Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 16 mars 2021

bacchus

Medlem
'VEM VARE SOM KLICKA!?' Snacka om huggsexa om den vita spanjoren från Rioja. Stod att det fanns 54 i webblagret vid släpp. Kommer det fler?
 

matage

Medlem
Ransoneringen på EN flaska Tondonia vid Bromma Blocks utökades till TVÅ per person precis innan dörrarna öppnades. Fick dock känslan att vi första fem i kön (eg fyra med tanke på att den som stod först bara skulle ha en Cristal) var de som köade för de 24 flaskor Tondonia som fanns med tanke på hur sakta saldot sjönk. Kollade på kön som då var över 40 pers när jag kom ut med mina snåla två flaskor och tog sen en sightseeing-runda till andra bolag och plötsligt var sexpacket räddat :D
 

Vera Wind

In vini veritas?
Jag tänkte köpa en flaska Tondonia blanco för att prova. Men det hängde sig för mig också när jag skulle beställa och sen var de slut på webben!
Upptäckte dock till min förvåning att det fanns 24 st på ett bolag nära mig.
När jag kom ut på gatan fanns det 10 st. Jag började inse att de skulle vara borta innan jag hann fram och bestämde mig för ett tröstpris i form av Radikon.
Framme på parkeringen utanför butiken, 3 st kvar. Sannolikt liggandes i någon lycklig människas kundkorg.
När jag kom in i butiken visade lagersaldot 0!
Såklart.
Men så hörde jag en kille fråga personalen om de var slut och hon sa att det fanns 4 ST kvar på lagret.
- Är det sant?! utbrast jag. Och killen som bara skulle ha en, tog två. Och jag som bara skulle ha en, tog de sista två.
Fomo in action. :D
IMG_20210316_120805.jpg
 
'VEM VARE SOM KLICKA!?' Snacka om huggsexa om den vita spanjoren från Rioja. Stod att det fanns 54 i webblagret vid släpp. Kommer det fler?

Ransoneringen på EN flaska Tondonia vid Bromma Blocks utökades till TVÅ per person precis innan dörrarna öppnades. Fick dock känslan att vi första fem i kön (eg fyra med tanke på att den som stod först bara skulle ha en Cristal) var de som köade för de 24 flaskor Tondonia som fanns med tanke på hur sakta saldot sjönk. Kollade på kön som då var över 40 pers när jag kom ut med mina snåla två flaskor och tog sen en sightseeing-runda till andra bolag och plötsligt var sexpacket räddat :D

Jag tänkte köpa en flaska Tondonia blanco för att prova. Men det hängde sig för mig också när jag skulle beställa och sen var de slut på webben!
Upptäckte dock till min förvåning att det fanns 24 st på ett bolag nära mig.
När jag kom ut på gatan fanns det 10 st. Jag började inse att de skulle vara borta innan jag hann fram och bestämde mig för ett tröstpris i form av Radikon.
Framme på parkeringen utanför butiken, 3 st kvar. Sannolikt liggandes i någon lycklig människas kundkorg.
När jag kom in i butiken visade lagersaldot 0!
Såklart.
Men så hörde jag en kille fråga personalen om de var slut och hon sa att det fanns 4 ST kvar på lagret.
- Är det sant?! utbrast jag. Och killen som bara skulle ha en, tog två. Och jag som bara skulle ha en, tog de sista två.
Fomo in action. :DVisa bifogad bild 22639

Om Cristal är dyr i Sverige så är Tondonia lågt prissatt. Grattis till ett bra vin och för de av er som inte provat tidigare, blir intressant om höra om ni blev frälsta eller inte :)
 

matage

Medlem
Om Cristal är dyr i Sverige så är Tondonia lågt prissatt. Grattis till ett bra vin och för de av er som inte provat tidigare, blir intressant om höra om ni blev frälsta eller inte :)
Minpappa bjöd på en sen 90-talare tror jag det var för ett antal år sen och sen dess har jag varit jag frälst.
Synd bara att det blir svårare och svårare att få tag i flaskorna och under åren jag reste i jobbet var det osvikligen så att släppen inträffade när man satt på ett flygplan nånstans. Men idag är jag glad :D
 

