Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sine Qua Non

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

Vafan är det här för fasoner! Bara för att ni blivit utnyttjade av CJ nere på Grappe behöver ni väl inte hålla på med såna här förnedringsfasoner! :D

Det hade ju iofs kunnat vara värre. Ni hade kunnat tvinga mig att ansöka till den rätte för rosing :-\
 

Krug88

Medlem
SV: Sine Qua Non

Keen skrev:
Vafan är det här för fasoner! Bara för att ni blivit utnyttjade av CJ nere på Grappe behöver ni väl inte hålla på med såna här förnedringsfasoner! :D

Det hade ju iofs kunnat vara värre. Ni hade kunnat tvinga mig att ansöka till den rätte för rosing :-\
Sura clowner gör inga barn glada...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Sine Qua Non

Keen skrev:
Vafan är det här för fasoner! Bara för att ni blivit utnyttjade av CJ nere på Grappe behöver ni väl inte hålla på med såna här förnedringsfasoner! :D

Det hade ju iofs kunnat vara värre. Ni hade kunnat tvinga mig att ansöka till den rätte för rosing :-\

Vadå "ansöka"? Du ÄR den rätte för Rosing...
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

Krug88 skrev:
Sura clowner gör inga barn glada...

Clowner är läskiga...

Skulle jag vara clown på barnkalas skulle jag dra på It av Stephen King på projektor medans jag uppträdde. Inte för att det skulle hända.

Krug skrev:
Vadå "ansöka"? Du ÄR den rätte för Rosing...

Och du är den rätte för Erwik eller Bobby. Bara att välja och vraka, eller ta båda på en gång!
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

Krug skrev:
Kanske inte, men vi skulle garva. Och det är ju skäl nog...
donotwant2.jpg
 

CH

Medlem
SV: Sine Qua Non

Krug88 skrev:
Jo, men vi måste ju utnyttja situationen lite isåfall. ;D

Jag går och hyr en clown-outfit med tillhörande näsa, simfötter och peruk, sen får han ha på sig det hela kvällen nere på Grappe!
Och kanske under en snabb pint på puben efter...

Låter inte det fair?

;D

Spelar ingen roll vad du säger Keen, du skulle lätt gå med på det och sedan låta CJ leka med dig om det skulle innebära att du skulle få lite SQN.

Det är inte mobbing eller förnedring utan "roasting" som genomförs. Du borde känna dig hedrad av det hela egentligen.
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

CH skrev:
;D

Spelar ingen roll vad du säger Keen, du skulle lätt gå med på det och sedan låta CJ leka med dig om det skulle innebära att du skulle få lite SQN.

Det är inte mobbing eller förnedring utan "roasting" som genomförs. Du borde känna dig hedrad av det hela egentligen.


Njae, då känns de 500euro på ebay som ett riktigt kap om man slipper ha CJ flåsandes i nacken :-\
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

Krug skrev:
re poster lyckades ni med innan det gick åt helvete...

Använd med fördel den befintliga tråden http://www.finewines.se/http://www.fine ... ic.php?t=3 men inte till cykelhistorier.

Tråd låst

//Krug

Vafan! Det gick snabbare än vanlig att gå åt helvete! Jag var iallafall seriös :(

Nåväl, som sagt har jag beställt 2 av varje, plus ett gäng lillian. Snackade mailledes med Gunnar på Divine och i fredags sa han att han skulle sätta allokeringen de närmsta 1-2 veckorna.

I övrigt har jag lyckats köpa 2 st SQN via ebay, en Backwards and Forwards i ett lite svagt ögonblick samt en Hollerin' M.
 

CH

Medlem
SV: Sine Qua Non

Keen skrev:
Vafan! Det gick snabbare än vanlig att gå åt helvete! Jag var iallafall seriös :(

Nåväl, som sagt har jag beställt 2 av varje, plus ett gäng lillian. Snackade mailledes med Gunnar på Divine och i fredags sa han att han skulle sätta allokeringen de närmsta 1-2 veckorna.

I övrigt har jag lyckats köpa 2 st SQN via ebay, en Backwards and Forwards i ett lite svagt ögonblick samt en Hollerin' M.

Ja det var väll jag som var skyldig denna gången :-[ Kunde inte låta bli att kommentera cykelsnacket sedan jag hittade den gyllene bilden några dagar innan.

Hur som så önskade jag 3st av varje för både SQN & Lillian. Återstår dock att se om jag får någon överhuvudtaget eftersom jag inte var med i allokeringen förra året.
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

David W skrev:
Gunnar har sagt att han ska prioritera dem som köpt tidigare, och det är ju bra.

Icke bra! :(
Hur många har du köpt föregående år? Vet du ungefär hur många han brukar släppa?
 

kayaker

Cyklist
SV: Sine Qua Non

David W skrev:
Gunnar har sagt att han ska prioritera dem som köpt tidigare, och det är ju bra.
Ja, då lär man väl inte få nå't. :(
Det hänger ju mycket på hur han kvoterar också. Det bör ju ligga i Divines intresse att uppmuntra nya kunder också. Man köper ju gärna nå'n flaska extra av både det ena och det andra via de importörer som varit tillmötesgående. Jag har en hel del Bristlyimporterat vin hemma... :D
 

J.S.

Medlem
SV: Sine Qua Non

kayaker skrev:
Ja, då lär man väl inte få nå't. :(
Det hänger ju mycket på hur han kvoterar också. Det bör ju ligga i Divines intresse att uppmuntra nya kunder också. Man köper ju gärna nå'n flaska extra av både det ena och det andra via de importörer som varit tillmötesgående. Jag har en hel del Bristlyimporterat vin hemma... :D

Mina Lillian White Hawk Syrah är klara iaf, återstår SQN... ;D
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

J.S. skrev:
Mina Lillian White Hawk Syrah är klara iaf, återstår SQN... ;D

Vafan! när fick du reda på det? Köpte du förra året?
Om det är samma Lillian Syrah som jag köpte direkt från Maggie på lillian är de helt fantastiska (i min mening).
 

J.S.

Medlem
SV: Sine Qua Non

Keen skrev:
Vafan! när fick du reda på det? Köpte du förra året?
Om det är samma Lillian Syrah som jag köpte direkt från Maggie på lillian är de helt fantastiska (i min mening).

Hehe, lite tjat kan löna sig ibland ;)
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

J.S. skrev:
Hehe, lite tjat kan löna sig ibland ;)


Jag har också tjatat :(

Hur många lillian fick du?


Var samma som jag har, druvorna kommer från White Hawk-vingården som jag misstänkte :) Hoppas jag får mina 5 :D
 

CH

Medlem
SV: Sine Qua Non

Keen skrev:
Jag har också tjatat :(

Hur många lillian fick du?


Var samma som jag har, druvorna kommer från White Hawk-vingården som jag misstänkte :) Hoppas jag får mina 5 :D

Ja det vore ju ganska snopet om det blev en "Krug -96" historia av det hela igen och du blev utan.
 

Keen

slan
SV: Sine Qua Non

CH skrev:
Ja det vore ju ganska snopet om det blev en "Krug -96" historia av det hela igen och du blev utan.


Haha, verkligen! Hoppas att du vet att du får ställa upp på samma sätt igen då ;D

Åtminstone har jag ju mina två lillian kvar. Får ligga i fosterställning i ett hörn och dricka dom gråtandes :(
 
Toppen