Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 21 januari 2022

Stod längst fram i kön i Gårda så kunde egentligen välja och vraka. Men begränsad vinbudget (strikta order från min fru) och då jag prioriterade röd och vit Bourgogne så fick det bli som det blev. Det jobbiga är att man får göra om hela köproceduren om en vecka igen för Skurfberg.
 

rs14

Medlem
Missade helt släppet idag, gick in 10:16 och enligt hemsidan så fanns det en vardera kvar av Treinspoor och Pofadder som jag lade i varukorgen men när jag gick till kassan och skulle skicka beställningen så var det nollat. Det måste varit fel från första början, har svårt att se att det skulle finnas fl kvar efter en dryg kvart.
 

MartinBz

Medlem
Hängde på "låset" idag (på nätet), men bommade ändå på Sadies viner. Ville eg bara ha Soldaat (den bästa rena grenache jag har druckit), men det blidde inget. Om någon ångrar sig här på forumet, så kan ni väl höra av er? ;)
 

lukastollig

Pudelfantast
Bolagets sida kraschade för mig så missade Clos de Forets. Min order på Ancienne Cuvée Carnot registrerades dock tre gånger

Går inte att ta bort en lagd order på hemsidan upptäckte jag nu så får väl vänta tills de levereras och så hämta ut så många flaskor jag vill ha / har råd med.

Om någon i Göteborgsområdet känner att de förköpt sig på Clos de Forets kan jag ta hand om övertaliga flaskor
 

Martin F

Medlem
Bolagets sida kraschade för mig så missade Clos de Forets. Min order på Ancienne Cuvée Carnot registrerades dock tre gånger

Går inte att ta bort en lagd order på hemsidan upptäckte jag nu så får väl vänta tills de levereras och så hämta ut så många flaskor jag vill ha / har råd med.

Om någon i Göteborgsområdet känner att de förköpt sig på Clos de Forets kan jag ta hand om övertaliga flaskor
Chatten kan makulera order och kan eventuellt ta bort någon flaska också. Kan vara värt att testa.
 

Håkan

Medlem
Bolagets sida kraschade för mig så missade Clos de Forets. Min order på Ancienne Cuvée Carnot registrerades dock tre gånger

Går inte att ta bort en lagd order på hemsidan upptäckte jag nu så får väl vänta tills de levereras och så hämta ut så många flaskor jag vill ha / har råd med.

Om någon i Göteborgsområdet känner att de förköpt sig på Clos de Forets kan jag ta hand om övertaliga flaskor
Ingen Forets för mig heller. Trist men då får jag över i vinbudgeten till annat.
 
Läste Eben Sadies release notes och tyckte att det lät lite extra bra på Pofadder, Palladius och Kokerboom för årgången. Lyckades övervinna FOMO'n lite iaf med att skippade Mev Kirsten och Columella.

2x Pofadder
2x Kokerboom
1x Palladius
2x Les Folatières
3x Clos des Forêts
Vart kan man läsa dessa?
 

m3lk3r

Medlem
Det som sänkte hemsidan idag var släppet av:
Double Barrel Parabola
Började köpa öl vid TS-släpp för 10 år sen och det var såklart inte lika hårt tryck på ölen då men inget som gjorde att sidan sänktes. Kanske vid westvleteren 12-släppet. Firestone walker osv kunde iofs gå på sekunder. Hade köpt den idag om jag inte fått celiakidiagnos. Tror den är riktigt bra.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nej, det är jag som inte är särskilt aktiv på forumet för tillfället och därmed inte har lagt ut några listor. Dock verkar de ha slutat lägga ut listor över webblanseringarna.
Tack för svaret! I slutändan hjälper det till att hålla köpfokuset :)
 
Toppen