Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sine Qua Non

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag provade Sine Qua Non Omega igår för fjärde eller femte gången och jag är fortsatt besviken. Vad tycker ni om M&E Krankels viner?
 

Keen

slan
Sine Qua Non...är det SQN som massa jänkare på Mark Squire's forum (hittade dit precis) gråter över väntetider på deras mailing list?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Japp, det är precis samma grej!

Sjukt bra prylar (oftast)!

Har några magnum, vet inte när jag ska dricka dem bara!
 

zwampen

Medlem
Har druckit Omega, kanske ej så överväldigad men däremot Hollerin och Covert Fingers tycker jag är kanon speciellt CF är underbar,
tycker också att hans Into The Dark är den bästa grenachen ur deras portfölj.
Ett par magnum ?
Vilka problem du sitter med ?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Re: Sine Qua Non

zwampen skrev:
Har druckit Omega, kanske ej så överväldigad men däremot Hollerin och Covert Fingers tycker jag är kanon speciellt CF är underbar,
tycker också att hans Into The Dark är den bästa grenachen ur deras portfölj.
Ett par magnum ?
Vilka problem du sitter med ?

Usch Ja, dessa problem!

Jag minns första gången jag provde Midnight Oil, det var det första SQN vin som jag provade och jag blev förälskad! Det är nästan omöjligt att beskriva så här i efterhand, likaså Hollerin' M somdu nämner, precis när det släpptes var det magsikt. JAg drack nog fyra flaskor på ett par månader, en av de mer minnesvärda tillsammans med goda vänner när vi softade och grillade lite Merguez och Salsicca. Sjukligt gott! No 6 Pinot är nog den mest 'Klassiskt' Pinotiga av SQN pinoterna som jag provat. Nästan lite stram sist jag provade den, men med tydliga toner som man förknippar med Bourgogne. Jäkligt häftig, jag har en kvar... Yummy! Just for the Love of it är ju också ett legendariskt vin. Har druckit det några gånger och det är helt fantastiskt!
 

Krug88

Medlem
SV: Sine Qua Non

Just for the love of it var ju helt magiskt när den släpptes, har hört att man bör vänta lite med flaskorna man har kvar för att de är i en tunnel för tillfället.
Håller med om Midnight Oil när det släpptes, aldrig provat något liknande... Vet inte om jag tycker den är lika häftig längre, känner inte riktigt samma kraft och en något för hög syntetisk sötma.
Har inte provat Poker Face än, har precis bytt till mig en flaska. Smärtar alltid att knäcka en flaska man bara har en av och som är svår att ersätta...
Papa var länge sen, provad för drygt ett år sen när den släpptes, kanske dags att testa den igen?
 

CH

Medlem
SQN + Divine

Keen skrev:
Ja, mycket kul :) Stort grattis!


För övrigt ett intressant nummer. Men det är lite väl skadeglatt att skriva ut varunumren på SQN Atlantis, man var ju tvungen att springa ner till systemet och testa :D Fanns inga kvar :(

Billiga var de med när de väll fanns. Mitt Ebay pris var ju det dubbla.
 

Keen

slan
SV: Grattis Frankofilen! (blogg-recensioner i tryckta vinannonser)

CH skrev:
Billiga var de med när de väll fanns. Mitt Ebay pris var ju det dubbla.


Ja, och på SS stod det att de tog slut i slutet på september förra året. Hur fan kan det komma sig? :( Varför visste jag inte om det tidigare för. Iofs så var det väl ett dolt varunummer, dvs det går inte att söka efter på ss.se.
 
SV: Grattis Frankofilen! (blogg-recensioner i tryckta vinannonser)

Keen skrev:
Iofs så var det väl ett dolt varunummer, dvs det går inte att söka efter på ss.se.

Dolt varunummer? Är det bara för SS anställda eller?

Och riktigt kul att bloggvärlden gjort sitt i genombrott också i vinvärlden. Lättare för konsumenter och läsare att rösta med fötterna då.
 

CH

Medlem
SV: Grattis Frankofilen! (blogg-recensioner i tryckta vinannonser)

Keen skrev:
Ja, och på SS stod det att de tog slut i slutet på september förra året. Hur fan kan det komma sig? :( Varför visste jag inte om det tidigare för. Iofs så var det väl ett dolt varunummer, dvs det går inte att söka efter på ss.se.

