Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pol Roger Winston Churchill 2002

Väldigt roliga nyheter att Cuvée Sir Winston Churchill 2002 kommit. Har bara riktigt goda erfarenheter av Winston Churchill, och även årgången har för mig varit strålande hittills (vet någon som inte har riktigt lika goda erfarenheter av 2002 i Champagne, här på forumet).

Hur som helst är kombinationen väldigt lovande, och det blir svårt att inte inhandla några flaskor.
 

Dovberg

Medlem
image.jpg
image.jpg

Hämtade precis ut mina tre magnum:D Var lika tungt att bära som skönt att ro hem dem.
 

Gurto

Medlem
Hur är det med 70 cl'aren, får man 2002 av den också om man beställer nu?

Jag pratade med mitt lokala SB (de har inte Winston på hylla) och bad dem ta hem. De beställde från depån i Örebro. Bad dem ringa och dubbelkolla att det var 02:eek:r i depån och så var fallet.

Så för att förenkla svaret: Ja :)
 

Dovberg

Medlem
Grattis till att du fick med originalkartongen också. Brukar inte Systembolaget slänga bort sådana?
När man beställer viner brukar jag alltid få behålla originalkartongen. Värre är det med viner som kommer till butik utan att man har beställt dem. Då kan säkert originalkartong ryka under uppack.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Grattis till att du fick med originalkartongen också. Brukar inte Systembolaget slänga bort sådana?
Jo visst gör de oftast så, och river bort allt annat förpackningsmaterial. Hämtade t.ex. två nakna Selosse, utan sidenpapper i veckan, från webblansering. :mad: Men de gör inte alltid så om det är en hel låda.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Jo visst gör de oftast så, och river bort allt annat förpackningsmaterial. Hämtade t.ex. två nakna Selosse, utan sidenpapper i veckan, från webblansering. :mad: Men de gör inte alltid så om det är en hel låda.
Med tanke på att man betalar ca 200 SEK för en WInston kartong vill man gärna ha den med!

Detta visar väl på att det inte bara är IT-system och beställningsrutiner som har brister.
 
Last edited:

energia

Medlem
Jag pratade med mitt lokala SB (de har inte Winston på hylla) och bad dem ta hem. De beställde från depån i Örebro. Bad dem ringa och dubbelkolla att det var 02:eek:r i depån och så var fallet.
Så för att förenkla svaret: Ja :)

Och Ward Wines berättade för mig att det tar 10 dagar innan sidan på SB uppdateras med ny årgång, för att SB tänker att det kan eftersläpa produkter av den tidigare årgången. Men i detta fall har Ward rensat bort alla 2000 från depåerna, så det är 2002 som kommer precis som du skrev :)
 
Trådskapare
A
Hämtade precis mina Winston 2002 på magnum. Originalemballage och allt. Kan konstatera att med de som skrivit på forumet och de som jag vet köpt men inte skrivit så har minst 16 av den första skeppningens magnumflaskor hamnat hos forumets medlemmar.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Jag gillar också Winston men är överlag mer imponerad utav Henriots Enchanteleurs och tänkte lägga pengarna på de ist
- Är det någon som har koll på när den släpps för den brukar vell ligga drygt 12år på jästen, vilket innebär att det snart är dags att degga dem va?
 
Trådskapare
A
Jag gillar också Winston men är överlag mer imponerad utav Henriots Enchanteleurs och tänkte lägga pengarna på de ist
- Är det någon som har koll på när den släpps för den brukar vell ligga drygt 12år på jästen, vilket innebär att det snart är dags att degga dem va?
Frågade då jag var hos dem i våras men fick inget bra svar. Den som säljs just nu är 1998 och det kommer eventuellt 2000 innan 2002 släpps.
 

matage

Medlem
Gick på lite upptäcksfärd i Stockholm idag i jakt på 02'or och även om Sveavägen har 10 magnum enligt hemsidan så visade det sig att alla var 2000 när jag fick följa med in på lagret. Samma sak med 75-cl..

Däremot hittade jag några helflaskor på bolaget vid Odenplan vilket de själva var lite förvånade över eftersom det var en utgående artikel på det bolaget. Jag köpte inte alla så det finns/fanns kvar för de som vill slentrianhandla ;)
 
Toppen