Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sine Qua Non

CH

Medlem
SV: Sine Qua Non

kayaker skrev:
Inte jag heller, men CH har säkert mailbombat Divine så dom har väl gett honom en flaska för att hålla honom lugn... ;D

Hehe, den som mailbombat Divine är ju Keen. Jag har bara ringt en gång om dagen.
 
SV: Sine Qua Non

Bara än fråga från en novis på amerikanska viner, hur många och vilka olika viner gör Sine Qua Non? Här menar jag inte att räkna alla årgångar som separata viner, utan bara exempelvis Sine Qua Nons Syrah som ett vin.
 

CH

Medlem
SV: Sine Qua Non

Darth Angelus skrev:
Bara än fråga från en novis på amerikanska viner, hur många och vilka olika viner gör Sine Qua Non? Här menar jag inte att räkna alla årgångar som separata viner, utan bara exempelvis Sine Qua Nons Syrah som ett vin.

I senaste släppet dvs -06orna så är det 2 typer. Raven Syrah och Raven Grenache. Sedan finns det 2 olika utgåvor av varje. Samma vin men med olika etiketter.
 

anders

Medlem
SV: Sine Qua Non

Darth Angelus skrev:
Bara än fråga från en novis på amerikanska viner, hur många och vilka olika viner gör Sine Qua Non? Här menar jag inte att räkna alla årgångar som separata viner, utan bara exempelvis Sine Qua Nons Syrah som ett vin.

Jag vill minnas att LG:s specialbilaga om Santa Barbara gick igenom detta hyggligt noga. Har du inte den så försök skaffa den genom efterbeställning från LG och framför allt börja prenumerera på tidningen, fantastiskt lågt pris i förhållande till mängden läsning.
 
SV: Sine Qua Non

CH skrev:
I senaste släppet dvs -06orna så är det 2 typer. Raven Syrah och Raven Grenache. Sedan finns det 2 olika utgåvor av varje. Samma vin men med olika etiketter.

anders skrev:
Jag vill minnas att LG:s specialbilaga om Santa Barbara gick igenom detta hyggligt noga. Har du inte den så försök skaffa den genom efterbeställning från LG och framför allt börja prenumerera på tidningen, fantastiskt lågt pris i förhållande till mängden läsning.
Tackar! Jag skall se om jag kan få tag på LG:s sagda specialbilaga.
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

CH skrev:
I senaste släppet dvs -06orna så är det 2 typer. Raven Syrah och Raven Grenache. Sedan finns det 2 olika utgåvor av varje. Samma vin men med olika etiketter.

Minst 3 olika etiketter :)

Sen gör han viner som legat på ekfat i 40+ månader. Senaste heter Ode to E. Han gör även vita och roséer.
 

kayaker

Cyklist
SV: Sine Qua Non

Jag fick ingenting. Jag undrar hur man skulle ha gått tillväga för att få nå't överhuvudtaget. :(
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

David W skrev:
Även jag fick en syrah. Undrar hur man skulle gått till väga för att få en av varje.

Vad jag förstått så var tilldelningen av grenachen mycket mycket lägre än syrahn. T.ex. där jag köpte mina andra fick 96 syrah och bara 12 grenache.

Beklagar Kayaker :(
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

kayaker skrev:
Det är inte min stil då jag har lätt att sätta mig in i deras situation.

Äh, det är ju inte så extremt som folk får det att låta ;D för min del är det mest att jag har haft flera diskussioner med Gunnar om SQN sedan i höstas, så han var väl medveten om hur intresserad jag var av att få tag i flaskor =)
Tydligen hade de ju blivit nedringda av folk efter Livets Godas specialnummer. Man undrar ju stilla om man hade kunnat få fler flaskor om inte LG hade kommit ut med det numret innan :D
 
Toppen