Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Niklas.Ö

Medlem
Inte för att jag tror att någon är intresserad men lite Churchill 08 kommer finnas på Pk-huset inom några timmar...

Grande année också för den delen...

Typiskt har kollat då och då under dagen men har inte fått upp att Churchill finns varken i weblager eller i någon butik.. Dessutom har syrran åkt hem från sthlm för begravning annars hade man ju kunnat skicka in henne och kolla.
 

Thirsty

Smygnykterist
Konstigt att de bara skickar dit men det kanske betyder att mer är på väg.
Även Sickla hade i lager, om än bara en kartong.
Skulle inte bli förvånad om de dyker upp lite leveranser runt om då det vid tidigare påfyllningar har inkommit lite olika.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jävla konstigt när mailet kom 00.00 för min del... Bolaget har lite skit att städa upp i sina tekniska aspekter.
 

Niklas.Ö

Medlem
Jävla konstigt när mailet kom 00.00 för min del... Bolaget har lite skit att städa upp i sina tekniska aspekter.
Det var ungefär den tiden dom dök upp i weblagret så jag lyckades beställa så tekniken verkar fungera däremot verkar tiderna på dygnet som det fylls på variera. Ganska bra med variation så både morgonpigga och kvällspigga har en chans
 
Har följt denna tråd med stort intresse och även själv gjort något enstaka nedslag i 2008-skumpa-djungeln, med några få buteljer som ligger och väntar i vinkällaren. Det är inte lika billigt som att vara intresserad av Muscadet sur lie, det är något jag kunnat konstatera på egen hand.

Är dock mycket intresserad av vilka inköp av Champagne 2008 som ni gjort som ni känner er mest nöjda med? Både vad gäller prestigeflaskor från cirka 8-900 kr och uppåt och "vanlig" årgångschampagne. Vilka är kapen helt enkelt (oavsett om det går att få tag på nu eller ej)?
@Elvis @MartinE @vintomas @Christer J @LarsW @Johan Blom @magnum @Trydebull m fl
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Har följt denna tråd med stort intresse och även själv gjort något enstaka nedslag i 2008-skumpa-djungeln som ligger och väntar.

Är dock mycket intresserad av vilka inköp av Champagne 2008 som ni gjort som ni känner er mest nöjda med? Både vad gäller prestigeflaskor från cirka 8-900 kr och uppåt och "vanlig" årgångschampagne. Vilka är kapen helt enkelt (oavsett om det går att få tag på nu eller ej)?
@Elvis @MartinE @vintomas @Christer J @LarsW @Johan Blom @magnum @Trydebull m fl
Bollinger GA08 as we speak såklart. Charles Heidsieck 08 i November. Dom Perignon 2008 på diverse platser. Sen tror jag det finns otroligt mycket 08 i 400-500 krs klassen på bolaget. :)
 

FredrikC

Medlem
Jag är nöjd att jag fått tag i minst en låda av alla de stora husens prestige 08(Dompa, Winston och Cristal) även några Bollinger GA 08 har dykt in och en Belle Epoque magnum 08.
kap är de först om några år skulle jag säga.
 
Bollinger GA08 as we speak såklart. Charles Heidsieck 08 i November. Dom Perignon 2008 på diverse platser. Sen tror jag det finns otroligt mycket 08 i 400-500 krs klassen på bolaget. :)
tack, gillar både Bollinger GA och Charles H (har kvar en NV med 08-bas som var trevlig) - Dompa har jag märkligt nog inte druckit som jag kan minnas. Mycket bra att få tips om vad som kan finnas att få tag på nu och framgent - men med frågan tänkte jag mest på vilka köp du redan gjort som du är mest nöjd med - och även i kära Svedala har det ju passerat litet 08-or under tusenlappen såsom Delamotte, Pol Roger, Henriot etc även om de är slut sedan länge.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
tack, gillar både Bollinger GA och Charles H (har kvar en NV med 08-bas som var trevlig) - Dompa har jag märkligt nog inte druckit som jag kan minnas. Mycket bra att få tips om vad som kan finnas att få tag på nu och framgent - men med frågan tänkte jag mest på vilka köp du redan gjort som du är mest nöjd med - och även i kära Svedala har det ju passerat litet 08-or under tusenlappen såsom Delamotte, Pol Roger, Henriot etc även om de är slut sedan länge.
Jag har druckit ett par stycken men den jag tyckt om mest är SWC08 och Bollinger. Delamotte har jag ett par stycken av.
Dompa tror jag man bäst hittar på flygplatser runtom nu.
 

Wintermute

Medlem
Har följt denna tråd med stort intresse och även själv gjort något enstaka nedslag i 2008-skumpa-djungeln, med några få buteljer som ligger och väntar i vinkällaren. Det är inte lika billigt som att vara intresserad av Muscadet sur lie, det är något jag kunnat konstatera på egen hand.

Är dock mycket intresserad av vilka inköp av Champagne 2008 som ni gjort som ni känner er mest nöjda med? Både vad gäller prestigeflaskor från cirka 8-900 kr och uppåt och "vanlig" årgångschampagne. Vilka är kapen helt enkelt (oavsett om det går att få tag på nu eller ej)?
@Elvis @MartinE @vintomas @Christer J @LarsW @Johan Blom @magnum @Trydebull m fl
Damien Hugot tycker jag är en av få som hunnit visa sin storhet. Önskar att jag köpt en låda till...
 

Pontus

Medlem
Har följt denna tråd med stort intresse och även själv gjort något enstaka nedslag i 2008-skumpa-djungeln, med några få buteljer som ligger och väntar i vinkällaren. Det är inte lika billigt som att vara intresserad av Muscadet sur lie, det är något jag kunnat konstatera på egen hand.

Är dock mycket intresserad av vilka inköp av Champagne 2008 som ni gjort som ni känner er mest nöjda med? Både vad gäller prestigeflaskor från cirka 8-900 kr och uppåt och "vanlig" årgångschampagne. Vilka är kapen helt enkelt (oavsett om det går att få tag på nu eller ej)?
@Elvis @MartinE @vintomas @Christer J @LarsW @Johan Blom @magnum @Trydebull m fl
Tre sticker ut än så länge. Roederer Millesime, Vilmart Coeur de Cuvee och Legras St Vincent. Alla tre goda nu och troligen ännu godare i framtiden. Den sist nämnda intogs för första gången ikväll. Initialt tutti-frutti, krut och reduktiva toner för att sedan öppna upp med äpplen, citrus, diverse tropiska frukter, nötter, mandelmassa och rostade toner. Skön, lite vaxig munkänsla, härlig balans rakt igenom.
 
Last edited:
Toppen