Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

FredrikC

Medlem
Lite off topic. Men ni som dricker samma flaska under lång tid eller tillochmed under ett par dagar. Hur försluter och förvarar ni flaskan under tiden? Vakuum/vanlig stopp? Finns det några bubblor kvar? Har ni något tips på förslutare isåfall? :)
Jag har en stopper jag köpte när vi besökte Ruinart nere i Champagne och den slår allt annat vi provat med hästlängder. Riktigt riktigt bra.
Vi har den bara i champagnekylare eller kylen över natten.
20181128_113222.jpg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Och även Krug hoppar över 2012!
100% på detta? Nog för att kvantiteten inte var så hög men kvalitén var ju desto bättre?
Har hört precis samma sak på plats från Krug om årgång 2012, måste ha varit 2014 de nämnde detta. De hade då inte bestämt sig än om de skulle producera en Krug Vintage 2013 eller ej.
Anledningen var att att de behövde fylla på lagret av reservviner. Det kan ju vara ungefär samma sak som att kvantiteten inte var tillräcklig. Så här i efterhand, när man fått perspektiv på årgångarna, gissar jag att det kan bero på att 2011 inte gav så mycket som dög för reservviner, om Krug har ungefär samma smak som jag.
 

Sigdarve

Medlem
Fick detta meddelande idag. Betyder det att PR SWC är helt slut? Minns knappt när jag bad om bevakning, säkert många månader sedan. Har tre pavor, så jag är väl rätt nöjd.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2019-07-10 kl. 20.46.18.png
    Skärmavbild 2019-07-10 kl. 20.46.18.png
    56,6 KB · Visningar: 270

FredrikC

Medlem
Sk
Fick detta meddelande idag. Betyder det att PR SWC är helt slut? Minns knappt när jag bad om bevakning, säkert många månader sedan. Har tre pavor, så jag är väl rätt nöjd.
Skumt, men det visar åter igen att min bevakning på deras sida inte fungerar för fem öre...
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Fick detta meddelande idag. Betyder det att PR SWC är helt slut? Minns knappt när jag bad om bevakning, säkert många månader sedan. Har tre pavor, så jag är väl rätt nöjd.
Sk
Skumt, men det visar åter igen att min bevakning på deras sida inte fungerar för fem öre...
Jag fick samma meddelande om Cristal 2008, och nu är produkten borttagen från SB's hemsida. Antar att SWC inte kan tas bort eftersom den skall finnas i standardsortimentet.
 

Magikern

Medlem
Såg att Cattier Cuvée Renaissance 2008 verkar finnas kvar i beställningssortimentet.

Har någon köpt nyligen och kan bekräfta att årgången fortfarande är 2008?
 

Sigdarve

Medlem
Såg att Cattier Cuvée Renaissance 2008 verkar finnas kvar i beställningssortimentet.

Har någon köpt nyligen och kan bekräfta att årgången fortfarande är 2008?
Beställde en flaska i fredags. Idag fick jag ett meddelande om att den inte går att beställa längre.
 
Toppen