Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Men om moet nu höjer den till det kommer nästa krug(09 eller 10 eller va de blir) ligga så dyrt också väll eller får ny vintage alltid nytt artikelnummer?

Krug vintage ligger inte i fasta så de behöver inte ha samma artikelnr varje år.
Vet inte hur prisökningar/sänkningar på fasta sortimtntet regleras.
Tror att de är fri prissättning så länge man ändrar priset på de fasta datumen sb satt
 
Last edited:

Martin F

Medlem
Den enda potentiella "recensionen" jag sett var Kristaps Karklins på instagram som skrev "I had a chance to try 08 Krug and big disappointment... green acids and lack of concentration. Felt like it was picked unripe" i två kommentarer.
 

buteljen

Medlem
Den enda potentiella "recensionen" jag sett var Kristaps Karklins på instagram som skrev "I had a chance to try 08 Krug and big disappointment... green acids and lack of concentration. Felt like it was picked unripe" i två kommentarer.
B09138AF-52F3-4D90-9796-D3E1DE0E31C1.jpeg
 

Magikern

Medlem
Bara det faktum att båda anger att 08an redan är i drickfönstret gör att jag blir misstänksam...

Har aldrig druckit en årgångskrug vid släpp som inte behövt lagras 5+ år.o_O

Nu finns det nog tyvärr inga betyg i världen som kan avskräcka mig från köp.:vägg:

2003 var väl drickbar tidigt ;)
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Men du vaskar ju 08 PR Rosé också :ängel::rolleyes:
Ja med glädje. Alkohol är inte det viktigaste för mig. Kanske finns det en korrelation mellan att gilla årgångskrug vid släpp och Pol Roger Rosé...

2003 var väl drickbar tidigt ;)
Syfta du på något jag skrivit?

Nej Krug 03 var inte drickbar tidigt och har samma drickfönster som Pol Roger Rosé 08, dvs aldrig.
 
Toppen