Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Val av stekpanna

LarsW

Medlem
Äsch, ingen idé att vänta! Jag beställda en sån här :D.
Behöver den "Köras in" på något sätt? Allmänna skötselråd?
Skeppshult kommer färdiginbrända med svensk rapsolja! :p
Så bara att skölja ur med varmt vatten och börja steka.
Allmänna råd... tja, inte diskmedel eller diskmaskin är väl det viktigaste så håller den i några livstider.
Blir den riktigt skitig eller får en massa inbrända matrester kan man steka ur den med grovsalt, då måste man bränna in den med olja igen efteråt. Har gjort detta en gång då jag glömde pannan på spisen och gick ut till grillen i en halvtimme... gick jättebra och pannan blev som ny efteråt.
Hittade mina skötselråd på Skeppshult's hemsida: http://www.skeppshult.com/sv/content/2-faq
 

Daniel A

Administratör
Är ju bara så coolt att hantera smält järn! Och flera hundra kilo åt gången! :eek:
Håller med! Känns dock som att saknas lite detaljer i filmen (och varför strök det runt en snubbe utan skyddskläder i början?) ... Fick lite den här känslan:
rCr9A.png


Fast jag kanske bara är trött och småfull.
 

LarsW

Medlem
Håller med! Känns dock som att saknas lite detaljer i filmen (och varför strök det runt en snubbe utan skyddskläder i början?) ... Fick lite den här känslan:
Visa bifogad bild 14474

Fast jag kanske bara är trött och småfull.
Haha! Du har ju helt rätt när man tänker efter. Men när de häller stora strålar med smält järn och det faller gnistor överallt så är jag såld! Då är jag tillbaka i biosalongen när jag var 17 och ser på slutscenen i Terminator 2... :nagelbitare:
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Toppen