Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang AG i Stockholm

mackan92

Medlem
Får försöka väcka liv i en gammal tråd, ska själv till AGs då sambon alltid velat gå dit (har själv varit där ett par gånger, men var för flera år sedan) och såklart kollar man på vinlistan... Min första anblick gav mig att det är väldigt på-prisat som vanligt i Stockholm, men forumet kanske kan hjälpa att sondera terräng? Rött kött står såklart på menyn. ;)

Tillägg: budget är runt tusenlappen. Det som jag skrivit upp som intressanta är:

Pierre Gonon ”Les Iles Feray” Vin de Pays de l’Ardèche
Domaine Jamet - Côtes du Rhône
Elio Altare Langhe Rosso ”Arborina” 2007
 
Last edited:

Thirsty

Smygnykterist
Får försöka väcka liv i en gammal tråd, ska själv till AGs då sambon alltid velat gå dit (har själv varit där ett par gånger, men var för flera år sedan) och såklart kollar man på vinlistan... Min första anblick gav mig att det är väldigt på-prisat som vanligt i Stockholm, men forumet kanske kan hjälpa att sondera terräng? Rött kött står såklart på menyn. ;)

Tillägg: budget är runt tusenlappen. Det som jag skrivit upp som intressanta är:

Pierre Gonon ”Les Iles Feray” Vin de Pays de l’Ardèche
Domaine Jamet - Côtes du Rhône
Elio Altare Langhe Rosso ”Arborina” 2007
VVF 2008 för 15 tkr måste ses som ett fynd! Eller galenskap? Om än strax ovan budget..
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Får försöka väcka liv i en gammal tråd, ska själv till AGs då sambon alltid velat gå dit (har själv varit där ett par gånger, men var för flera år sedan) och såklart kollar man på vinlistan... Min första anblick gav mig att det är väldigt på-prisat som vanligt i Stockholm, men forumet kanske kan hjälpa att sondera terräng? Rött kött står såklart på menyn. ;)

Tillägg: budget är runt tusenlappen. Det som jag skrivit upp som intressanta är:

Pierre Gonon ”Les Iles Feray” Vin de Pays de l’Ardèche
Domaine Jamet - Côtes du Rhône
Elio Altare Langhe Rosso ”Arborina” 2007
För 50 % över budget kan du få en 2010 Morey-Saint-Denis ”Les Ruchots” Premier Cru från Domaine Arlaud. Verkar som om påslaget är rätt så sansat på det vinet.
 

mackan92

Medlem
För 50 % över budget kan du få en 2010 Morey-Saint-Denis ”Les Ruchots” Premier Cru från Domaine Arlaud. Verkar som om påslaget är rätt så sansat på det vinet.
Såklart var ju det slut. Fler än du som uppmärksammat det. Fick åka till andra sidan pölen istället för att hitta något Passade perfekt med all rökighet från stekytan på alla köttbitar
7D074DEB-615D-4520-9093-A5AD599DED7B.jpeg
 
Toppen