Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

vino.nu

Leverantör
Jag fick mina 'Standard' igår och tycker de är helt okej för att vara maskintillverkade, blir nu ännu mer sugen på Gold - vad är prisskillnaden jämfört med standard?
Blev däremot lite mer tveksam över champagneglasen som jag fick. Jag får inte ihop det då jag trodde även detta var glas från Gabriel men de glasen jag fick heter Stöltze (maskintillverkade och rymmer 290 ml istället för 330 ml), informationen på hemsidan är missvisande och det bör nog förtydligas att detta inte rör sig om munblåsta glas från Gabriel.

Gabriel glas Gold ord pris ligger på 1999kr för 6-pack och 749kr för 2-pack.

Gällande champagneglasen du fick hem ber vi hemsk mycket om ursäkt för oredan. Det verkar som att texten från våra ölglas har hamnat på fel produkt. Du har självklart rätt att lämna tillbaka glasen om du ej vill behålla dom. Alternativet är att du får 300kr tillgodo på valfri produkt. Maila gärna in så vi vet vem detta gäller. Mail till info@vino.nu
 

rs14

Medlem
Gabriel glas Gold ord pris ligger på 1999kr för 6-pack och 749kr för 2-pack.

Gällande champagneglasen du fick hem ber vi hemsk mycket om ursäkt för oredan. Det verkar som att texten från våra ölglas har hamnat på fel produkt. Du har självklart rätt att lämna tillbaka glasen om du ej vill behålla dom. Alternativet är att du får 300kr tillgodo på valfri produkt. Maila gärna in så vi vet vem detta gäller. Mail till info@vino.nu

Tack för svar. På det viset, ja det är lätt hänt att det blir fel emellanåt :) Jag behåller nog glasen och kanske kan utnyttja tillgodoerbjudandet vid en beställning av Gold.
 

Rexel

Medlem
Gabriel glas finns bara i en storlek. Om du väntar till slutet av januari får vi lyckligtvis in 15 hela 6-pack och 2-pack munblåsta Gabriel glas Gold som de heter. Självklart kommer vi ut med info här så fort glasen släpps. Eftersom det är stor efterfrågan på just gold så tar vi även in löpande beställningar mot ett senare leveransdatum.

Önskar er en fortsatt trevlig helg
Har gold glasen, tycker dom är grymma och kommer komplettera när ni får in i lager:)
 

vino.nu

Leverantör
Hej samtliga,
Nu har vi fått våra efterlängtade glas levererade från Österrike. Det finns 2-pack av munblåsta Gabriel glas gold (tyvärr i begränsade volymer). Länken för att beställa dessa är här: https://vino.nu/collections/gabriel-glas/products/gabriel-glas-gold-edition-munblasta

Vi har även fått in 2-pack av de maskinblåsta StandArt glasen och den länken för beställning har ni här: https://vino.nu/collections/gabriel-glas/products/gabriel-glas-standart-6-st

Får ni inte tag i de glasen ni önskar är ni välkomna med privat beställning via mail : info@vino.nu

Vino önskar er en fortsatt trevlig dag
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej samtliga,
Nu har vi fått våra efterlängtade glas levererade från Österrike. Det finns 2-pack av munblåsta Gabriel glas gold (tyvärr i begränsade volymer). Länken för att beställa dessa är här: https://vino.nu/collections/gabriel-glas/products/gabriel-glas-gold-edition-munblasta

Vi har även fått in 2-pack av de maskinblåsta StandArt glasen och den länken för beställning har ni här: https://vino.nu/collections/gabriel-glas/products/gabriel-glas-standart-6-st

Får ni inte tag i de glasen ni önskar är ni välkomna med privat beställning via mail : info@vino.nu

Vino önskar er en fortsatt trevlig dag
Hej,

har gjort om ditt konto till ett ”leverantörskonto” med tanke på ditt engagemang på sidan.

Om du vill veta mer om vad det innebär kan du läsa här, men hittills hanterar du situationen precis som vi förväntar oss av de konton med leverantörsstatus.

Hoppas du inte misstycker?
 

vino.nu

Leverantör
Hej,

har gjort om ditt konto till ett ”leverantörskonto” med tanke på ditt engagemang på sidan.

Om du vill veta mer om vad det innebär kan du läsa här, men hittills hanterar du situationen precis som vi förväntar oss av de konton med leverantörsstatus.

Hoppas du inte misstycker?

Hej,

Vi har inget emot det, tvärtom!

Vänliga hälsningar
Valle från vino
 
Bra anledning vet jag inte om det är, men vi har upptäckt att allt vatten rinner inte av alla glas helt och hållet i glasställningarna som vi använder i diskmaskinen. På våra Zalto Bx och Bourgogne kan det pga vinkeln som glaset står i bli kvar "vattenrester" på foten och i kupan. Det går visserligen att torka bort de torkade "resterna" med lätt fuktad fiberduk/handduk, men när jag har kört glas i diskmaskin vill jag av lathet inte gärna hålla på med någon efterbehandling av glasen.

Lösningen?

https://www.siemens-home.bsh-group....och-hallare-till-diskmaskiner/korgar/00791040

.
 

The Wall

Medlem
Vi har två sådana och det är när glasen står i dessa som det blir kvar lite vatten i kupa och fot. Visserligen inte så mycket, men ändå tillräckligt för att partiklarna i vattnet ska lämna spår. Arbetsinsatsen med att torka bort vattnet är däremot blygsam jämfört med att diska glasen för hand.
De få gånger vi använder våra Riedel Vinum new world PN kör vi dem i ställningarna, men har inte stött på problem med att det fastnar smuts i glasen. Jag tror inte att det funkar med ställningarna om man kör annat än just glas i hela maskinen.
 

Sigdarve

Medlem
Skärmavbild 2020-01-18 kl. 21.00.41.png
Vilka vinglas?
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Tunga glas. Vem vill ha såna? Föredrar alla här fjäderlätta vinglas? https://orrefors.se/products/difference-mature-63cl-65cl/

Erika Lagerbielke skapade en vinserie när jag gifte mig -95... har aldrig hört någon här som köpte dem då eller senare... kanske är jag äldre än de flesta här eller så köpte ingen glasen på forumet. De är riktigt trevliga glas. Har hela serien... champagne, vit. rött... tycker de är de bästa jag provat i den prisklassen...(Orrefors) serien/glaset heter Merlot
 

matage

Medlem
Tunga glas. Vem vill ha såna? Föredrar alla här fjäderlätta vinglas? https://orrefors.se/products/difference-mature-63cl-65cl/
Erika Lagerbielke skapade en vinserie när jag gifte mig -95... har aldrig hört någon här som köpte dem då eller senare... kanske är jag äldre än de flesta här eller så köpte ingen glasen på forumet. De är riktigt trevliga glas. Har hela serien... champagne, vit. rött... tycker de är de bästa jag provat i den prisklassen...(Orrefors) serien/glaset heter Merlot
Jag har några Difference Mature som får sin beskärda del av rotationen (funkade fint till Gaja Barbaresco -98 ;) )
Klart att de inte är Zalto-lätta men jag gillar dem både visuellt och att dricka ur även om jag nog använder Riedel Veritas lite oftare.
Jag har även dessertvins-glasen i samma serie som jag verkligen gillar.
 
Toppen