Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 4 december 2015

Blev ingen Chateau Giuraud :mad: Lyckades däremot plocka på mig Selosse, Pierre Peters, Jose Michel, Paul Bara, Gimonnet, Ca' del Bosco, Clos Mogador, Ridge Estate och East Bench, Bousquet des papes och Chateau Vaudieu så det kunde varit värre. Bra pris på den förstnämnda dock så det sved..:(
 

kayaker

Cyklist
Knepigt nog så ser webblagret orört ut. Jag roade mig med att kolla hur lagret ser ut för ett antal viner och kan konstatera att:
Pierre Peters Resèrve Oubliée, Ridge Estate Cabernet Sauvignon 2012 och Ridge Monte Bello 2012 är slut i webblagret. För Von Winning Pinot Noir II 2012 så står det dock fortfarande "72 st i webblagret" trots ett antal beställningsbekräftelser på vinet ifråga.
 
För mig så slank det ned Sassicaia , Seloesse (även om den var överprisad) Aalta och La Difese. Blev även Ornallaia (inte från släppet), för framtida matchrace mot Sassicaia (samma år) och Chateaû le Puy (för att se vad allt fuss är om)
 

kayaker

Cyklist
Beställde följande:
  • 2013 Tenuta San Guido Guidalberto Toscana IGT (Brukar vara bra)
  • 2012 Clos Mogador Priorat (En bekant provade den på plats tidigare i veckan och var lyrisk)
  • 2012 Friedrich Becker Spätburgunder Herrenwingert (Sparringpartner till månadens vin)
  • 2012 von Winning Pinot Noir II (Månadens vin)
  • 2013 Tolpuddle Vineyard Pinot Noir (Jancis Robinson var mycket positiv över 2014 (18p) samtidigt som hon beklagade sig över att 2013 var slut)
  • 2013 Ridge Chardonnay Estate (Brukar hålla hög klass)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Går in på sidan vid 10.00, börjar beställa, kraschar 10 sekunder senare, efter 5 minuter kommer sidan tillbaka. Börjar beställa div men Monte Bello går inte att lägga på beställning, ok..ringer frugan att hon får trava upp till NK på lunchen och köpa M-B där.
Skickar iväg beställningen, 2 timmar senar har forfarande inget bekräftelsemail kommit på ordern. Sen ringer frun när hon står på NK att M-B är slut.
VA FAAAAN! Ska det va så här ???
Jag vill ju bara ha lite vin....
 

MartinE

Medlem
Går in på sidan vid 10.00, börjar beställa, kraschar 10 sekunder senare, efter 5 minuter kommer sidan tillbaka. Börjar beställa div men Monte Bello går inte att lägga på beställning, ok..ringer frugan att hon får trava upp till NK på lunchen och köpa M-B där.
Skickar iväg beställningen, 2 timmar senar har forfarande inget bekräftelsemail kommit på ordern. Sen ringer frun när hon står på NK att M-B är slut.
VA FAAAAN! Ska det va så här ???
Jag vill ju bara ha lite vin....
KRAM!
 

Hipshot

Medlem
Jag som hade köpstopp... Lite ångest fick man efter avtryckarfingeret gick av
Catena Zapata Nicasia Vineyard 2011
Barolo Cannubi Boschis Luciano Sandrone 2011
Barolo Bricco Viol M. Marengo 2011
Chassagne-Montrachet Premier Cru En Remilly Bruno Colin 2013
Kopke Colheita 1966
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Går in på sidan vid 10.00, börjar beställa, kraschar 10 sekunder senare, efter 5 minuter kommer sidan tillbaka. Börjar beställa div men Monte Bello går inte att lägga på beställning, ok..ringer frugan att hon får trava upp till NK på lunchen och köpa M-B där.
Skickar iväg beställningen, 2 timmar senar har forfarande inget bekräftelsemail kommit på ordern. Sen ringer frun när hon står på NK att M-B är slut.
VA FAAAAN! Ska det va så här ???
Jag vill ju bara ha lite vin....
Som bulvan plockade jag med mig en låda MB, och inte för att det på något vis är tänkt att få dig att må bättre, men såg även någon tappa en flaska MB i golvet framför mig i kassan (han fick för övrigt en ny helt kostnadsfritt. Det är service det!) :D
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Inte för att det på något vis är tänkt dig att må bättre, men såg någon tappa en flaska MB i golvet framför mig i kassan (han fick för övrigt en ny helt kostnadsfritt. Det är service det!)
Så fast han var en drummel så blev han belönad :(
Som bulvan plockade jag med mig en låda MB!
Var god och skicka upp ett par, tänk på att tomten ser vilka som är snälla.
 
Last edited:

Skrutt

Medlem
Jag som hade köpstopp... Lite ångest fick man efter avtryckarfingeret gick av
Catena Zapata Nicasia Vineyard 2011
Barolo Cannubi Boschis Luciano Sandrone 2011
Barolo Bricco Viol M. Marengo 2011
Chassagne-Montrachet Premier Cru En Remilly Bruno Colin 2013
Kopke Colheita 1966
Om det är så dina köpstopp ser ut så undrar jag...

Cannubi Boschis, Vina Tondonina, Tolpuddle, och några missade. Dubbel best. såklart så jag mailade in makulering av ena. För att vara lite originell nämner jag nu även bärsabirorma Avec Les Bons Voeux och Oceanbryggeriets julöl.
 

chambertin

Medlem
Beställning->Krasch, tillbaka till beställningssidan. Samma sak 3 ggr om vilket nu verkar ha resulterat i samma beställning x3. Kanske var meningen att det skulle vara 3 ggr så mkt i min första beställing..=) Frestad att behålla allt om det inte vore så att det hade blivit obefintligt med julklappar... många år framöver..
Detta måste vara förtäckt strävan till merförsäljning från SBs sida. Dom har alltså gravt avvikit från sitt uppdrag att inte uppmuntra till extra köp vilket dom normalt lyckas extremt bra med. Så bra att dom t.o.m fått vissa här att inte handla alls och då snackar vi vinnördar alltså.
Europadomstolen nästa för h.....e !
Slagläge att få bort monopolet. Bevisen finns där svart på vitt ju !
;)
 
Detta måste vara förtäckt strävan till merförsäljning från SBs sida. Dom har alltså gravt avvikit från sitt uppdrag att inte uppmuntra till extra köp vilket dom normalt lyckas extremt bra med. Så bra att dom t.o.m fått vissa här att inte handla alls och då snackar vi vinnördar alltså.
Europadomstolen nästa för h.....e !
Slagläge att få bort monopolet. Bevisen finns där svart på vitt ju !
;)
Ser till att ta en skärmdump av Mina Sidor/Beställningar för framtida bevisning!;)
 
Toppen