Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

tobbe81

Medlem
En liten hälsning från ålandshav denna magnum var på rea för 280euro så jag kunde inte motstå. En Fråga betyder T10 på baksida etiketten att det är basårgången och med den vanliga soleran tillbaka till 1990. Finns en flaska kvar här på viking Grace nu.
_20170808_102538.JPG
_20170808_102603.JPG
 

Attachments

  • _20170808_102538.JPG
    _20170808_102538.JPG
    25,6 KB · Visningar: 142
Last edited:

magnum

Epernay, Frankrike
En liten hälsning från ålandshav denna magnum var på rea för 280euro så jag kunde inte motstå. En Fråga betyder T10 på baksida etiketten att det är basårgången och med den vanliga soleran tillbaka till 1990. Finns en flaska kvar här på viking Grace nu. Visa bifogad bild 10709 Visa bifogad bild 10711
T10 skulle kunna vara Tirage 2010 och är då enligt Henriot's hemsida 1990-2008.
 

Beo

Medlem
Jag har fått två beställningar makulerade, men det står fortfarande att det finns kvar. Prövar en tredje gång. Berätta gärna om du får några flaskor.
Har beställt 2 gånger den ena makulerades och den andra aviserades idag. Fick 2 flaskor Cartology årgång 2015
Ser lite misstänkt ut på leverantörens hemsida (årgångsbyte ? ) står 2016 på bilden och 2015 i texten.
 
Last edited:

matage

Medlem
En liten hälsning från ålandshav denna magnum var på rea för 280euro så jag kunde inte motstå. En Fråga betyder T10 på baksida etiketten att det är basårgången och med den vanliga soleran tillbaka till 1990. Finns en flaska kvar här på viking Grace nu. Visa bifogad bild 10709 Visa bifogad bild 10711
Nästan så man skulle boka sig en finlandsresa med andra ord. Jag har #3 av den sen tidigare om jag minns rätt ;)
 

tobbe81

Medlem
Köpte den sista flaska nu , den andra lådan som stod bredvid var tom men jag fick mig ett gott skratt när dem tillslut hittade rätt låda denna cuvee 38 var från en annan batch och i ett helt annat emballage lite större än vad man trodde var möjligt att få plats med en magnum flaska i hahahaha @magnum vad får du fram för info på T11
DSC_0965.JPG
DSC_0966.JPG
DSC_0967.JPG
 

magnum

Epernay, Frankrike

AdamST

Medlem
Fick hem några flaskor Pierre Frick i veckan, härligt vin :)
IMG_6952.JPG

En annan kul nyhet är att jag nymera innehar ett halvfack på Grappe vilket innebär att jag äntligen kan köpa viner med avsikt att spara dem länge :)
IMG_7057.PNG

För att fira detta blev det två flaskor Renato Ratti Marcenasco 2013 som fick göra flaskorna jag hade sen innan sällskap :)
IMG_6977.JPG

Nu ska det handlas :D
 
Last edited:
Toppen