Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pol Roger Winston Churchill 2002

doda

Medlem
Det vore kul att höra mer från andra som prövat. Vad tycker ni? Jag bekanterade inte, och tyckte inte att det behövdes. Längd som slår mycket annat.
 

JakobS

Medlem
Studentbudgeten är som den är...

Vad tror ni, köpa 6x Winston 0,75 för lagring, eller spara till Cristal 2008? Jag har trots allt en bättre hälft som bromsar in, och jag ska plugga till 2019 så att skaffa bägge är nog uteslutet då det skulle eliminera väldigt många billigare flaskor de närmaste åren.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Studentbudgeten är som den är...

Vad tror ni, köpa 6x Winston 0,75 för lagring, eller spara till Cristal 2008? Jag har trots allt en bättre hälft som bromsar in, och jag ska plugga till 2019 så att skaffa bägge är nog uteslutet då det skulle eliminera väldigt många billigare flaskor de närmaste åren.
3 Cristal och 3 Winston!
 

Elvis

Medlem
Studentbudgeten är som den är...

Vad tror ni, köpa 6x Winston 0,75 för lagring, eller spara till Cristal 2008? Jag har trots allt en bättre hälft som bromsar in, och jag ska plugga till 2019 så att skaffa bägge är nog uteslutet då det skulle eliminera väldigt många billigare flaskor de närmaste åren.

Om du sneglar på Cristal tycker jag att du ska köpa några Cristal 2006 - det är en fantastisk årgång av Cristal. Förresten så kommer kanske Krug 2002 före Cristal 2008...
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Studentbudgeten är som den är...

Vad tror ni, köpa 6x Winston 0,75 för lagring, eller spara till Cristal 2008? Jag har trots allt en bättre hälft som bromsar in, och jag ska plugga till 2019 så att skaffa bägge är nog uteslutet då det skulle eliminera väldigt många billigare flaskor de närmaste åren.
För mig är Winston det bättre valet helt klart.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Drack 2002:an igår på 28+, mycket anklever över den på något vis, och visst tusan var den riktigt god även om jag tyckte 00:an var ännu bättre. :)
 

JakobS

Medlem
3 Cristal och 3 Winston!

Har funderat på det, men vet inte om jag vill bryta mitt system. Köper nu antingen 6 st 0,75or eller 3 st 1,5or för långlagring.

Om du sneglar på Cristal tycker jag att du ska köpa några Cristal 2006 - det är en fantastisk årgång av Cristal. Förresten så kommer kanske Krug 2002 före Cristal 2008...

Tror du att det finns mer potential i Cristal 06an än det kommer blir i 08an? (svårt att svara på givetvis :cool:).
07an Cristal ska släppas nu i Maj, så jag räknar med att 08an kommer runt jul 2016 - vår 2017.

Jag hoppas verkligen att Krug släpper 04an före 02an, annars kommer jag få riktigt svårt med mina inköp! Har tidigare räknat med att köpa Cristal 08 och Krug 02 (det är dessa två prestiger som jag velat lagra hittills), men efter att ha druckit Winston 2000 nu så har också den slagit sig in i mitt huvud.

För mig är Winston det bättre valet helt klart.

Jag drack Winston 2000 nu på årsdagen med min sambo, och det var den näst bästa skumpa jag druckit hittills, efter Williams Rosé 1996. Är helt klart ett fan av Winston!

Jag har smakat en glas Cristal 06, dock var det i början av mina "skumpakarriär" för över ett år sedan, så jag kommer inte ihåg så mycket.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Har funderat på det, men vet inte om jag vill bryta mitt system. Köper nu antingen 6 st 0,75or eller 3 st 1,5or för långlagring.



Tror du att det finns mer potential i Cristal 06an än det kommer blir i 08an? (svårt att svara på givetvis :cool:).
07an Cristal ska släppas nu i Maj, så jag räknar med att 08an kommer runt jul 2016 - vår 2017.

Jag hoppas verkligen att Krug släpper 04an före 02an, annars kommer jag få riktigt svårt med mina inköp! Har tidigare räknat med att köpa Cristal 08 och Krug 02 (det är dessa två prestiger som jag velat lagra hittills), men efter att ha druckit Winston 2000 nu så har också den slagit sig in i mitt huvud.



Jag drack Winston 2000 nu på årsdagen med min sambo, och det var den näst bästa skumpa jag druckit hittills, efter Williams Rosé 1996. Är helt klart ett fan av Winston!

Jag har smakat en glas Cristal 06, dock var det i början av mina "skumpakarriär" för över ett år sedan, så jag kommer inte ihåg så mycket.
Alltid bra med ett system! Köp 6 st Winston 2002. För att göra det lite lättare fokusera först och främst på de allra bästa årgångarna, från 2000-2010, är det 2 som höjer sig över mängden 2002 (även om det för mig finns vissa tvivel iaf just nu) men framför allt 2008 som är en årgång där man bör köpa alla sina favoriter plus allt annat som pengarna räcker till och i större kvantiter än vanligt:) I det lägre prisregistret är Turgy 2008, väl värd att prova och lagra, 100% chardonnay från Mesnil 0% dosage, ett ypperligt exempel på vilken fantastisk årgång 2008 är. Krug 2002 känns som ett måste köp, här bör man nog också förbereda sig på en prishöjning!
 
Last edited:
Toppen