Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

The Wall

Medlem
Tack för svar. Nu blev jag tveksam till att köpa Veritas som jag får 25 % rabatt på hos Cervera. Tänkte ha dem till Chianti. Tips på chiantiglas annars?
Vi tyckte att våra Vinum Riesling/Zin/Chianti var utmärkta till Chianti och vi har märkligt nog ännu inte hunnit prova Chianti i våra nya Veritas, men det kan komma att ske ganska snart, nämligen i morgon för att vara exakt.
De gånger vi har druckit Chianti de senaste veckorna har det blivit i våra Zalto Universal eller Gabriel Gold (inomhus) eller Gabriel StandArt utomhus.
Jag anar att det är en vanesak när det kommer till stjälklängd, vi har inte reagerat nämnvärt på Bx-glaset men den kupan är ju å andra sidan större så en längre stjälk märks inte lika mycket sas.

Om du har vägarna förbi Stockholm kan du ta med en flaska och testa glasen hos Öl & Vinmagasinet. Jag har ingen koppling till Öl & Vinmagasinet men tycker att de har bra service och utbud av Riedel (alla serier!).
 

Sigdarve

Medlem
Inte jättestor skillnad på Veritas Champagne och Rieslingglas. Låt säga att samma skumpa serverades i glasen, skulle ni då tro att det var olika skumpor i glasen vid ett blindtest?

Skärmavbild 2020-09-25 kl. 21.41.54.png
 

The Wall

Medlem
Inte jättestor skillnad på Veritas Champagne och Rieslingglas. Låt säga att samma skumpa serverades i glasen, skulle ni då tro att det var olika skumpor i glasen vid ett blindtest?

Visa bifogad bild 20928
Sådärja! https://www.finewines.se/threads/id...ar-och-diskussioner.2030/page-885#post-162371
Om du har svårt att somna, läs hela inlägget från början, annars går det bra att gena till slutet av inlägget om man är nyfiken på Champagne i Veritas-glasen.
 
Toppen