Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pol Roger Winston Churchill 2002

Kostjan

Mot bättre vetande
Låt dig inte förledas av de mörka krafterna. För samma pengar kan du få två lådor av Pol Roger Brut Vintage. Och eftersom det inte var så länge sedan de bytte till årgång 2004 så kan du kanske hitta 2002 om du har tur och kikar ordentligt bak i hyllorna. Jag har upptäckt att det inte är så ovanligt att det finns två årgångar bredvid varandra på hyllorna och att den äldre årgången kan stå längst in. Skillnaden i upplevelse mellan årgångs-Pol Roger och den vanliga Brut Réserve är värd hundralappen. Klivet upp till Winston Churchill är jättelikt prismässigt men inte lika gigantiskt ur smaksynpunkt enligt min ringa mening.

Men även om @tobbe81 inte hittat sin stil än så kommer han aldrig att ångra inköp av Krug GC eller Winston Churchill. Hälsningar från den mörka sidan.

Två olika lösningar, båda rätt på sitt sätt.
Även om jag själv laddar med Churchill :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Låt dig inte förledas av de mörka krafterna. För samma pengar kan du få två lådor av Pol Roger Brut Vintage. Och eftersom det inte var så länge sedan de bytte till årgång 2004 så kan du kanske hitta 2002 om du har tur och kikar ordentligt bak i hyllorna. Jag har upptäckt att det inte är så ovanligt att det finns två årgångar bredvid varandra på hyllorna och att den äldre årgången kan stå längst in. Skillnaden i upplevelse mellan årgångs-Pol Roger och den vanliga Brut Réserve är värd hundralappen. Klivet upp till Winston Churchill är jättelikt prismässigt men inte lika gigantiskt ur smaksynpunkt enligt min ringa mening.
För en förmodad Pol Roger-anhängare så låter detta som goda nyheter. Jag borde alltså satsa på Pol Roger Brut Vintage, speciellt om jag hittar årgång 2002 eller har jag massuppfittat?
 

magnum

Epernay, Frankrike
För en förmodad Pol Roger-anhängare så låter detta som goda nyheter. Jag borde alltså satsa på Pol Roger Brut Vintage, speciellt om jag hittar årgång 2002 eller har jag massuppfittat?
Till @tobbe81 för 5,000SEK köp 4 flaskor Winston, kommer bli en fantastisk Champagne! Gällande Pol Roger 2002, tycker denna har påbörjat sin resa utför, stor flaskvariation.
 

doda

Medlem
Bokade tre magnum. Nu får man hålla tummarna att man får några överhuvudtaget. Beställningssortimentet är ju som det är när det gäller detta.
Bokade också tre magnum 07.30 i morse. Hoppas verkligen att det blir leverans också. Är det någon på forumet som har kontakt med importören, och vet hur oddsen ser ut?
 

doda

Medlem
Bokade också tre magnum 07.30 i morse. Hoppas verkligen att det blir leverans också. Är det någon på forumet som har kontakt med importören, och vet hur oddsen ser ut?
Talade med Ward Wine i morse, och de trodde inte att det skulle vara några problem med leverans för de som beställde magnum igår.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Arrgh, trots svårt allvarligt dubbelköpstopp kunde jag inte låda bli att ta hem en flaska så som ni håller på och härjar...
-Men det fick bli en 75:a, lite budgerdiciplin fanns kvar någonstans i bakhuvudet.
Får väl se om och vad som dyker up, den var kanske slutsåld så de ersatte min beställning med en likvärdig vara av annan årgång i form av en trelitersbox Umbala 2014 enligt devisen det går lika bra med selleri.

-Så nu är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta på att man fyller 50 då antar jag.
 

Vino fino

Medlem
Får väl se om och vad som dyker up, den var kanske slutsåld så de ersatte min beställning med en likvärdig vara av annan årgång i form av en trelitersbox Umbala 2014 enligt devisen det går lika bra med selleri.
-Så nu är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta på att man fyller 50 då antar jag.
Du tänker knäcka en välagrad box Umbala till 50-årsdagen alltså? Är inte det lite väl överdådigt lyxigt? :D:D
 

Sjödin

Joråsåatt...
Jag kollade med lokala SS idag. De hade tre 00 på hyllan men sa sig sälja så lite att de nog inte får in 02 på lääänge. Men de kunde såklart ta hem den åt mig... Säljer Winston så pass lite alltså? I en välbärgad 08-förort...
 

MartinE

Medlem
Jag kollade med lokala SS idag. De hade tre 00 på hyllan men sa sig sälja så lite att de nog inte får in 02 på lääänge. Men de kunde såklart ta hem den åt mig... Säljer Winston så pass lite alltså? I en välbärgad 08-förort...
Folk i allmänhet köper hellre en BIB för 300 än en flaska champagne. Och köper mycket hellre fyra BIB än en flaska champagne för 1200 kr... Det är bara att konstatera att vi är ett udda släkte! Och tur är väl det, för tänk hur svårt det hade varit att få tag på sina Winston annars! :cool:

Edit: Ändrade tre till fyra. Det står tydligen inte så bra till med huvudräkningen här... Dricker möjligen för mycket champagne! ;)
 
Last edited:

Dovberg

Medlem
Pratade precis med mitt lokala systembolag och dem bekräftade att jag fått mina 3 magnumflaskor. Jag riktigt skakade av lättnad och pustade ut hårt. Inser hur fånig man är över bara några krossade druvor :rolleyes:
 

Larseman

Medlem
Folk i allmänhet köper hellre en BIB för 300 än en flaska champagne. Och köper mycket hellre fyra BIB än en flaska champagne för 1200 kr... Det är bara att konstatera att vi är ett udda släkte! Och tur är väl det, för tänk hur svårt det hade varit att få tag på sina Winston annars! :cool:

Edit: Ändrade tre till fyra. Det står tydligen inte så bra till med huvudräkningen här... Dricker möjligen för mycket champagne! ;)
Noterade faktiskt felräkningen, men vågade inte påpeka ety mitt rykte som faktapolis skulle få alltför mycket påfyllnad :rolleyes:
 
Toppen