Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 22 november 2019

Thirsty

Smygnykterist
Oj! Frågar man efter den eller plockar man på hyllan?
Du står snällt i kö. Sedan släpps några i taget fram till godishyllorna. Det mesta kan du ta från hyllan men de kvoterade godsakerna övervakas av maktens förmyndare så att folk inte nallar fler än det kvoterade antalet. Fungerar smidigt.
 

Ejdern

Medlem
Stod i den långa kön till PK och försökte lägga en CH08 beställning på webben men allt hängde sig och sedan var de slut när hemsidan var brukbar igen. Men ledsen ska man väl inte vara över det för efter ha mött två väldigt trevliga herrar i kön så beslutade vi oss för ett litet samarbete då vi ville ha olika produkter och det slutade ändå med att man fick tag på en låda :).
Det är verkligen fantastiskt hur trevliga alla är som gillar vin :)
Kan dock verkligen köpa att de ska vara begränsat men då bör det gälla på webben som på plats i butik. Kan man ställa sig frågan varför de inte hade webblansering istället då majoriteten av flaskorna kom ändå ut på nätet?
upload_2019-11-22_11-26-33.png
 

jrick

Medlem
Jag brukar vara inloggad, lagt de jag vill beställa i varukorgen och sen klicka på beställ några gånger tills det går igenom. Det blev 1 låda nu som det verkar.
Jag hade också gjort det, loggat in och lagt i korgen. Men jag tryckte på "beställ" i korgen prick 10, därefter är det ju två steg till och de stegen tog tid att klicka igenom. Om man gick vidare från första steget innan kl 10 så är beskedet på nästa sida att den inte går att beställa och knappen för att gå vidare var väl grå, menar du att du är på denna sida två eller på sidan ett när klockan blir 10?
 

Johan L

Medlem
Stod i den långa kön till PK och försökte lägga en CH08 beställning på webben men allt hängde sig och sedan var de slut när hemsidan var brukbar igen. Men ledsen ska man väl inte vara över det för efter ha mött två väldigt trevliga herrar i kön så beslutade vi oss för ett litet samarbete då vi ville ha olika produkter och det slutade ändå med att man fick tag på en låda :).
Det är verkligen fantastiskt hur trevliga alla är som gillar vin :)
Kan dock verkligen köpa att de ska vara begränsat men då bör det gälla på webben som på plats i butik. Kan man ställa sig frågan varför de inte hade webblansering istället då majoriteten av flaskorna kom ändå ut på nätet?
Visa bifogad bild 18435

Det är så man kringgår systemet och gör andra en tjänst samtidigt. Bra jobbat!
 

Christer J

Medlem
Jag hade också gjort det, loggat in och lagt i korgen. Men jag tryckte på "beställ" i korgen prick 10, därefter är det ju två steg till och de stegen tog tid att klicka igenom. Om man gick vidare från första steget innan kl 10 så är beskedet på nästa sida att den inte går att beställa och knappen för att gå vidare var väl grå, menar du att du är på denna sida två eller på sidan ett när klockan blir 10?
jag har en känsla att tricket är att ha grejjerna i korgen, vara på sidan där knappen beställ är grå, och klicka på varukorgen vid 10 för då blir man tillbaka på sidan där knappen var grå och då blir knappen grön och då är allt så redo det kan vara.
Men hursomhelst så kan jag inte utan att ljuga säga att precis så verkar det funka varje gång.

Huvudtipset blir väl att göra sig bekväm med att handla annorstädes, efter att ha försökt på SB utan lycka när priserna där är bra.
 

john b

Medlem
Vetefan om det inte var kvotering på antal flaskor? Jag satsade på 12 flaskor och kom förbi bokningsknappen och vidare hela vägen. När sidan med beställningsbekräftelsen sedan skulle laddas så stod den och tuggade och så fick jag bara ett felmeddelande som sa "felaktigt saldo".
Normalt kommer man ju aldrig så långt om varan är slut utan då står det bara 0 i webbsaldo...

Men vafasen, kanske var en högre makt som tyckte det var bättre att barnen skulle få julklappar, bara årets Selosselåda gjorde ju att man redan balanserar på ruinens brant... :(

Tror inte det. Exakt samma som hände mig trots att jag bara hade tre i varukorgen.
 

Skrutt

Medlem
Vetefan om det inte var kvotering på antal flaskor? Jag satsade på 12 flaskor och kom förbi bokningsknappen och vidare hela vägen. När sidan med beställningsbekräftelsen sedan skulle laddas så stod den och tuggade och så fick jag bara ett felmeddelande som sa "felaktigt saldo".
Normalt kommer man ju aldrig så långt om varan är slut utan då står det bara 0 i webbsaldo...

Men vafasen, kanske var en högre makt som tyckte det var bättre att barnen skulle få julklappar, bara årets Selosselåda gjorde ju att man redan balanserar på ruinens brant... :(
Nja, tror inte att det där beror på kvotering utan, som nån var inne på, på att saker hinner hända med saldot innan man har klickat färdigt till sista rutan. Jag minns att det hände mig när jag skulle ha bara ett par stycken Keller 2015. och det har även hänt vid något annat tillfälle. Mitt tips är hängslen och livrem, landlina och trådlöst samt att trycka på beställ före kl 10 sant uppdatera den grå sidan som säger att ”du kan inte beställa varan förrän 10:00” (el dyl), snarare än att klicka på Beställ kl 10.00. Funkade denna gång men säker kan man ju aldrig vara.
 
Last edited:

Silex

Medlem
Lyckades inte få någon CH08. Fick samma felmeddelande som Emanuel trots att jag siktade på fåtal flaskor, så det hade nog inte med någon antalsgräns att göra. Fick i alla fall 3 flaskor Foillard Cote du Py och gladde mig åt att läsa att den också tog slut fort, för då kändes det ändå som en liten vinst i dagens tävling.
 

Skrutt

Medlem
Nu missade du något. Det du beskriver är en sådan ordinarie rutt som jag nämnde. Leverans mellan två butiker är däremot inte en ordinarie rutt. Jag tror även att butikschefen på den större butik jag frekventerar är mer insatt i detta än någon av er som hittills yttrat sig, och han är min källa.
Kanske misstolkade jag och butikschefen på min butik menade att det blir extra jobb med att packa in och skicka. Det är i och för sig inget värdelöst argument eftersom allt som tar tid från kundkontakten är negativt, men det är ju inte lika starkt som det där argumentet som har att göra med vår överlevnad.
 
Toppen