Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 15 december

AdamW

Medlem
Är det bara jag som alltid måste uppdatera varukorgen en gång? D v s jag trycker på beställ någon sekund efter att kl slår 10 och får alltid upp att flaskorna inte går att beställa (trycker jag för tidigt?), får välja varukorgen igen och då går beställningen igenom (självklart förutsatt att valda flaskor inte hunnit ta slut under tiden). Det fungerar inte att bara trycka på beställ en gång till utan jag måste som sagt alltid välja varukorgen igen.
 

Mexikanaren

Medlem
Är det bara jag som alltid måste uppdatera varukorgen en gång? D v s jag trycker på beställ någon sekund efter att kl slår 10 och får alltid upp att flaskorna inte går att beställa (trycker jag för tidigt?), får välja varukorgen igen och då går beställningen igenom (självklart förutsatt att valda flaskor inte hunnit ta slut under tiden). Det fungerar inte att bara trycka på beställ en gång till utan jag måste som sagt alltid välja varukorgen igen.

Det enda jag märkt är att jag startar en chatt med Systembolaget på deras hemsida så måste jag ladda om sidan för att mitt könummer/representant i chatten ska öppnas.
Och inte bara stanna som ett generiskt fönster utan någon information.
 

Skrutt

Medlem
Är det bara jag som alltid måste uppdatera varukorgen en gång? D v s jag trycker på beställ någon sekund efter att kl slår 10 och får alltid upp att flaskorna inte går att beställa (trycker jag för tidigt?), får välja varukorgen igen och då går beställningen igenom (självklart förutsatt att valda flaskor inte hunnit ta slut under tiden). Det fungerar inte att bara trycka på beställ en gång till utan jag måste som sagt alltid välja varukorgen igen.
Ja, det stämmer. man behöver uppdatera varukorgen. Jag testade detta idag eftersom jag inte hade några särskilt heta objekt i varukorgen (tror mer på 2019s upplaga av Schaefer även om 2018 säkert är njutbar också). Helt klart var det så att det inte gick att komma vidare så länge den röda texten "Varorna går inte att beställa" syntes!

Med andra ord så tror jag att om man har tryckt för tidigt en gång så måste man uppdatera efter det.
 

Deek

Medlem
Plockade på mig en Aalto och en Ridge Cab Mini Monte Bellon.

Stod några Sassicaia kvar på hyllan när jag var där så högt tryck på den var där inte i år. Funderade på att plocka upp La Cõte, Pure och Sandhi också då jag gillar Sta. Rita Hills men chillar lite med dom. Kände mig så otaggad :confused:
 

FredrikC

Medlem
Plockade på mig en Aalto och en Ridge Cab Mini Monte Bellon.

Stod några Sassicaia kvar på hyllan när jag var där så högt tryck på den var där inte i år. Funderade på att plocka upp La Cõte, Pure och Sandhi också då jag gillar Sta. Rita Hills men chillar lite med dom. Kände mig så otaggad :confused:
Webben hade bara 360 st sassi å de gick åt väldigt fort. Å nu har mer än hälften av de butikerna som fick in den sålt slut så den verkar populär.
 

AdamW

Medlem
Ja, det stämmer. man behöver uppdatera varukorgen. Jag testade detta idag eftersom jag inte hade några särskilt heta objekt i varukorgen (tror mer på 2019s upplaga av Schaefer även om 2018 säkert är njutbar också). Helt klart var det så att det inte gick att komma vidare så länge den röda texten "Varorna går inte att beställa" syntes!

Med andra ord så tror jag att om man har tryckt för tidigt en gång så måste man uppdatera efter det.

Tack för svar! Frågan är bara vad som räknas för tidigt; 2-3 sekunder efter kl 10 verkar iaf vara för tidigt men att i detta sammanhang avakta ett par sekunder kan få den lugnaste att känna sig som ett nervvrak. Tack och lov var det lite lugnare idag så det blev en handfull Schaefer och ett par Aaldo...
 

Thirsty

Smygnykterist
Webben hade bara 360 st sassi å de gick åt väldigt fort. Å nu har mer än hälften av de butikerna som fick in den sålt slut så den verkar populär.
Tror att syftning var på skillanden mot förra året. Nu gick det att köpa en låda i butik om så önskades (efter första kvoteringsrundan), förra året var den slut kl 09:30 hos PK-huset.
 

FredrikC

Medlem
Tror att syftning var på skillanden mot förra året. Nu gick det att köpa en låda i butik om så önskades (efter första kvoteringsrundan), förra året var den slut kl 09:30 hos PK-huset.
Ok. Var det inte konstigt att PK inte fick in en I år? Det var nybrogatan som fick flest i hela Sverige.
 
Toppen