JonasBo

Medlem
Hur funkar det? De tar en avgift antar jag?
Winefinder erbjuder lagring av dina oskattade viner. Vi kontaktar dig då dina viner anländer till vårt lager för att höra om du vill ta hem eller lagra dina viner

Jag antar att det tillkommer en avgift men hittar inte mer information än ovan.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Med en 1,5-åring med förkärlek till att vakna varje morgon någongång mellan 03.45-05.00 (oavsett tid för nattning) samt en gravid fru så har konsumtionen nått 10-års lägsta. Klart under fallande 200-dagars medel.
Hoppas ta tag i detta om ett tag och vända trenden. Dricka dippen, typ.

Inköpen till källaren ligger dock kvar på en god nivå så det börjar bli lite trångt.... men det ÄR ju så kul att handla vin.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Med en 1,5-åring med förkärlek till att vakna varje morgon någongång mellan 03.45-05.00 (oavsett tid för nattning) samt en gravid fru så har konsumtionen nått 10-års lägsta. Klart under fallande 200-dagars medel.
Hoppas ta tag i detta om ett tag och vända trenden. Dricka dippen, typ.

Inköpen till källaren ligger dock kvar på en god nivå så det börjar bli lite trångt.... men det ÄR ju så kul att handla vin.
Hear hear :)
-Har också utstått två års sömntortyr så jag kan klart se korrelationen mellan minskat vindrickande och morgonpigga småbarn... Numera sover hon ofta till 06 dock så det börjar kännas som man har fått livet tillbaka...
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Med en 1,5-åring med förkärlek till att vakna varje morgon någongång mellan 03.45-05.00 (oavsett tid för nattning) samt en gravid fru så har konsumtionen nått 10-års lägsta. Klart under fallande 200-dagars medel.
Hoppas ta tag i detta om ett tag och vända trenden. Dricka dippen, typ.

Inköpen till källaren ligger dock kvar på en god nivå så det börjar bli lite trångt.... men det ÄR ju så kul att handla vin.

Kul att höra från dig igen :) Trodde du hade gått under jorden efter din egenproducerade plommoncider ;)

Kul att ni också är gravida igen, grattis. När är det BF?
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Kul att höra från dig igen :) Trodde du hade gått under jorden efter din egenproducerade plommoncider ;)

Kul att ni också är gravida igen, grattis. När är det BF?
Men visst överlevde vi Plommonvinet, blev bättre än befarat!

Min radiotystnad beror helt på att konsumtionen av intressanta viner nästintill varit 0 senaste tiden. Några öl på kvällen eller helgen är det enda som slunkit ner. Kommer förbättra både konsumtion och aktivitet vad det lider.
BF är början på augusti, så väldigt nära nu.....
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
84 in
69 ut
Minns inte mitt mål för detta år men det kan knappast ha varit att öka antalet flaskor.
Frankrike leder på 37,7% följt av Italien 30,4% och Tyskland 8,7% av vad som druckits.
Inköpen leds av Frankrike 40,5% och Spanien dyker upp som tvåa, främst tack vare en Menorcaresa, med 22,6%.

Ska se om jag hittar mitt "löfte" och se hur väl de stämmer :vägg:
 

Gomseglet

Medlem
Jag skulle resa mer och köpa mer drickfärdigt.
Jag fick barn och har inte rest alls.
Jag har dessutom fixat ett större lagringsutrymme i en jordkällare långt hemifrån. Jag sitter och klickar hem lagringsobjekt för glatta livet och kommer inte åt dem för fem öre.
0/2 mål hittills!
 

jrick

Medlem
Sekundärt mål men ändå mycket viktigt är att se till att jag inte har fler flaskor 20181231 än 20180101.
Dåliga nyheten är att jag missade målet - efter nyårsafton kommer jag vara 88 flaskor rikare än när året började. Den goda nyheten är att just i sista kvartalet minskade jag med sex flaskor istället för att öka med 31 som snittet var tidigare tre kvartal under året :cool:
 
Toppen