Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 7 december 2018

Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Bara en allmän undring; som "nybörjare" tycker jag mig se samma viner de senaste åren i små partier i ny årgång. Är det generellt så eller stirrar jag mig blind på mina favoriter? Tycker det borde vara mer variation annars?
Visst stirrar man sig blind på sina favoriter, eller som i mitt fall, känner igen vinet trots att jag inte köper det. Många producenter släpper sina viner relativt regelbundet varje år vilket gör att när de lanseras på SB så är det vid ungefär samma tidpunkt. Att de dyker upp år efter år beror på efterfrågan, många av vinerna är eftertraktade. Det vore intressant att se en jämförelse över flera år vilka viner som är återkommande och hur stor andel som enbart dykt upp en gång. Får bli ett projekt senare.
 
Inköp under veckan plus små partiet 7e dec

Henriot Brut Millésimé 08 x 3
Côte de Beaune Aigrots 1er Cru x 3
Faustino I Gran Reserva x 1
Conde de Valdemar Gran Reserva x 1
Sassicaia Tenuta San Guido x 3
Crozes Hermitage La Guiraude x 3
Churchill's Vintage Port 2011 x 1
Maccagatta bric balin barbaresco 2012 x 4
Henriot bdb x 3
 
Last edited:

NoSense

Medlem
Hoppade faktiskt över Sassicaia och köpte istället 3 st Guidalberto, som verkade mer prisvärda. Eftersom jag var så duktig och höll hårt i plånboken så kostade jag istället på mig en Churchills port 2011, en lagavulin distillers edition 18, 2st Ca´marcanda (Gaja) och 2 st Barbaresco Rabaja och ett gäng ale från Fullers vintage och några Innis & gunn pepparkaks stout.

Glömde helt bort att köpa rom, får bli ett återbesök. För glöm inte att det är stängt i hela 4 dagar i rad i jul ;)
 
Toppen