Pol Roger Winston Churchill 2002

Diskussion i 'Vin' startad av Anders Landström, 14 november 2014.

1. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Två olika lösningar, båda rätt på sitt sätt.
    Även om jag själv laddar med Churchill :)

2. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

För en förmodad Pol Roger-anhängare så låter detta som goda nyheter. Jag borde alltså satsa på Pol Roger Brut Vintage, speciellt om jag hittar årgång 2002 eller har jag massuppfittat?

Skumpagne gillar detta.
  3. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Till @tobbe81 för 5,000SEK köp 4 flaskor Winston, kommer bli en fantastisk Champagne! Gällande Pol Roger 2002, tycker denna har påbörjat sin resa utför, stor flaskvariation.

4. Per Stade

Per Stade Lege artis

Kom ihåg att det var Pol Roger Vintage som Sir Winston själv drack.

5. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Ja, men då ingick druvorna från Winston!

Elvis, Per Stade, Vino fino och 2 andra gillar detta.
  6. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Köpte några magnum 2002 idag. Någon som vill boka provning om 10 år eller så?

Skumpagne, MartinE och magnum gillar detta.
  7. MartinE

MartinE Medlem

Det är bokat! Jag tar med mig min (enda) Salon 2002 och har vi tur finns det fortfarande kvar någon Salon 96 på magnum, som någon tålmodig och sparsam fantast kan bidra med!

magnum och Anders Landström gillar detta.
  8. Dovberg

Dovberg Medlem

Bokade tre magnum. Nu får man hålla tummarna att man får några överhuvudtaget. Beställningssortimentet är ju som det är när det gäller detta.

9. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

Finns -02 inne på passagen nu :D

10. doda

doda Medlem

Bokade också tre magnum 07.30 i morse. Hoppas verkligen att det blir leverans också. Är det någon på forumet som har kontakt med importören, och vet hur oddsen ser ut?

11. doda

doda Medlem

Talade med Ward Wine i morse, och de trodde inte att det skulle vara några problem med leverans för de som beställde magnum igår.

12. Anders Landström

Svar från Ward

doda gillar detta.
  13. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Arrgh, trots svårt allvarligt dubbelköpstopp kunde jag inte låda bli att ta hem en flaska så som ni håller på och härjar...
    -Men det fick bli en 75:a, lite budgerdiciplin fanns kvar någonstans i bakhuvudet.
    Får väl se om och vad som dyker up, den var kanske slutsåld så de ersatte min beställning med en likvärdig vara av annan årgång i form av en trelitersbox Umbala 2014 enligt devisen det går lika bra med selleri.

-Så nu är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta på att man fyller 50 då antar jag.

Magnus L, Vino fino, mnor och 2 andra gillar detta.
  14. Vino fino

Vino fino Medlem

Du tänker knäcka en välagrad box Umbala till 50-årsdagen alltså? Är inte det lite väl överdådigt lyxigt? :D:D

Emanuel gillar detta.
  15. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

-Endast det bästa är gott nog tänker jag...

sunqan gillar detta.
  16. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Jag kollade med lokala SS idag. De hade tre 00 på hyllan men sa sig sälja så lite att de nog inte får in 02 på lääänge. Men de kunde såklart ta hem den åt mig... Säljer Winston så pass lite alltså? I en välbärgad 08-förort...

17. MartinE

MartinE Medlem

Folk i allmänhet köper hellre en BIB för 300 än en flaska champagne. Och köper mycket hellre fyra BIB än en flaska champagne för 1200 kr... Det är bara att konstatera att vi är ett udda släkte! Och tur är väl det, för tänk hur svårt det hade varit att få tag på sina Winston annars! :cool:

Edit: Ändrade tre till fyra. Det står tydligen inte så bra till med huvudräkningen här... Dricker möjligen för mycket champagne! ;)

Last edited: 3 december 2014
    KockJohan gillar detta.
  18. Dovberg

Dovberg Medlem

Pratade precis med mitt lokala systembolag och dem bekräftade att jag fått mina 3 magnumflaskor. Jag riktigt skakade av lättnad och pustade ut hårt. Inser hur fånig man är över bara några krossade druvor :rolleyes:

Per Stade och Skumpagne gillar detta.
  19. Larseman

Larseman Medlem

Noterade faktiskt felräkningen, men vågade inte påpeka ety mitt rykte som faktapolis skulle få alltför mycket påfyllnad :rolleyes:

MartinE, Mattias Schyberg och Per Stade gillar detta.
  20. Anders Landström

Hmm :eek:

Dela sidan