Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 16 februari 2023

Berka

Medlem
Har man 30 mil till närmsta stora bolag är det en helt annan pilsner såklart. Men det ger dig fortfarande större chans att få en exklusiv flaska än det är nu. Vi kan väll se den 16e hur många som får loss flera lådor krug här på forumet(skrattande smiley eftersom de fortfarande inte fungerar i Firefox på Android)

Skulle det också komma 1200fl Krug 08 som det gjorde när Cristal 08 släpptes i små partier(nuvarande Ts), så skulle det inte varit omöjligt att köpa lådor.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Typ 3 år sedan? CdM 06 låg kvar i flera minuter pga det då höga priset också har jag för mig.
CdM 2004 i slutet på förra året och tog slut mindre än 1 sekund. Jag själv klickade och lyckades INTE få en. Men min bulvan lyckades och det tackar jag för.
Cristal 08 var inga problem. Fick en låda.
VVF 2008 gick också bra men avböjde mina flaskor från bekräftelse.
 

Klas.

Medlem
Hur många av de riktigt populära har du provat klicka hem? Typ Cristal 08 när den kom, Sassicaia, magnum flaskor, dyra rödviner? Viner för 500kr är inte intressant för dem som säljer vidare det.


Jag har beskrivit problemet för personer som jobbar inom it och de har förklarat hur enkelt de kan ordna det. Men jag vill inte ha sånt då jag tycker det är fusk. Därav mitt användande av ordet fusk.


Har man 30 mil till närmsta stora bolag är det en helt annan pilsner såklart. Men det ger dig fortfarande större chans att få en exklusiv flaska än det är nu. Vi kan väll se den 16e hur många som får loss flera lådor krug här på forumet(skrattande smiley eftersom de fortfarande inte fungerar i Firefox på Android)

Jag sitter (oftast) i London under släppen, och lyckades senast klicka hem 6st Sassicaia, ofta ganska många olika storformatsflaskor, och någon Raveneau förra året, bland annat.

Att man ”måste” fuska tror jag är helt fel, dock måste man nog ha ganska mycket tur. Jag tror att de flesta anser att det är väldigt mycket mer rättvist som det är nu, än att man ska behöva bo i rätt stad, eller ha möjlighet att ta en heldag ledigt för att åka till rätt stad och ställa sig i fysisk kö varje torsdag?
 
Jag sitter (oftast) i London under släppen, och lyckades senast klicka hem 6st Sassicaia, ofta ganska många olika storformatsflaskor, och någon Raveneau förra året, bland annat.

Att man ”måste” fuska tror jag är helt fel, dock måste man nog ha ganska mycket tur. Jag tror att de flesta anser att det är väldigt mycket mer rättvist som det är nu, än att man ska behöva bo i rätt stad, eller ha möjlighet att ta en heldag ledigt för att åka till rätt stad och ställa sig i fysisk kö varje torsdag?
Håller med om att det är mer rättvist än att ha släpp i få utvalda butiker. Men det går att göra det ännu mer rättvist genom att öka graden av slump i tilldelningen och minska graden av att ”kunna klicka snabbt”.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Riktigt tråkigt att det inte är släpp I butik som gäller på krug... Alla lär gå till fuskare och sen åker de ut på Bukowskis månaden efter.
Ja hellre köa än fusket som är nu.
En lite... intressant... åsikt att det vore lämpligt att gå tillbaka till ett analogt 1900-talsupplägg på lanseringar av attraktiva flaskor efter ca 10 år? av webblanseringar. Jag håller inte med.
 

Martinski

Medlem
Mja men den had ett trevligt pris för en magnum med vintage 2008.

Annars kanske nån flaska Dompa ’12 1 lr 2 innan de byter årgång o priset höjs igen i mars.
 

