Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Dammar liv i denna gamla tråd:

Vilken handlare kom idag med detta erbjudande? (Även om det kan verka lockande, så kommer iaf jag passa.)

Family-owned Billecart-Salmon produces wonderfully long-lived wines and we are pleased to offer the following that has been professionally cellared in Europe since release, at what we believe to be the very best price in the country.

1999 Billecart Salmon, Cuvee Nicolas Francois Billecart (750ml) $64.95/bottle

"95 out of 100
...Very elegant, ethereal in texture and well-knit, offering flavors of poached pear, black licorice, lemon pâte de fruit, pastry and ground ginger. Shows fine balance and integration, with a fresh, lasting finish of ripe fruit and saline minerality. Drink now through 2027..." - Wine Spectator, December 2014
 

Mattias Schyberg

Administratör
För att dra igång denna tråd igen. Stafettprincipen gäller; den som gissar rätt ansvarar för nästa quizz. Jag börjar lite lagom lätt. :)

Vilken producent ligger bakom vertikalen på bilden?

image.jpg
 

Daniel A

Administratör
Vilken producent är jag?
Jag kommer från en av de största vinländerna. Min region tillverkar vin av alla färger - mitt röda finns i flera uttryck på varenda flaskbank i Sverige, från storstaden till byn. Rosévinerna hälls upp i glasen på var och varannan uteplats just nu. Vita viner från regionen gör dock inte så mycket väsen av sig. Själv har jag såklart alla tre i min portfolio, och mången vinnörd känner till mitt namn även om få säger hela när de pratar om mig.
Mina förfäder var vargar och från dem har jag tagit en del av mitt namn. Familjen är gammal, en av de äldsta i regionen faktiskt. Vi är traditionalister och ger våra viner den tid de förtjänar. Vi klär gärna våra flaskor i guld. När vi skapade våra etiketter kunde vi inte enas om ett typsnitt, så vi tog alla.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vilken producent är jag?
Jag kommer från en av de största vinländerna. Min region tillverkar vin av alla färger - mitt röda finns i flera uttryck på varenda flaskbank i Sverige, från storstaden till byn. Rosévinerna hälls upp i glasen på var och varannan uteplats just nu. Vita viner från regionen gör dock inte så mycket väsen av sig. Själv har jag såklart alla tre i min portfolio, och mången vinnörd känner till mitt namn även om få säger hela när de pratar om mig.
Mina förfäder var vargar och från dem har jag tagit en del av mitt namn. Familjen är gammal, en av de äldsta i regionen faktiskt. Vi är traditionalister och ger våra viner den tid de förtjänar. Vi klär gärna våra flaskor i guld. När vi skapade våra etiketter kunde vi inte enas om ett typsnitt, så vi tog alla.
Supersnygg quizz, där har @kayaker lite att inspireras av. :bäver: Har ingen aning om vad det är för producent ännu dock. :)
 

Gurto

Medlem
Vilken producent är jag?
Jag kommer från en av de största vinländerna. Min region tillverkar vin av alla färger - mitt röda finns i flera uttryck på varenda flaskbank i Sverige, från storstaden till byn. Rosévinerna hälls upp i glasen på var och varannan uteplats just nu. Vita viner från regionen gör dock inte så mycket väsen av sig. Själv har jag såklart alla tre i min portfolio, och mången vinnörd känner till mitt namn även om få säger hela när de pratar om mig.
Mina förfäder var vargar och från dem har jag tagit en del av mitt namn. Familjen är gammal, en av de äldsta i regionen faktiskt. Vi är traditionalister och ger våra viner den tid de förtjänar. Vi klär gärna våra flaskor i guld. När vi skapade våra etiketter kunde vi inte enas om ett typsnitt, så vi tog alla.

Chateau de la Font de Loup tror jag.
 

Daniel A

Administratör
Chateau de la Font de Loup tror jag.

Det där är en sjukt snygg gissning! Tyvärr fel. Lite fler ledtrådar/förtydliganden:

Vilken producent är jag? - extended edition
Jag kommer från en av de största vinländerna, det tredje i producerad volym. Min region tillverkar vin av alla färger och alla känner till mitt namn - mitt röda finns i flera uttryck på varenda flaskbank i Sverige, från storstaden till byn. Rosévinerna hälls upp i glasen på var och varannan uteplats just nu. Vita viner från regionen gör dock inte så mycket väsen av sig. Själv har jag såklart alla tre i min portfolio; få har smakat min rosé, men mina vita viner är minst lika kända som de röda. Mången vinnörd känner till mitt namn även om få säger hela när de pratar om mig.
Mina förfäder var vargar och från dem har jag tagit en del av mitt namn. En annan del av mitt namn har med ordet arv och ärftlighet att göra. Familjen är gammal, en av de äldsta i regionen faktiskt. Vi är traditionalister och väntar länge innan vi släpper våra flaskor till marknaden. Vi klär gärna våra flaskor i guld. När vi skapade våra etiketter kunde vi inte enas om ett typsnitt, så vi tog alla.

Har ingen lyckats komma med rätt svar imorgon kväll hittar jag på något nytt (och förklarar ovanstående)!
 

Magnus L

urydhtfilgukj
det tredje i producerad volym.
Min region tillverkar vin av alla färger och alla känner till mitt namn - mitt röda finns i flera uttryck på varenda flaskbank i Sverige, från storstaden till byn. Rosévinerna hälls upp i glasen på var och varannan uteplats just nu. Vita viner från regionen gör dock inte så mycket väsen av sig. Själv har jag såklart alla tre i min portfolio; få har smakat min rosé, men mina vita viner är minst lika kända som de röda. Mången vinnörd känner till mitt namn även om få säger hela när de pratar om mig.
Mina förfäder var vargar och från dem har jag tagit en del av mitt namn. En annan del av mitt namn har med ordet arv och ärftlighet att göra. Familjen är gammal, en av de äldsta i regionen faktiskt. Vi är traditionalister och väntar länge innan vi släpper våra flaskor till marknaden. Vi klär gärna våra flaskor i guld. När vi skapade våra etiketter kunde vi inte enas om ett typsnitt, så vi tog alla.

Har ingen lyckats komma med rätt svar imorgon kväll hittar jag på något nytt (och förklarar ovanstående)!
Spanien (tredje största), Rioja (långlagring, och guldtrådsinklädda flaskor).

Bodegas López de Heredia Viña Tondonia?
 
Toppen