MattiasMei
Medlem
Det hade varit uppfriskande om din definition av prisvärt var 1500 spänn per flaska!Ja, det är korrekt uppfattat. Det är mina order hemifrån. Hjälp!![]()
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det hade varit uppfriskande om din definition av prisvärt var 1500 spänn per flaska!Ja, det är korrekt uppfattat. Det är mina order hemifrån. Hjälp!![]()
Hej, vi ska ha ett större sällskap över på middag med lite för-mingel.
Är ute efter två flaskor prisvärt bubbel till mingel och ev. lättare plockmat.
Till middagen så serveras grillad entrecôte, tomatsallad, egen béarnaise och
pommes frites med en dill-touch och ev. en rödvinssky (om jag orkar).
Till detta är vi ute efter tre röda viner, gärna av olika typer.
budgeten för vinkalaset ligger på 1500 kr.
Har ni några bra tips från Systembolaget BS?
Ung Bordeaux såklart!Tack så mycket för responsen. Nu har jag en del bubbel att välja mellan. Har vi några förslag rödviner som paras ihop väl till maten?
Tre rödviner 900-1000 kr i budget.
Till middagen så serveras grillad entrecôte, tomatsallad, egen béarnaise och
pommes frites med en dill-touch och ev. en rödvinssky (om jag orkar).
Tack Jos, det fick blir en beställning i ren Finewine-anda!Ung Bordeaux såklart!
Fombrauge är gott! Kör samma, blir bara fånigt att hålla på med olika flaskor.
![]()
Château Fombrauge 2017, Grand cru classé - Saint Emilion
Château Fombrauge 2017 en Stock et disponibles à l'achat au meilleur Prix. Frais de Livraison Fixes de 7€ Livraison 24/48H Service Cadeauwww.comptoirdesmillesimes.com
Och två Grand Cru skumpor
![]()
Delos Grand Cru - Champagne Blanc de Blancs - Pierre Moncuit
Delos Grand Cru - Champagne Blanc de Blancs - Pierre Moncuit en Stock et disponibles Immédiatement au meilleur Prix. Frais de Livraison Fixes de 7€ Livraison Rapide et Sûre Service Cadeauwww.comptoirdesmillesimes.com
Blir 140 euro plus lite frakt men är ju oförskämt nära budget för att vara Finewines![]()
Kul! Tror det kommer sitta som en smäck till biff och bea. Vore roligt att höra vad ni tyckte sen!Tack Jos, det fick blir en beställning i ren Finewine-anda!![]()
Vitt - Palazzo Mio GrilloDryckesförslag?
Sonen skall ha en bjudning på 50 personer och behöver dryck. Dessa är mugglare i det renaste slaget, så det gäller att inte kasta pärlor för svin och kostnaden så lågt som möjligt.
Han behöver Prosecco/Cava som välkomstdryck och ett torrt vitvin och ett rödvin alternativ. Skall köpas på SB så att överblivna flaskor kan returneras.
Tack på förhand!
Jag glömde nämna maten!Dryckesförslag?
Sonen skall ha en bjudning på 50 personer och behöver dryck. Dessa är mugglare i det renaste slaget, så det gäller att inte kasta pärlor för svin och kostnaden så lågt som möjligt.
Han behöver Prosecco/Cava som välkomstdryck och ett torrt vitvin och ett rödvin alternativ. Skall köpas på SB så att överblivna flaskor kan returneras.
Tack på förhand!
Det förändrar inte mina förslag.Jag glömde nämna maten!
Standard buffé med ett vegetarisk-, ett kyckling- och ett fisk alternativ.
Vinerna blev en stor succé.Kul! Tror det kommer sitta som en smäck till biff och bea. Vore roligt att höra vad ni tyckte sen!
Härligt!Vinerna blev en stor succé.
Champagnen var väldigt en och elegant, klassisk bdb.
Rödvinet kändes oväntad mogen och passade bra till maten.
Tack för tipset!