This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Om man har besvärande tomrum i skåpen eller hyllorna pga att glas saknas kan jag informera om att Bagaren & Kocken har lite trädgårdsornament, dvs rabatt, på Spiegelau Definition i någon vecka till. Runt 250 sekiner per glas i ett sexpack, klart godkänt.
Perfekt till landet, tackar!Ser ut att vara ett väldigt trevligt pris för Lehmann generellt på Artglassvista men måste nog speciellt tipsa om dessa champagneglas
New Grand Champagneglas 40cl, 6-pack | Glas att dricka ur / Champagneglas
www.artglassvista.se
479 riksdaler för en 6pack kan man inte klaga på.
Inte testat dessa specifika glas, brukar dock ofta använda deras (i stort sett likformiga men munblåsta) gd champagne 45cl glas till lite mer mogna champagner.
![]()
Gd Champagne # - 40 cl - Lehmann Reims - France
www.lehmann-sa.com
Toppen! Jag passade på att beställa två stycken 6-pack! Tack skall du ha!Ser ut att vara ett väldigt trevligt pris för Lehmann generellt på Artglassvista men måste nog speciellt tipsa om dessa champagneglas
New Grand Champagneglas 40cl, 6-pack | Glas att dricka ur / Champagneglas
www.artglassvista.se
479 riksdaler för en 6pack kan man inte klaga på.
Inte testat dessa specifika glas, brukar dock ofta använda deras (i stort sett likformiga men munblåsta) gd champagne 45cl glas till lite mer mogna champagner.
![]()
Gd Champagne # - 40 cl - Lehmann Reims - France
www.lehmann-sa.com
Nu blir man ju löjligt sugen på 2 st sexpack. Hm, vi har ju redan Veritas Champagne och Zalto White att hälla bubbel i. Svårt fall, doktorn grät…Väldigt användbara utomhus, då tyngden hjälper dem att stå kvar om det fläktar lite. Inte samma munkänsla som handblåsta såklart men inte heller samma prispunkt. Jag är nöjd med mina
För att göra dig lite extra sugen kan väl nämnas att nu kan du få ett 6pack med dessa glas till några guldpengar mer jämfört med ett(1) enda av deras munblåsta glas på 45clNu blir man ju löjligt sugen på 2 st sexpack. Hm, vi har ju redan Veritas Champagne och Zalto White att hälla bubbel i. Svårt fall, doktorn grät…
Vem i hela friden köper ett sexpack? Nåväl, efter alla kloka påhejanden har jag klickat hem 2 sexpack. Hustruns protester för jag försöka smuggla mig förbi och hantera så småningom.För att göra dig lite extra sugen kan väl nämnas att nu kan du få ett 6pack med dessa glas till några guldpengar mer jämfört med ett(1) enda av deras munblåsta glas på 45cl(85 euro-pengar för 2pack)
Jag ser framemot när @The Wall öppnar ett vinglas museum och erbjuder vinglasprovningar!Vem i hela friden köper ett sexpack? Nåväl, efter alla kloka påhejanden har jag klickat hem 2 sexpack. Hustruns protester för jag försöka smuggla mig förbi och hantera så småningom.
Möjligheten finns redan i Stockholm på Öl- & Vinmagasinet; Danne har i princip alla glas. Nästan. Själv ser jag fram emot möjligheten att smyga in glas på hyllorna utan att hustrun märker det. Men då krävs betydligt fler glas. Och hyllor. Hellooo vitrinskåp…Jag ser framemot när @The Wall öppnar ett vinglas museum och erbjuder vinglasprovningar!![]()
Vadå har jag restaurangserien?Visa bifogad bild 35128
En högst amatörmässig undersökning om hur mycket det skiljer i vikt på Zaltos vitvinsglas ifrån restaurangsortimentet respektive privatkonsumentsortimentet.
Jag tog inte fram min kokain, förlåt, frimärksvåg pga att detta primärt är ett vinforum och inte en mötesplats för..... filatelister.
Jag köpte sex st glas ur restaurangserien för en massa år sedan och förra helgen så gick ett av dom glasen sönder och jag köpte ett nytt ifrån Bagaren och Kocken (går ju inte att ha fem glas liksom) och när det dök upp så tyckte jag att det var lättare än de andra, därav min högst ovetenskapliga undersökning.Vadå har jag restaurangserien?
62 gram!?! I september 2021 roade jag mig med att väga de flesta av våra glas och de 8 vitvinsglasen från Zalto vägde 78, 82, 83, 84, 84, 87, 89, 90. Sedan dess har ytterligare 2 tillkommit, men de har jag glömt att väga.Visa bifogad bild 35128
En högst amatörmässig undersökning om hur mycket det skiljer i vikt på Zaltos vitvinsglas ifrån restaurangsortimentet respektive privatkonsumentsortimentet.
Jag tog inte fram min kokain, förlåt, frimärksvåg pga att detta primärt är ett vinforum och inte en mötesplats för..... filatelister.
Har Zalto två sortiment? Det hade jag inte en aning om. Däremot tycker jag mig ha notera att våra tidigast inköpta glasen känns lite lättare än de nyare.En högst amatörmässig undersökning om hur mycket det skiljer i vikt på Zaltos vitvinsglas ifrån restaurangsortimentet respektive privatkonsumentsortimentet.
Det var så jag fick det förklarat för mig när jag köpte ett sexpack för ca 10 år sedan.Har Zalto två sortiment? Det hade jag inte en aning om. Däremot tycker jag mig ha notera att våra tidigast inköpta glasen känns lite lättare än de nyare.
Hm, det kanske förklarar den viktmässiga skillnaden på våra glas.Det var så jag fick det förklarat för mig när jag köpte ett sexpack för ca 10 år sedan.