Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 22 november 2019

Adamanko

Medlem
Tog det coolt idag och dök inte upp på Hansa förrän 20 över 10 för att slippa köandet. Jag skulle inte ha något som riskerade att ta slut. Då fanns det en CH-08 kvar. Jag kunde inte motstå den. Annars Meixeman, Brundlmayer, De Toren och Escalada. Och en Constance.
 

Robbes

Medlem
Skulle inte köpt ngt (tanken var att vara avhållsam till den 6/12), men min svaga vininköpskaraktär gjorde att det blev både Ornellaia och dess lillebror...
 
8Iu1ECk_d.jpg


Tröstshopping när CH08 var helt slut på PK-huset. Var där strax före 10 men insåg snabbt att det var kört, uppskattningsvis ett par hundra i kö före mig.
 

IsKr

Medlem
Fast när det endast är en butik i hela länet är det inge vidare ändå för oss som inte har tid just idag.
Eller oss som inte bor i närheten av en sådan butik. Det hade ju varit fint om det skulle finnas på min butik också, då hade jag kunnat kö där, förmodligen nästan i ensamhet med avsikt att inhandla CH08.
 

NoSense

Medlem
Ja det här borde vara ett solklart websläpp med max 2 flaskor/person. Vill man lådvis får man väl kontakta ett helt gäng vänner. I dagsläget gynnas inte det stora flertalet som kanske för första gången vill prova på en bra Champagne för ett någorlunda rimligt pris. Många som köpte lådvis gjorde det nog i investeringssyfte också.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Vetefan om det inte var kvotering på antal flaskor? Jag satsade på 12 flaskor och kom förbi bokningsknappen och vidare hela vägen. När sidan med beställningsbekräftelsen sedan skulle laddas så stod den och tuggade och så fick jag bara ett felmeddelande som sa "felaktigt saldo".
Normalt kommer man ju aldrig så långt om varan är slut utan då står det bara 0 i webbsaldo...

Men vafasen, kanske var en högre makt som tyckte det var bättre att barnen skulle få julklappar, bara årets Selosselåda gjorde ju att man redan balanserar på ruinens brant... :(
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Last edited:

Dovberg

Medlem
Nervös till 100 % satt jag på jobbet beredd på avtryckarknappen. Lyckades febrilt trycka mig igenom alla steg och se min beställning på en låda gå igenom. Tusan så skönt. Hade först inte tänkt köpa någon CH08 (pga den här jävla stressen), men sen insåg jag att om jag inte åtminstående försöker så kommer jag att ångra mig bittert senare.

Lyckan är total.
 

Thirsty

Smygnykterist
Avseende Ch08 är det ju inget att gråta över, kostar inte alltför många kronor extra att beställa av annan leverantör än SB och få det hemkört till dörren/källaren. Kompletterade nu de fjuttiga två flaskorna med några kartonger.
 
Toppen