Pontus

Medlem
Men i vetenskapens tjänst ... kan du inte be dem snickra ihop ett script och testa om det funkar? Är det så enkelt så borde det ju inte ta så mycket tid. Sen kan du ju bara låta bli att använda det när du testat och sett om det funkar!!! Annars kanske jag kan få kontaktuppgifterna till dem så kan jag ta dialogen :D
Har just på ungefär en timme snickrat ihop ett litet program som jag i vetenskapens tjänst tänker testa på tre objekt i kommande släpp. Efter som jag begåvats med ett extra start psyke och en moralisk kompass som pekar i rätt riktning kommer jag inte att bekräfta bokningarna om det skulle fungera. Tänker allmänt att det kan löna sig i de fall där det rör sig om någon enstaka sekund och man vill ha flera objekt i samma släpp. Vi får se...
 

buteljen

Medlem
Har just på ungefär en timme snickrat ihop ett litet program som jag i vetenskapens tjänst tänker testa på tre objekt i kommande släpp. Efter som jag begåvats med ett extra start psyke och en moralisk kompass som pekar i rätt riktning kommer jag inte att bekräfta bokningarna om det skulle fungera. Tänker allmänt att det kan löna sig i de fall där det rör sig om någon enstaka sekund och man vill ha flera objekt i samma släpp. Vi får se...
Lysande!!!! :D Ser fram emot rapport!!!
 

MagnusH70

Medlem
Har just på ungefär en timme snickrat ihop ett litet program som jag i vetenskapens tjänst tänker testa på tre objekt i kommande släpp. Efter som jag begåvats med ett extra start psyke och en moralisk kompass som pekar i rätt riktning kommer jag inte att bekräfta bokningarna om det skulle fungera. Tänker allmänt att det kan löna sig i de fall där det rör sig om någon enstaka sekund och man vill ha flera objekt i samma släpp. Vi får se...
Inte för att förstöra festen men....

1.7. Det är inte tillåtet att använda tekniska lösningar eller automatiska verktyg som exempelvis så kallade agenter, robotar, crawlers eller spindlar i anslutning till Webbplatsen eller Appen för att registrera eller reproducera information, lämna eller göra beställningar, nyttja tjänster eller för att samla in information från eller om Webbplatsen eller Appen i syfte att tillhandhålla funktioner eller tjänster relaterat till marknadsföring av, eller information om alkoholdrycker eller alkoholdrycksliknande preparat. Du får inte heller (i) störa eller påverka den av Systembolaget avsedda funktionaliteten på Webbplatsen eller i Appen, eller (ii) kringgå eventuella tekniska skyddsåtgärder som Systembolaget har vidtagit för att begränsa tillgång eller åtkomst till Webbplatsen eller Appen.
 

Pontus

Medlem
Inte för att förstöra festen men....

1.7. Det är inte tillåtet att använda tekniska lösningar eller automatiska verktyg som exempelvis så kallade agenter, robotar, crawlers eller spindlar i anslutning till Webbplatsen eller Appen för att registrera eller reproducera information, lämna eller göra beställningar, nyttja tjänster eller för att samla in information från eller om Webbplatsen eller Appen i syfte att tillhandhålla funktioner eller tjänster relaterat till marknadsföring av, eller information om alkoholdrycker eller alkoholdrycksliknande preparat. Du får inte heller (i) störa eller påverka den av Systembolaget avsedda funktionaliteten på Webbplatsen eller i Appen, eller (ii) kringgå eventuella tekniska skyddsåtgärder som Systembolaget har vidtagit för att begränsa tillgång eller åtkomst till Webbplatsen eller Appen.
Jaha, jag trodde det var tillåtet!!! :)
 

Silex

Medlem
Hmmm, jag "fick" allt jag testkörde på, förutom en som blev köplats. Klart oroväckande kan jag tycka, men inte helt oväntat.
Trist - jag hoppades att det inte skulle fungera. Har dock ingen rationell förklaring till varför det inte skulle göra det, men det känns lite mer hopplöst att själv sitta och pekfingerklicka efter din rapport. Bra initiativ och tack för att du delade med dig!
 
Toppen