Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Wintermute

Medlem
Beträffande Comtes De Champagne.
Picture1.jpg
Picture2.jpg
 

Magikern

Medlem
Tack! verkligen underbart, jag som inte fått någon vid tidigare släpp var tvungen att klicka hem på direkten. Vad tycker ni om den, de som provat?

Rätt lovande men jag hade tveklöst köpt något annat för det priset. Någon mer utvecklad champagne förmodligen. :)
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Tack! verkligen underbart, jag som inte fått någon vid tidigare släpp var tvungen att klicka hem på direkten. Vad tycker ni om den, de som provat?

För det första är Billecart löjligt förbisett. Billecart är mitt favorithus tillsammans med Roederer i den rena fruktdrivna skolan. Allt är bra även om jag gärna hoppar Extra Bruten, men det gäller å andra sidan nästan alla producenter...:p

Jag skulle vilja säga mycket lovande men i yngsta laget för att dricka nu. Kändes som de hoppat malo för en gångs skull... Gillar man däremot ung syrlig skumpa, typ BdB från Mesnil kan man säkert korka upp med välbehag redan idag.

Mina spartanska anteckningar från i höstas hittar du här. Köpte fler efter det vilket säger mer än ord...
 

Boletus

Medlem
Vad tycker folket om Henriot 2008 ? beställde precis några flaskor. Bör man vänta eller är den bra redan nu?
Det tråkiga svaret är väl att den går utmärkt att dricka nu om man gillar ung champagne men det finns många års utveckling kvar i den. Jag har en låda och drack en flaska före jul men tyckte syrorna fortfarande var för spretiga, kommer inte att röra någon ytterligare flaska på åtminstone tre år.
 
Dom P kommer gå upp i pris från 1 mars till 1699kr..
Vet ju att prisjusteringar är på G nu när det närmar sig mars.

Vet någon om information om vilka artiklar samt prisförändringen finns att tillgå? Har tidigare sett ett exceldokument under prisförändringen i december.
 

LarsW

Medlem
Ser ut som de smyger tillbaka en trevlig 2008 i beställningssortimentet snart.

Laforge Testa 2008, upp en 50-lapp i pris jmf 2 år sen men är ju fortafarande billigt för en god 2008.
Drack denna för ngr månader sedan. Väldigt god och bra bang-for-bucks.

Från små partier 4/5-2018
97039 Champagne Laforge Testa Millésime Brut 2008 379 kr
N: Nyrostat bröd.
M: Granny Smith-äpple och citron, mineral, knastertorr och fin mousse. Min typ av champagne till ett kompis-pris. 89-91p
 

FredrikC

Medlem
Var nere och talade med grabbarna i PK huset igår och då gick vi igenom de kommande månaderna och såg att de inte är något som ska komma in i mars, april eller maj. Dock så är det rätt så osäkert att kolla så långt fram. 2 månader tyckte han var max man bör egentligen kolla.
Roger that! Något annat kul som du såg ska komma i champagneväg?
 
Toppen