Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets dolda sortiment

Swedish

Medlem
Jag hade en defekt flaska från en mixad låda, då fick jag inga pengar tillbaka för de kunde inte avgöra vad den kostade. :(
Då ska dialog föras mellan SB och importören och importören återkomma med uppskattat pris. Det tar längre tid (dvs. du får inte pengarna direkt i kassan) men du får alltid reklamera en defekt vara
 

Swedish

Medlem
Jag håller med, men det var länge sen och jag orkade inte. Vinet fanns inte som enstaka flaska så klart. Kunde googlat europeiska priser möjligen Fick ta något från butikens utbud av tillbehör istället, tog en burk argongas.
Som sagt, du ska inte behöva göra något. SB tar kontakt med importören
 

jrick

Medlem
Då ska dialog föras mellan SB och importören och importören återkomma med uppskattat pris. Det tar längre tid (dvs. du får inte pengarna direkt i kassan) men du får alltid reklamera en defekt vara
Nej och jag får väl inte pengarna på kontot heller utan får vänta till de återkommer, och sedan komma in och hitta någon som känner till mitt ärende och sedan få en insättning på kortet. Som tur var så var det en flaska inte dyrare än 200-250 kr och värderade min tid högre. Men tack för informationen, ska komma ihåg till en annan gång om det skulle hända igen!
 

Johan L

Medlem
Vi bör även ha i åtanke att vara justa mot Systembolaget är väldigt ironiskt eftersom det inte ligger i deras intresse som monopol att vara justa mot kunder utan agera utifrån ålagt uppdrag och lagar.

En sanning med modifikation. Detaljhandelsmonopolets existensberättigande är beroende av opinionen och därför ligger det ändå i viss mån i deras intresse att vara justa mot kunder, i den mån det kan göras samtidigt som uppdrag och lagar följs.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Om denna tråd hade kunnat ha ett omslagsfoto:cool:
 

Attachments

  • 213746591_777752962890316_3446581541874539801_n.jpg
    213746591_777752962890316_3446581541874539801_n.jpg
    84 KB · Visningar: 268
Toppen