Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 22 november 2019

Stefan J

Medlem
Jag tillhör de som fick en låda CH08 (fick o fick ;)) men tycker att det borde hanteras bättre från SB’s sida. Är det begränsning i butik skall det framgå på webben så man vet förutsättningarna och vara lika i alla butiker (hur var det i Malmö och Göteborg ?)

Var på väg att engagera brorsan att gå ned till PK för att fixa en låda men löste sig med flink arbetskamrat då jag själv satt omöjligt till. Hade jag skickat brorsan och sen fått höra att det var max två hade man blivit mindre nöjd . . . .

Man kan alltid diskutera de exakta förutsättningarna men var öppen med vad som gäller så man själv kan ta ställning.

Känns fel att ha begränsning butik och inte på webben. I det här fallet hade max en låda på webben varit rimligt. Då blir man åtminstone tvungen att engagera valda delar av kontoret om man vill ha mer ;)

När man läser tråden undrar man hur hur många CH08 som inte hamnade i forumets händer :)
 

Gredos

Medlem

Gredos

Medlem
Varför inte det kan man undra. Platsar inte CH 08 i det fasta sortimentet? Eller vad handlar det om?
Om leverantören hade velat och haft volymen så hade de kunna försöka sälja in den till ordinarie sortiment via BS. Som de gjort med deras NV
Men det tar tid och pengar...
Och så fort -08 är slut så slutar alla köpa ändå...
 

Dovberg

Medlem
.. och nu € 109.95
Helt sanlöst! Snacka om att chockhöja priset. Är van vid att viner hypas i Sverige när systembolaget släpper vinerna, men att hypen även drar iväg i övriga Europa har jag aldrig beskådat innan. Inte ens Cristal -08 gick åt så här fort? Den kunde man köpa till rimlig peng länge efter att vinet sålt stenslut i Sverige.
 

Elvis

Medlem
Puh. Skönt att jag fick tag på två lådor Charles Heidsieck 2008 före släppet.

Är säker på att det kommer att gå att få tag på CH 08 i Frankrike till rimligt pris, t.ex. hos Venus Vins där den inte är listad än. Dessutom tycker jag att svenska importören borde kunna få tag på fler flaskor.
 
Toppen