Champagne årgång 2008

Diskussion i 'Vin' startad av Christer J, 8 oktober 2018.

Etiketter:
  1. Högg en Winston 08 från pk-huset till sist idag. Vet inte hur många gånger jag försökt nu...

FredrikC och Pontus Palmenäs gillar detta.
  2. LarsW

LarsW Medlem

Tack!
    Far har tittat efter Winston ett tag nu så han blev glad över besked att den kommit in igen.
    Själv har jag länge velat över Dompan men en 08-samling känns inte helt komplett utan denna så fick bli några flaskor till mig också till slut.

Stefan B och Johan Blom gillar detta.
  3. buteljen

buteljen Medlem

Men det här med att det finns två olika lager, och att (det kan vara så att) den ena halvan av Sverige får access tidigare till flaskorna än andra halvan. Som igår t.ex med Winston, jag hade inte access förrän idag. Alltså, har det alltid varit så :confused:? Kan man stämma dem i Europadomstolen? Typ? :rolleyes:

4. Stefan B

Stefan B Medlem

Enligt mina undersökningar borde det finnas minst 3 olika webblager, om jag tittar på Dom Perignon för Umeå, Stockholm och Huskvarna så får jag olika saldo. Vet i allafall att en varudepå ligger i Örebro och den servar Jönköping med omnejd och kanske andra delar av södra Sverige. Övriga depåer tror jag finns i Kungsängen-Brunna och Sundsvall. Den rimligaste förklaringen är att saldot för de olika depåerna uppdateras först när varorna anländer till respektive depå och att det därför kan skilja en eller ett par dagar.

Umeå
    Screenshot 2019-12-11 at 14.06.41.png

Stockholm
    Screenshot 2019-12-11 at 14.06.09.png

Huskvarna
    Screenshot 2019-12-11 at 14.07.05.png .

MartinE, FredrikC, Crist(al)ian 77 och 1 annan gillar detta.
  5. buteljen

buteljen Medlem

Tack, hade ingen aning om detta.

Stefan B gillar detta.
  6. Wintermute

Wintermute Medlem

Pre.jpg
    De har onekligen ökat en del... Winston har snittat 5% per år.

feskhandlarn, FredrikC, Hardolph och 2 andra gillar detta.
  7. 70% ökning på 10 år. Inte lika galet som Selosse, men fortfarande svårt att hänga med i. 2900 kr om 10 år till?

Wintermute gillar detta.
  8. J.Lidman

J.Lidman Medlem

Bättre än random räntefond ;)

9. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

10. Kolsyra

Kolsyra Kolsyra

Kan inte va rätt? köpte cristal vintage 06 för 1250kr ?

11. Wintermute

Wintermute Medlem

Siffrorna är från bolagets statistik, men det finns en del fällor. Jag misstänker t ex att det det pris som gällde i december som finns i filen.

12. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

2008orna imponerade tidigt :-I

13. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape

Jag tycker det stämmer bra. Diagrammet visar år inte årgångar.

Cristal 2000 - 1450 kr inköpt 2008?
    Cristal 2002 - 1600 kr inköpt 2011?

enligt mina anteckningar. Att 2006 skulle kosta 1250 kr på bolaget stämmer inte. I så fall har du fått rabatt.;) Däremot kostade WC 06 1260 kr om jag minns rätt.

feskhandlarn och Wintermute gillar detta.
  14. Bengemarräng

Bengemarräng Medlem

Kanske du som fått rabatt på Winston 06? ;) WC 04 kostade 1399:- och det har bara stigit sen dess. :(

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  15. Bearman

Bearman a´lea iacta est iterum

1996 899 kr
    1998 1028 kr
    1999 1090 kr
    2000 1285 kr
    2002 1330 kr
    2004 1449 kr
    2006 1450 kr
    2008 1690 kr

Winston enligt Vininfo.org

16. Kolsyra

Kolsyra Kolsyra

Kom på nu att jag köpte dom i Tyskland.:rolleyes:

sunqan och Pontus Palmenäs gillar detta.
  17. Closdumesnil

Closdumesnil Medlem

Antar att Winston är slut nu? Fick tag på en låda vid lunchtid idag. Ringde innan då det fanns 33 flaskor kvar i morse, han som svarade trodde de var slut men blev förvånad när han såg att 14 flaskor var kvar. Lite bökigt att handla där bara med bil, hur gör folk normalt? Medtager egen pirra? Beställer en Uber utanför?

FredrikC gillar detta.
  18. FredrikC

FredrikC Medlem

Parkera så nära man kan sen e de bara å bära. Polaren har gått därifrån med 3 lådor Winston å nere i Malmö knallade jag omkring med dubbla lådor Lenny 08 folk kollar lite men men :D

19. HerrMelin

HerrMelin Medlem

Henriot -08 finns i webblagret igen

sunqan, Ejdern och J.Lidman gillar detta.
  20. Jos

Jos Medlem

Hämtade upp några Krug 2006 igår då min trevliga systembolagspolare tipsade om att nån hade struntat att hämta ut sina Winston 2008. Jag har redan köpt de jag ska ha men de ligger på förvaring nu så jag knep en för att kanske pröva inom närtid. Någon som druckit på sistone? Sist jag prövade var över ett år sen

Jona A gillar detta.

Dela sidan