Champagne årgång 2008

Diskussion i 'Vin' startad av Christer J, 8 oktober 2018.

Etiketter:
  1. Wintermute

Wintermute Medlem

Beträffande Comtes De Champagne.
    Picture1.jpg Picture2.jpg

Tomas Lindblom, Hardolph, FredrikC och 1 annan gillar detta.
  2. tobbe81

tobbe81 Medlem

Nu finns billecart 2008 i lager igen i bs för er som har missat den vid tidigare släpp
    Screenshot_20200122-162725_Instagram.jpg

jalvemo, Gladekocken, FredrikC och 5 andra gillar detta.
  3. Ejdern

Ejdern Medlem

Tack! verkligen underbart, jag som inte fått någon vid tidigare släpp var tvungen att klicka hem på direkten. Vad tycker ni om den, de som provat?

4. Magikern

Magikern Medlem

Rätt lovande men jag hade tveklöst köpt något annat för det priset. Någon mer utvecklad champagne förmodligen. :)

5. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape

För det första är Billecart löjligt förbisett. Billecart är mitt favorithus tillsammans med Roederer i den rena fruktdrivna skolan. Allt är bra även om jag gärna hoppar Extra Bruten, men det gäller å andra sidan nästan alla producenter...:p

Jag skulle vilja säga mycket lovande men i yngsta laget för att dricka nu. Kändes som de hoppat malo för en gångs skull... Gillar man däremot ung syrlig skumpa, typ BdB från Mesnil kan man säkert korka upp med välbehag redan idag.

Mina spartanska anteckningar från i höstas hittar du här. Köpte fler efter det vilket säger mer än ord...

magnum, Ejdern, Gladekocken och 1 annan gillar detta.
  6. Sigdarve

Sigdarve Medlem

Nu finns det gott om DP 08 ser jag. 242 st. på webben och i 131 butiker. Hade en snubbe framför mig på SB idag som köpte 4 st.

Helen, FredrikC, Raste och 1 annan gillar detta.
  7. Gredos

Gredos Medlem

Dom P kommer gå upp i pris från 1 mars till 1699kr..

Chrippe, Ejdern, Rasmus Åkesson och 2 andra gillar detta.
  8. Kolsyra

Kolsyra Kolsyra

Vad tycker folket om Henriot 2008 ? beställde precis några flaskor. Bör man vänta eller är den bra redan nu?

Boletus och Pontus gillar detta.
  9. Boletus

Boletus Medlem

Det tråkiga svaret är väl att den går utmärkt att dricka nu om man gillar ung champagne men det finns många års utveckling kvar i den. Jag har en låda och drack en flaska före jul men tyckte syrorna fortfarande var för spretiga, kommer inte att röra någon ytterligare flaska på åtminstone tre år.

Crist(al)ian 77 och Kolsyra gillar detta.
  10. Sigdarve

Sigdarve Medlem

Och hur är då Henriot 08 jämfört med 06?

11. Fernet Branca

Fernet Branca Medlem

Vet ju att prisjusteringar är på G nu när det närmar sig mars.

Vet någon om information om vilka artiklar samt prisförändringen finns att tillgå? Har tidigare sett ett exceldokument under prisförändringen i december.

12. Sigdarve

Sigdarve Medlem

Nån som vet var jag kan köpa Pol Roger BdB 2008 för under tusingen inkl. frakt.

13. Thirsty

Thirsty Medlem

Testat Wine-searcher?

Poussard gillar detta.

Dela sidan