Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 4 december 2015

Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Kombinationen kramar och sicilianska viner gör mig närmast knäsvag.
Get a room ! :bäver:

image.jpg

Alternativt bjud in oss andra för lite klumpesnusk...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Fan vad jag gillar skreven på de två i bakgrunden. Vilka härliga bulor! Så vill jag också se ut. :D
Jag undrar mest hur diskussionen gick innan bilden togs?
-Ja! Vi tar på oss lite snygga matchande spandexkläder och tar piffiga bilder, det kommer gå hem i stugorna!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag undrar mest hur diskussionen gick innan bilden togs?
-Ja! Vi tar på oss lite snygga matchande spandexkläder och tar piffiga bilder, det kommer gå hem i stugorna!
Det var så riktiga män såg ut på 70-talet - har du redan glömt (tycker dock det påminner mer om 80-talet)? ;)

Man verkade inte ha komplex för sina kön direkt...
 

kayaker

Cyklist
Det var så riktiga män såg ut på 70-talet - har du redan glömt (tycker dock det påminner mer om 80-talet)? ;)

Man verkade inte ha komplex för sina kön direkt...
Spontant så känns det som det såg ut ungefär runt decennieskiftet tidsmässigt.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Suck. Som alltid kommer dessa släpp mitt i ett köpstopp.
Här får man gå försiktigt till väga om julen inte skall spenderas med ärtsoppa på tub och blodpudding. Jag får helt enkelt dela upp i "nice to have" och "must have".

Must have:
Selosse - given, hur många kan man ta?
Deutz 2008 - Drack den i helgen, måste fylla på lite
Von Winning Pinot Noir II - Börjat köpa på mig tysk pinne, kan inte sluta. Som tourettes.
Aalto - tar den när storebror ligger lite långt bort prismässigt.

Nice to have:
Paul Bara Special Club Grand Cru
Cuvée William Deutz
Karia Chardonnay Stag's Leap Wine Cellars
Bägge pinoterna från Tasmanien, gillar stilen där.
Schoenenbourg Grand Cru Riesling
med mera....

Får se hur detta slutar.o_O
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Är dottern lika kn.. äh förlåt excentrisk?
Ingen aning. Gjorde ett kort besök 2013, men då var det någon anställd tant som tog emot. Pappa Jolys excentricitet har jag bedömt både från hans viner och hans skrivande och föredragshållande om biodynamik. Som ett smakprov har jag för mig att han i sin bok hävdar att vinets livsenergi eller liknande förstörs om det passerar förbi en streckkodsläsare. För mig är det foliehatt direkt.
 

Pessoa

Medlem
Kermit Lynch brukar ha bra grejer. Har hans sida som tips när jag reser i Frankrike eller Italien. Var på Korsika i början av Oktober och kunde dricka bra tack vare hans tips. (Tog även tips av Eric Asimov och winetravelguides.com.) Nåväl, Lynch gör bra reklam för Joguet. En släpps idag, tre andra släpps 4/12.

"The wines are divided into two lines: precocious cuvées and those for long-aging. Precocious cuvées, like the “Cuvée Terroir” and “Les Petites Roches” (Little Rocks), are made to be consumed young. If premier crus were permitted in Chinon, Les Varennes du Grand Clos would certainly be considered one of them. Clos du Chêne Vert and Clos de la Dioterie are perhaps their greatest wines—certainly of grand cru quality—with excellent aging potential. Those who are convinced that the best Cabernet Franc grows in Bordeaux may quickly transfer their allegiance to the Loire upon tasting these classic, appellation-defining Chinons. The purity of fruit, the exceptional delineation of aromas and flavors, the soulful reflection of terroirs, and the extraordinary seductiveness of the texture make the wines from Joguet second to none."

http://kermitlynch.com/our-wines/charles-joguet/
 
Toppen