Jag anmälde mig hos Divine för att få deras nyhetsmail och förhoppningsvis då få reda på när det är dags för SQN nästa gång eftersom det verkade vara dold nr som du säger.
 

kayaker

Cyklist
SV: Grattis Frankofilen! (blogg-recensioner i tryckta vinannonser)

CH skrev:
Jag anmälde mig hos Divine för att få deras nyhetsmail och förhoppningsvis då få reda på när det är dags för SQN nästa gång eftersom det verkade vara dold nr som du säger.
Jag vet inte om det hjälper. Jag har inte sett något om SQN i de nyhetsbrev jag fått de senaste månaderna fast jag kanske är blind...?
 

v_skogh

Medlem
SV: Grattis Frankofilen! (blogg-recensioner i tryckta vinannonser)

Divine uppdaterar sin sida i dagarna och då kanske man kan hitta lite bättre information.
Förrhoppningsvis är det läge för privatimport.
 

Keen

slan
SV: Grattis Frankofilen! (blogg-recensioner i tryckta vinannonser)

Nya årgångar ska dyka upp i april enl. divine. Eventuellt några på passagen med en kvot på en per skalle. Funderar på att börja köa nu :p
 

CH

Medlem
SV: Grattis Frankofilen! (blogg-recensioner i tryckta vinannonser)

v_skogh skrev:
Divine uppdaterar sin sida i dagarna och då kanske man kan hitta lite bättre information.
Förrhoppningsvis är det läge för privatimport.

Ja det är nog dags att uppdatra deras sida.
Så här står det om SQN

Sine Qua Non
Sine Qua Non är väl det ultimata garagevineriet då det ligger i ett skjul i Ventura.
Manfred Krankls viner tillhör de mest individualistiska och artistiska i Kalifornien.
Han gör själv etsningarna till vinernas etiketter. Och han gör aldrig samma vin mer än en gång. Han byter vingårdar och druvsammansättning till varje ny årgång.
Han ger varje vin unika namn som: Queen Of Spades, Twisted And Bent, Imposter McCoy m.m.
På hans etiketter kan man läsa finstilta texter som: He made just enough wines to be dangerous. Eller: The truth is in the bottle. Sen buteljerar han vinerna i tunga och för varje år annorlunda buteljer.


Viner:
2001 Albino
2001 Number 6
Allt slut nya årgångar kommer in april 2006


Nu är vi visserligen ganska långt bort från topic och det kanske skulle lyftas ut till en egen tråd om vi ska fortsätta diskutera om SQN & Divine.
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

Har en polare som är och hälsar på sina föräldrar i Sonoma nu, så jag bad han leta runt lite efter några flaskor. Får hoppas det funkar. :-\
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Re: Sine Qua Non

Keen skrev:
Sine Qua Non...är det SQN som massa jänkare på Mark Squire's forum (hittade dit precis) gråter över väntetider på deras mailing list?

Hittade just det här inlägget från broder Keen, fan har du gått och suktat sedan 2007 och fortfarande inte smakat?

K88, ska vi förbarma oss över pöjken?
 

Keen

slan
SV: Re: Sine Qua Non

Krug skrev:
Hittade just det här inlägget från broder Keen, fan har du gått och suktat sedan 2007 och fortfarande inte smakat?

K88, ska vi förbarma oss över pöjken?

då visste jag ju inte riktigt vad det var ;D Det är nog först på senare tid som jag blivit riktigt sugen :D

Men ni får gärna förbarma er över mig. Ni vet att jag kommer bjuda tillbaks om jag kommer över några flaskor ;)
 

Krug88

Medlem
SV: Re: Sine Qua Non

Krug skrev:
Hittade just det här inlägget från broder Keen, fan har du gått och suktat sedan 2007 och fortfarande inte smakat?

K88, ska vi förbarma oss över pöjken?
Jo, men vi måste ju utnyttja situationen lite isåfall. ;D

Jag går och hyr en clown-outfit med tillhörande näsa, simfötter och peruk, sen får han ha på sig det hela kvällen nere på Grappe!
Och kanske under en snabb pint på puben efter...

Låter inte det fair?
 
Toppen