Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Ejdern

Medlem
Är det någon här i forumet som vet vad Billecart-Salmon 2008 kostade första gången när den släpptes på systembolaget?
Den släpps nämligen nu igen för 699kr men skulle vilja veta om de har höjt den samt hur mycket i sådana fall.
 

Wintermute

Medlem
Jag minns att det var lite huggsexa när den släpptes på sb första gången (ett knappt år sedan?). Nu kommer en lansering lite från ingenstans.
Jag misstänker/hoppas/fruktar att vi kommer att se fler återsläpp av de champagner som tagist slut alldeles för fort, under december; det är ju en poppis månad att handla just champagne på (eftersom alla verkar bli överräaksade över att det kommer en nyårsafton...).
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Hur är den jämfört med 2006?
Från CellarTracker (ska dock tas med en nypa salt).
20191203_124304.jpg
 
Kan meddela att de Dom Perignon 2008 som finns i butik nu är Lenny Kravitz :D
Visa bifogad bild 18529
Hansa i Malmö har 12st färre dock ;)
[/QU

Hur är det möjligt?

Har varit i kontakt med systembolagets kundtjänst dagligen nu i 4-5dagar och försökt få reda på när den ska komma in men dom har ej kunnat ge mig ett svar, besökte även en butik den 6e december då jag hade hört att den skulle va inne men icke.. och kunde inte få något vettigt svar där heller! ringde även en butik nu men dom kunde inte heller se att den fanns inne..
 

Maria

Medlem
Hur är det möjligt?

Har varit i kontakt med systembolagets kundtjänst dagligen nu i 4-5dagar och försökt få reda på när den ska komma in men dom har ej kunnat ge mig ett svar, besökte även en butik den 6e december då jag hade hört att den skulle va inne men icke.. och kunde inte få något vettigt svar där heller! ringde även en butik nu men dom kunde inte heller se att den fanns inne..
Antagligen är det för att dem själva i chatten inte ens har vetat att det var en special utgåva av DP08 som kommer. Eftersom den går in som vanlig DP08 på både hemsidan och artikelnummer.
 
Antagligen är det för att dem själva i chatten inte ens har vetat att det var en special utgåva av DP08 som kommer. Eftersom den går in som vanlig DP08 på både hemsidan och artikelnummer.

Jag har dock bara nämnt att det är DP 2008 jag söker och inte special utgåva, då jag också hade hört att den hade samma artikelnr och med tanke på att den har samma artikelnr som tidigare borde dom sett att dom får in den?
 

FredrikC

Medlem
Hur är det möjligt?

Har varit i kontakt med systembolagets kundtjänst dagligen nu i 4-5dagar och försökt få reda på när den ska komma in men dom har ej kunnat ge mig ett svar, besökte även en butik den 6e december då jag hade hört att den skulle va inne men icke.. och kunde inte få något vettigt svar där heller! ringde även en butik nu men dom kunde inte heller se att den fanns inne..
Jag fick reda på att den skulle komma ut igår men lagersaldona kom upp först idag så då blev det jakt och ringande till butik för att kontrollera att det var dem, vilket de var. Så alla du ser har kvar i lager nu är Lenny Kravitz.
 
Toppen