Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Kevinator

Medlem
Härligt att se att det är fler som är intresserade av SWC som bevakar denna tråd. Eller är det en slump att de 6 flaskorna i Gbg försvann under den närmaste timmen samt 2 av flaskorna i shoppingcentret? ;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Så det är inte brott mot regeln att ALLA intressanta viner skall skickas till Stockholm, Göteborg och nordvästra Skåne innan de hamnar i websaldot.
Dum fråga, men nog har väl Malmö (som ligger i sydvästra Skåne) kvar sin vinkällarbutik? Har nog inte sett något påstående förut om att just nordvästra Skåne har en "särskild vindistributionsstatus" efter de tre vinkällarbutikerna i de tre största städerna. Av ren nyfikenhet - finns det något skäl som gör att Helsingborg(strakten) är törstigare eller mer inriktad på konsumtion av livets goda än t.ex. Uppsala, Linköping eller Örebro??? Penningstinna danskar som åker över sundet?
 

Johan L

Medlem
Dum fråga, men nog har väl Malmö (som ligger i sydvästra Skåne) kvar sin vinkällarbutik? Har nog inte sett något påstående förut om att just nordvästra Skåne har en "särskild vindistributionsstatus" efter de tre vinkällarbutikerna i de tre största städerna. Av ren nyfikenhet - finns det något skäl som gör att Helsingborg(strakten) är törstigare eller mer inriktad på konsumtion av livets goda än t.ex. Uppsala, Linköping eller Örebro??? Penningstinna danskar som åker över sundet?

Ja, Malmö har fortfarande vinkällarbutik (Hansa).

Jag funderar på om det snarare är det omvända. Folk i Helsingborg handlar öl i Danmark men sköter vininköpen på Systembolaget. Kanske samspelt med att danskar åker över och handlar vin. Det är ju även relationen mellan öl- och vinförsäljning i den enskilda butiken som påverkar.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
48 st SWC 2008 ploppade just in i webblagret.
Det stod 33 flaskor när jag kollade för några minuter sedan, och nu står det slut, som flera andra hunnit påpeka. Det är bara att erkänna - vem var det som beställde alla kvarvarande på ett bräde? :D:D:D
 

Wintermute

Medlem
Dum fråga, men nog har väl Malmö (som ligger i sydvästra Skåne) kvar sin vinkällarbutik? Har nog inte sett något påstående förut om att just nordvästra Skåne har en "särskild vindistributionsstatus" efter de tre vinkällarbutikerna i de tre största städerna. Av ren nyfikenhet - finns det något skäl som gör att Helsingborg(strakten) är törstigare eller mer inriktad på konsumtion av livets goda än t.ex. Uppsala, Linköping eller Örebro??? Penningstinna danskar som åker över sundet?
När jag skriver "nordvästra Skåne" tänker jag mig (lite slarvigt och godtyckligt) allt norr om en tänkt linje mellan Falsterbo och Osby. Vad gäller Välas försäljning tror jag nog att gränshandeln bidrar kraftigt (det är något av Skånes Charlottenberg).
 

Johan L

Medlem
Hade gett upp hoppet på denna men om allt går vägen så lyckades jag nog knipa en låda :) Tack!

Skönt att några här hann plocka några. Bara en för min del (innan jag postade här :ängel:) och sen sprang jag iväg och plockade sista DP08 på hyllan på närmsta butiken. De två når en sammanlagd ålder av 40 år samtidigt som jag själv når 40 år, så jag behöver inte fundera så mycket på när de ska öppnas känner jag.
 
V

Vincent H

Det stod 33 flaskor när jag kollade för några minuter sedan, och nu står det slut, som flera andra hunnit påpeka. Det är bara att erkänna - vem var det som beställde alla kvarvarande på ett bräde? :D:D:D
Spanade lite snabbt på beställningarna som låg och det var en som beställde 24 flaskor så hälften av alla som kom in ;)
Och mycket bra gissat så var dem till Danmark...!
 
Toppen