stevie22002

Medlem
Jag tänkte köpa en flaska Tondonia blanco för att prova. Men det hängde sig för mig också när jag skulle beställa och sen var de slut på webben!
Upptäckte dock till min förvåning att det fanns 24 st på ett bolag nära mig.
När jag kom ut på gatan fanns det 10 st. Jag började inse att de skulle vara borta innan jag hann fram och bestämde mig för ett tröstpris i form av Radikon.
Framme på parkeringen utanför butiken, 3 st kvar. Sannolikt liggandes i någon lycklig människas kundkorg.
När jag kom in i butiken visade lagersaldot 0!
Såklart.
Men så hörde jag en kille fråga personalen om de var slut och hon sa att det fanns 4 ST kvar på lagret.
- Är det sant?! utbrast jag. Och killen som bara skulle ha en, tog två. Och jag som bara skulle ha en, tog de sista två.
Fomo in action. :DVisa bifogad bild 22639

Grattis, Tondonia blanco är fantastiskt imo!! Missade den idag... :(
 

Sebran

Medlem
Kunde ju inte missa Mosel-pärlan som oväntat dök upp i detta släpp, så fick bli tre flaskor Ferdinand Richter Wehlener Sonnenuhr kabinett. Fick faktiskt tips om denna producent från en representant för JJ Prüm i höstas :)
 

Mexikanaren

Medlem
Blev en av varje av Ortega då jag gick bet på tondonia (varför kom den aldrig till Torpa?!).

Blir nog några kabinett med någon av de kommande dagarna när jag kan ta mig till butik igen
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Inte riktigt delar men angränsar. Sedan ger ju namnet DRC ett automatiskt påslag :)
Du har helt rätt Anders. Jag skulle använt order avgränsar istället. Dock så verkar det rimligtvis vara samma typ av soil, vilket då blir en no-brainer att åtminstone testa en flaska för 2295:- istället för 22xxx. :)
 

Robbes

Medlem
Du har helt rätt Anders. Jag skulle använt order avgränsar istället. Dock så verkar det rimligtvis vara samma typ av soil, vilket då blir en no-brainer att åtminstone testa en flaska för 2295:- istället för 22xxx. :)
Tack för tips hade även spanat in mig på Clos de la Roche
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tack för tips hade även spanat in mig på Clos de la Roche
Jag valde mellan att klicka på den (bra prissatt) och Malconsorts men denna gång går jag på sistnämnde. Har några andra Clos De La Roche som jag spanat in i Europa med bra pris och ålder. Men Malconsorts är inte lika enkelt att hitta åt.
 
Du har helt rätt Anders. Jag skulle använt order avgränsar istället. Dock så verkar det rimligtvis vara samma typ av soil, vilket då blir en no-brainer att åtminstone testa en flaska för 2295:- istället för 22xxx. :)

Var inte min mening att vara en petimeter men det är rätt stora skillnader mellan plättarna, både i pris men även vinets karaktär (iallafall enligt mig) Tittar du på Malconsorts så är Dujac ändå "rimligt" prissatt i jämförelse med Sylvian Cathiard (3999 nyligen). Men personligen tycker jag inte att priset längre motsvarar kvaliteten för många av vinerna från området. Dock, det är RIKTIGT bra viner, det är ingen tvekan om :)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Var inte min mening att vara en petimeter men det är rätt stora skillnader mellan plättarna, både i pris men även vinets karaktär (iallafall enligt mig) Tittar du på Malconsorts så är Dujac ändå "rimligt" prissatt i jämförelse med Sylvian Cathiard (3999 nyligen). Men personligen tycker jag inte att priset längre motsvarar kvaliteten för många av vinerna från området. Dock, det är RIKTIGT bra viner, det är ingen tvekan om :)
Här tar jag inte illa upp då jag är glad över att få lära mig ny information som jag inte visste om tidigare. :)
Det står att Dujacs plotter ligger alldeles intill La Tache så man får ju hoppas på att lite kvalitet har smittat av sig ;)
Jag jämförde faktiskt med den, och då känns 2259 som ett kap. Och att få prova denna.
Dock så kan jag tänka mig att det kommer vara bra tryck på Dujacs viner? Någon erfarenhet av tidigare släppet förra året?
 
Toppen