Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad puffar ni på just nu?

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Carlos Torano 1916 torpedo och CAO Vision i torsdags sedan blev det en Cohiba Lanceros i lördags.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Rökte Lanceros hela helgen, totalt blev det 4 läckra pinnar.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

R.P skrev:
Rökte Lanceros hela helgen, totalt blev det 4 läckra pinnar.

Den är helt underbar. Vaknade upp i morse och hade fortfarande smak från den i munnen.

Vet du om det finns något bra fodral för den?
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Den är helt underbar. Vaknade upp i morse och hade fortfarande smak från den i munnen.

Vet du om det finns något bra fodral för den?

Ja, grymt god pinne.

Nej, inte direkt, jag har vanligt trecigarrsetui i skinn, det anpassar sig till storleken av cigarren, men den är inte vidare bra till Lanceros. Men det borde finnas, jag skulle själv vilja ha ett. Annars funkar det med att ha fempacket med sig ut, då är dom hyfsat skyddade och man riskerar inte att vara utan en pinne under kvällen.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

R.P skrev:
Nej, inte direkt, jag har vanligt trecigarrsetui i skinn, det anpassar sig till storleken av cigarren, men den är inte vidare bra till Lanceros. Men det borde finnas, jag skulle själv vilja ha ett. Annars funkar det med att ha fempacket med sig ut, där är dom hyfsat skyddade och man riskerar inte att vara utan en pinne under kvällen.

Jag har ett likadant jag själv men det passar mindre bra till dessa. Jag brukar bara röka dem hemma eftersom det är så jobbigt att få med sig dem någonstans. Ska kolla om det inte finns lösa tuber att köpa som de passar i.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Jag har ett likadant jag själv men det passar mindre bra till dessa. Jag brukar bara röka dem hemma eftersom det är så jobbigt att få med sig dem någonstans. Ska kolla om det inte finns lösa tuber att köpa som de passar i.

Ja dom är rätt jobbiga att ta med ut, det fick jag erfara i helgen, synd att dom inte kommer i tub också.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

R.P skrev:
Ja dom är rätt jobbiga att ta med ut, det fick jag erfara i helgen, synd att dom inte kommer i tub också.

De största tuberna jag hittar är för Churchills bara. Fattas ju nästan 15mm för att en Lanceros ska få plats då.
Ska leta vidare och återkommer om jag hittar något.
 

anders

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Köp en Zino Classic No 8 Tubos, finns på Brobergs. Den garren håller nästan samma dimension som Lanceros. Förvisso är sådana tuber lite klena men för enstaka transporter går det.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

2 okända pinnar från dominikanska som köpes efter vägen av en bekant när de var där.
Rey del Mar Corona och Jorge Garcia Churchill. Helt ok grejer men det var kanske lite onödigt att röka båda inne.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Hoyo Petit Robustus igår, lagom måndagspinne.
 

anders

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

En The Griffin's igår, inköpt i samband med Maiden-konserten förra juli. Kändes väldig ihålig och torr. Påminde faktiskt om ett vin som tappat frukten, sträv och saknade fyllighet. I söndags blev det en Svea Nicaragua som jag lagrat i ett år. Det var en riktigt trevlig pinne, hade allt jag saknade i Griffin's.
 

lepatrik

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

ikväll blir det en cuaba 08 EL, jag vet att jag borde spara dem, men det är så riktigt bra redan nu, så jag kan inte help myself från att nalla :)
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

En väldigt trevligt kväll idag.

Brosrsan fyllde år eller snarare han gör det på tisdag men vi firade det idag.
Eftersom jag har svårt att vara enbart snäll så gav jag honom ett paket men innan han fick öppna det så sa jag att det fanns en hemlig låda som han fick välja om han ville men jag vägrade säga vad det var idet naturligtvis. Han närapå skakade sönder orginal paketet och efter mycker tvistande fram och tillbaka så valde han det första som var Habanos Selection Piramides. Inget fel med det men han blev lite sur när jag avslöjade att hemliga lådan var en Cristal -02.

Hur som helst så blev det väldigt mycket gott att röka idag och vi började med en partagas churchill D lux som nästan var pluggad. Det gick tt njuta av den men efter halva blev den för varm och svampig så jag tröstade mig med en carlos torano 1916 torpedo, husets så att säga.

Vi knallade över till grannen och blev bjudna på lite j&c (ok, lite kanske var i underkant) och då tyckte jag att det kändes helt rätt med en cohiba lanceros. j&c passade inte då men jag fick mig en cuba libre och mådde som en gud.
Tydligen s¨blev det sent så vi fick gå hem så nu sitter jag på altanen med Apocalyptica och en Punch petit corona tillsammans med en plantation platinum.
Det blir en tuff söndg men det tar vi imorgon.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

I brist på sällskap så blev det en gurkha g3 innan sängdags.
Det kommer smaka garre tills lillördag, minst
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Rey del Mundo Demi Tasse och en Super Partagas igår.

Demi Tasse gillar jag skarpt, mycket smak i ett litet paket, perfekt till ett glas vin eller en espresso.
 

lepatrik

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Semester nu, cigarrerna betas av i aldrig tidigare skådat takt, HdM, Partagas, Cuaba, Davidoff, Cohiba, Montecristo går dagligen :)
Enda problemet är kronkursen, cigarrer är numera hutlöst dyrt nöje, åker till geneve nu på söndag och med dagens chf kurs blir det inte mycket påfyllnad att tala om...
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CAO Vision i fredags och CAO Sopranos & Punch Corona igår.

Under veckan tog mina Gurkha G3 daggers slut och det har blivit ytterligare någon Partagas Churchills deluxe.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

2 Hoyo Petit Robustus igår, skulle sen avsluta kvällen med en Lanceros, som tyvärr var pluggad...
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

R.P skrev:
2 Hoyo Petit Robustus igår, skulle sen avsluta kvällen med en Lanceros, som tyvärr var pluggad...

Trist med en pluggad Lanceros.
 

anders

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

I söndags plockade jag fram en Davidoff No 2 och satte mig på uteserveringen bredvid lägenheten med Cubra Libre som sällskap. Garren var ganska torr och trist och askan höll dåligt, hela bröstet gråprickigt. Knatade upp till humidoren och hittade en CarlsCorona Corona (15 x 112 mm) från släppet 2007. Vilken skillnad! Rykande godis med en fyllighet och elegans som står få efter. Det var som om man hade en ballong i munnen som först blåstes upp för att fylla munnhålan och därefter släpptes luften ut igen. Tyvärr slutsålda. :'(
 
Toppen