Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 2 mars 2021

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag beställde 2 st, men bara för att bekräftelsemailet landade i mailkorgen så litar jag inte på det.


Jag använde också Chrome, och hade inga hang-ups. Kanske hjälpte att jag hade annat i korgen också?
Hur gjorde du med Wechsler? :)
 

BallyJ

Medlem
Fick det jag ville ha, bra uppstyrt system för kön.
B077CB3D-F996-485C-85C0-28D5AC323ECA.jpeg
 

Adamanko

Medlem
Blev lite trevliga budgetviner för mig. 3 Lapostolle, 3 Pago de Posada och en var av Darling cinsault, Vallado och Valdepoleo. Jag är nöjd och struntade helt i FOMO:n angående Alheit. Finns som sagt -18 i BS. Och tar ganska lätt på vintages of the centuries numera... ;)
 

Trydebull

Medlem
Det där gick ju precis som planerat. Platters 96 + 97p viner.
Visa bifogad bild 22434

Jag plockade också så många jag orkade bära - men för säkerhets skulle beställde jag en låda var av ND och Cartology i förrgår också som jag hoppas jag får. Tycker att Cartology är ett ypperligt budgetvin till grillad fisk på sommarhalvåret - har alltid fått "wow - shit vad gott - kan man köpa detta i Sverige?" när jag serverat Cartology till vänner som inte är så vin-vana. Dock behöver man låta dem ligga 3-5 år för "full" utdelning.

Vet att en del tycker tvärt om, men jag håller fortfarande Sadie högre - men ffa på vita sidan är Alheit en god tvåa i SA för min del.
 

Vera Wind

In vini veritas?
Hur gjorde du med Wechsler? :)
Det var ju nästan halva priset på Weinfurore, så jag tar det därifrån såklart! :) Håller på att läsa på om Spätburgunder och bestämma mig för vad jag ska plocka hem mer när jag ändå beställer därifrån. Lutar lite åt Franz Keller Spätburgunder Bassgeige (Enderle & Moll var billigare annorstädes). Tror att jag egentligen har köpstopp nu, men det är ju så lätt att förhandla med sig själv. :ängel:
 

Trydebull

Medlem
Blev lite trevliga budgetviner för mig. 3 Lapostolle, 3 Pago de Posada och en var av Darling cinsault, Vallado och Valdepoleo. Jag är nöjd och struntade helt i FOMO:n angående Alheit. Finns som sagt -18 i BS. Och tar ganska lätt på vintages of the centuries numera... ;)

Vi har ju fixat klimatet så bra så just de här åren, +/- 25 år, är ju alla år "vintage of the century"...
När våra barn växer upp lär det väl sluta med att "alla årgångar är varma sylt-årgångar...." - lite för dystopiskt kanske. Ledsen för det!
 

Vera Wind

In vini veritas?
Vi har ju fixat klimatet så bra så just de här åren, +/- 25 år, är ju alla år "vintage of the century"...
När våra barn växer upp lär det väl sluta med att "alla årgångar är varma sylt-årgångar...." - lite för dystopiskt kanske. Ledsen för det!
Eller så kommer vingårdarna i Skåne att blomstra. ;)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Jag plockade också så många jag orkade bära - men för säkerhets skulle beställde jag en låda var av ND och Cartology i förrgår också som jag hoppas jag får. Tycker att Cartology är ett ypperligt budgetvin till grillad fisk på sommarhalvåret - har alltid fått "wow - shit vad gott - kan man köpa detta i Sverige?" när jag serverat Cartology till vänner som inte är så vin-vana. Dock behöver man låta dem ligga 3-5 år för "full" utdelning.

Vet att en del tycker tvärt om, men jag håller fortfarande Sadie högre - men ffa på vita sidan är Alheit en god tvåa i SA för min del.
+ 1 på detta:)
Tur att ND -18 finns kvar (hur länge det nu gäller) ND 18 fick 94p av Platter. Enligt honom är 19 "more exciting & appetising than 18"
 

Håkan

Medlem
Jag plockade också så många jag orkade bära - men för säkerhets skulle beställde jag en låda var av ND och Cartology i förrgår också som jag hoppas jag får. Tycker att Cartology är ett ypperligt budgetvin till grillad fisk på sommarhalvåret - har alltid fått "wow - shit vad gott - kan man köpa detta i Sverige?" när jag serverat Cartology till vänner som inte är så vin-vana. Dock behöver man låta dem ligga 3-5 år för "full" utdelning.

Vet att en del tycker tvärt om, men jag håller fortfarande Sadie högre - men ffa på vita sidan är Alheit en god tvåa i SA för min del.
Mullineux då?
 

Trydebull

Medlem
Mullineux då?
Jag gillar verkligen Mullineux - men deras problem är att deras "enklare" viner, för mig, är obalanserade, och i några fall inte ens värda att släpa hem. Deras lite dyrare flaskor är ruggigt bra! Men, jämför man de prisklasserna, ffa för de vita, så har Sadie också bra viner, som för mig är snäppet bättre!

Alheit har ju den, i sammanhanget, "goda smaken" att ha väldigt ödmjuka prissättningar även för deras "bättre" viner - så om man tar det förhatliga adjektivet i munnen (vi vet alla vilket) så ligger de ju bra till...
 

kallekula

Medlem
Det var ju nästan halva priset på Weinfurore, så jag tar det därifrån såklart! :) Håller på att läsa på om Spätburgunder och bestämma mig för vad jag ska plocka hem mer när jag ändå beställer därifrån. Lutar lite åt Franz Keller Spätburgunder Bassgeige (Enderle & Moll var billigare annorstädes). Tror att jag egentligen har köpstopp nu, men det är ju så lätt att förhandla med sig själv. :ängel:
Instegspost på forumet som jag konsumerat ett tag..

Tack för detta - sitter även jag och sneglar på vad jag kan fylla upp korgen med på weinfurore - tackar ödmjukt för era resonemang. Tar rygg på dig här. Sitter ni på några andra tips? Riktat mot såväl Vera och Johan som resterande forumister. Någon som har koll på om det finns rabattkod?

Vänligen,
Kalle
 

HerrDruva

Medlem
Missade släppet, tänkte dock inte delta i Alheit-huggsexan. Trots min sena inloggning fick jag ändå mina Domaine Maire & Fils Trousseau. Förväntar mig inga underverk men kan bli ett trevligt vin nu när balkongmiddagarna är runt hörnet!
 
Toppen