Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 20 januari 2017

Skrutt

Medlem
Nu gjorde du allt ett misstag! ;)
Då har ju du liksom lövet att det inte finns några gummitoner i -13?;)

Inom parentes sagt så ger Parker 94p till årgången -13 i Roussillon men bara 88p till Languedoc. Så där blir man inte klokare. Apropå klockrena 2010 Jadis gav han 94p till båda regionerna den årgången.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Då har ju du liksom lövet att det inte finns några gummitoner i -13?;)

Inom parentes sagt så ger Parker 94p till årgången -13 i Roussillon men bara 88p till Languedoc. Så där blir man inte klokare. Apropå klockrena 2010 Jadis gav han 94p till båda regionerna den årgången.
Jag hittade inte gummitoner, men vad du hittar kan jag inte förutspå. :)
 

KimHartman

Medlem
Håller inte med, jag gjorde misstag som köpte den. Inget vin i min smak i alla fall, riktigt konstigt och tvärdog till dagen efter. Tar väl med övriga flaskor som bonusvin till någon BYOB;)

Det är inte Barrals undermåliga paketering av vinerna som spökar här?
 
M

Mouton

Problemet som ambitiös producent är att man aldrig vet exakt hur flaskorna kommer hanteras när de lämnar egendomen. Personligen tycker jag att det är att utsätta sig för en onödig risk.
Som ambitiös producent ser man till att använda enbart dom bästa disbritörerna.
 

Skrutt

Medlem
Precis;) provar en del annat även fast det låter osannolikt:D
Inte helt säker på om flaskan var ok eller inte, men ändå ganska säker. Får se vad nästa flaska ger i gommen.
Kanske är det "mitt" gummi från 2011 Jadis som går igen. Jag har kört det vinet på en provning också, och som jag minns det var deltagarna rätt avvaktande, artigt undertryckande sin misstänksamhet kanhända. Jag tänker mig att de två 2011or jag provat varit lätt värmeskadade, utan att veta. Det blir mycket spekulation här men det fanns inget besvärande med årgång 2010 i alla fall så jag tror inte det har med stilen att göra.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Kanske är det "mitt" gummi från 2011 Jadis som går igen. Jag har kört det vinet på en provning också, och som jag minns det var deltagarna rätt avvaktande, artigt undertryckande sin misstänksamhet kanhända. Jag tänker mig att de två 2011or jag provat varit lätt värmeskadade, utan att veta. Det blir mycket spekulation här men det fanns inget besvärande med årgång 2010 i alla fall så jag tror inte det har med stilen att göra.
Du bara måste testa -13 så vi får klarhet i hur du upplever årgången. :)
 

vinosofi

Medlem
Var det någon som hann få tag på Chateau Arlay i påfyllningen?
Jag tyckte mig hålla koll men tydligen såldes alla 600 flaskor slut när jag blinkade. :(
 

Ekdahl

Medlem
Var det någon som hann få tag på Chateau Arlay i påfyllningen?
Jag tyckte mig hålla koll men tydligen såldes alla 600 flaskor slut när jag blinkade. :(
Vanligtvis släpper inte SB alla flaskor direkt (i fall de inte blir sålda så får importören stå med svartepetter), de fyller nog på webblagret nästa vecka. Det står 0 i webblager på denna artikel vilket indikerar det. Kicka "bevaka" så får du meddelande när den är inne igen.
 

vinosofi

Medlem
Vanligtvis släpper inte SB alla flaskor direkt (i fall de inte blir sålda så får importören stå med svartepetter), de fyller nog på webblagret nästa vecka. Det står 0 i webblager på denna artikel vilket indikerar det. Kicka "bevaka" så får du meddelande när den är inne igen.
Jag misstänkte att det var så, så jag ringde och pratade med kundtjänst. De sa att de sålt alla 1200 som de hade köpt in men jag hoppas att han hade fel.
 
Toppen