Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Hämtade upp några Krug 2006 igår då min trevliga systembolagspolare tipsade om att nån hade struntat att hämta ut sina Winston 2008. Jag har redan köpt de jag ska ha men de ligger på förvaring nu så jag knep en för att kanske pröva inom närtid. Någon som druckit på sistone? Sist jag prövade var över ett år sen

Vart hittade du ÅrgångsKrugen?
 

FredrikC

Medlem
Vart hittade du ÅrgångsKrugen?
Det är bara att göra privatimport. Jag har också ett par på g :)
Hämtade upp några Krug 2006 igår då min trevliga systembolagspolare tipsade om att nån hade struntat att hämta ut sina Winston 2008. Jag har redan köpt de jag ska ha men de ligger på förvaring nu så jag knep en för att kanske pröva inom närtid. Någon som druckit på sistone? Sist jag prövade var över ett år sen
Jag drack den för nästan ett år sen och gillade den rejält då. Drack den igen för någon helg sen och var inte lika impad då tyvärr men ändå en riktigt trevlig champagne.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Det är bara att göra privatimport. Jag har också ett par på g :)

Jag drack den för nästan ett år sen och gillade den rejält då. Drack den igen för någon helg sen och var inte lika impad då tyvärr men ändå en riktigt trevlig champagne.

Vad ligger en flaska på?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Köpte från samma ställe för ca. 910 kr inkl. frakt. Priset stiger tyvärr hela tiden..
Lanseringserbjudande under mycket begränsad tid väl? Så gör leverantörer i många länder, då oftast med krav på att köpa hela lådor. Hos Philipson märks inte så mycket skillnad då det mesta hos dem säljs i hel låda.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Lanseringserbjudande under mycket begränsad tid väl? Så gör leverantörer i många länder, då oftast med krav på att köpa hela lådor. Hos Philipson märks inte så mycket skillnad då det mesta hos dem säljs i hel låda.

Så kan det rimligen ha varit.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
2007:an kunde man köpa bra länge för 1200kr så hoppas att hoppet upp till 1350kr var inför 08:ans intåg och att det inte blir ytterligare ökning.

Gissningsvis så tror jag att den landar på 1450-1500kr. Tror att den kommer efter nästa prisjustering.

Update: ser nu att 07 ligger på 1550kr för tillfället..
 
Skulle tippa på att hålla sig borta från sb vad gäller comtes,få sidor som tar över 1400 frakt för 07.
Fick erbjudande om 85 euro / fl för någon vecka sedan.
Sen kan vi absolut räkna med en pris uppgång pga årgången men tror inte man behöver betala mer än 140 euro på bra sidor.
 
Toppen