Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

vino.nu

Leverantör
Ni som är mer hemma på Gabriel Glas, verkar det vara någon skillnad på dessa 2 poster egentligen utom priset?
Visst den ena är listad som "company" men det står skrivet att priset är inkl. moms.

https://www.vino.nu/products/gabriel-glas-gold-edition-munblasta?variant=13313365934133 899:- / 2st
https://www.vino.nu/products/gabriel-glas-gold-edition-munblasta-company?variant=13335921918005 639:- (med moms) / 2st

Hej,

Priset skiljer sig i och med att restauranger och företag handlar i större volymer. Handlar du som konsument så använder du den här länken: https://www.vino.nu/products/gabriel-glas-gold-edition-munblasta?variant=13313365934133 899:- / 2st
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare

Mexikanaren

Medlem
Eller så försöker man hitta en handlare som inte tar 260 kr mer för privatpersoner än för företagskunder (inkl moms) vid samma mängd?
Precis min tanke. Funderade seriöst på att beställa tidigare men nu känns det som man kanske bör titta efter en annan handlare.
 

vino.nu

Leverantör
Eller så försöker man hitta en handlare som inte tar 260 kr mer för privatpersoner än för företagskunder (inkl moms) vid samma mängd?

Det va tråkigt att du inte kunde förstå skillnaden på att frakta iväg 2 glas kontra 200 glas. Men håll utkik det kan trilla in kampanjer så småningom.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Det va tråkigt att du inte kunde förstå skillnaden på att frakta iväg 2 glas kontra 200 glas. Men håll utkik det kan trilla in kampanjer så småningom.
Priset för 2 glas/enpack på Vino.nu är 899Kr för privatkund och 639Kr för företag (även om företagsnamnet inte behöver fyllas i vid beställning!) ink. moms, 95Kr i frakt för båda. 2 glas vs 2 glas, 899Kr vs 639Kr.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Vilka fantastiska glas! Samma klass som Zalto och jag kommer fylla på med övriga i serien också.
Först ut vart det Zieher Visions Balanced som passar bourgogne, åldras champagne och rosé.
20210315_162008.jpg
 

The Wall

Medlem
Vilka fantastiska glas! Samma klass som Zalto och jag kommer fylla på med övriga i serien också.
Först ut vart det Zieher Visions Balanced som passar bourgogne, åldras champagne och rosé.
"Samma klass som Zalto" såsom vikt, kvalitet, drickupplevelse?
Glasen ser inte så snygga ut på bild tycker jag, men även om jag inte tilltalas av det estetiska är det ändå kul med lite nya former och glas. Blir intressant att läsa om drickupplevelser, särskilt om du jämför med tex Zalto eller annat glas.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Varför går de ”upp” i mitten av glaset vid anslutningen till stammen? Vad är det för feature? :)
Det är en som grop i mitten, så vinet kommer ligga som i en kanal och på så sätt får så mycket luft som möjligt tror jag. En vulkan i botten kan man nog jämföra med. :)
"Samma klass som Zalto" såsom vikt, kvalitet, drickupplevelse?
Glasen ser inte så snygga ut på bild tycker jag, men även om jag inte tilltalas av det estetiska är det ändå kul med lite nya former och glas. Blir intressant att läsa om drickupplevelser, särskilt om du jämför med tex Zalto eller annat glas.
Glasen är snyggare när man håller dem. Lika lövtunna som Zalto och man är rädd för att bryta av foten nästan.
Jag kommer jämföra mellan Zieher, Zalto och Gabriel ikväll. En ekad chardonnay blir det i glasen.
 

The Wall

Medlem
Efter att ha provat igenom några olika glas verkar det dags för mig att krympa ner samlingen av glas till de som jag har flera av så nu blir det mao respass för en del enstaka glas och ett två-pack;

1 st Riedel Superleggero Burgundy Grand Cru,
1 st Sophienwald Phoenix Bordeaux,
1 st Sophienwald Grand Cru Bourgogne,
1 st Lehmann F. Sommier Ariane 85 (munblåst),
1 st Lehmann F. Sommier Dionysos 80 (munblåst),
2 st Mark Thomas Selection Red.

Hojta till om intresse finns.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Oh yes! Det här blir spännande! :)
Har känt mig lite under the weather sen igår så har inte blivit att testa glasen än. Men de kommer att testas denna vecka!
Såg även att Cervera börjat sälja Zieher och deras karaffer. Brukar generellt vara emot märken som säljer "paket", men antar att det är en grej för att få in folk på serien.
 

The Wall

Medlem
Har känt mig lite under the weather sen igår så har inte blivit att testa glasen än. Men de kommer att testas denna vecka!
Såg även att Cervera börjat sälja Zieher och deras karaffer. Brukar generellt vara emot märken som säljer "paket", men antar att det är en grej för att få in folk på serien.
Ingen brådska.
 
Toppen