Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Någon som vet släppdatum på Comtes 08 och eventuellt fått något pris på den?
kan vara bra att planera för konkursen...
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
135 € ex skatt är det bästa priset jag fått med leverans i april...:(

Inte så värst... Håller också på och luskar vilken kran som blir bäst att bunkra från men verkar som många håller korten tätt mot bröstet med prissättningen inför släpp...

Om ni kommer över något bra pris för ett parti så är jag gärna med på ett gäng flaskor!
 

Sigdarve

Medlem
Ser att PR SWC 2008 ersatts av 09 på SB idag. ”2009 is a great vintage, very drinkable, strong, powerful. If 2008 was a vintage for collectors, 2009 is a vintage for drinkers” läser jag. Vad tror ni om efterfrågan på den?
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
Ser att PR SWC 2008 ersatts av 09 på SB idag. ”2009 is a great vintage, very drinkable, strong, powerful. If 2008 was a vintage for collectors, 2009 is a vintage for drinkers” läser jag. Vad tror ni om efterfrågan på den?
Inte i närheten lika stor efterfrågan men ska bli intressant att se om den är mer tillgänglig nu vid släpp än vad 08an var/är.
 

MartinE

Medlem
Inte i närheten lika stor efterfrågan men ska bli intressant att se om den är mer tillgänglig nu vid släpp än vad 08an var/är.
Sannolikt ja på båda dessa! Men, med viss reservation för corona och börsras, den lär sälja slut relativt snabbt ändå och vinna på lång lagring!

Märkligt nog har jag inte sett det minsta ståhej kring den här.

Här är i alla fall lite ytterligare info: https://www.thedrinksbusiness.com/2...es-2009-vintage-of-cuvee-churchill-champagne/
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
...den lär sälja slut relativt snabbt ändå och vinna på lång lagring!
....
Varför tror du det?

Lite förundrad över alla som verkar utgå från att prestige-08-hetsen är det nya normala. DP, Cristal, Winston och GA har aldrig varit några problem att få tag på innan och har funnits i lager länge även av toppårgångarna. Cristal 2012 finns fortfarande kvar exempelvis.

Även om importörerna släpper mindre till bolaget och mer till restauranger nuförtiden, så tror jag inte det blir någon rush på Winston 09. Dock är Winston en av få champagner som fortfarande är billigare i Sverige...
 
Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Är det någon som fortfarande jagar Heidsieck 08 så såg jag att den fanns till beställning igen på FVL. Tror själv jag nöjer mig med den lådan jag redan har men det får man kanske ångra en dag :)
 
Ser att PR SWC 2008 ersatts av 09 på SB idag. ”2009 is a great vintage, very drinkable, strong, powerful. If 2008 was a vintage for collectors, 2009 is a vintage for drinkers” läser jag. Vad tror ni om efterfrågan på den?

Inte lika stor. Köpt ett sexpack magnums men det är mer för att säkra att min serie är obruten. 75cl kommer att komma finnas mer generellt om man ångrar sig längre fram gissar jag.
 

FredrikC

Medlem
Varför tror du det?

Lite förundrad över alla som verkar utgå från att prestige-08-hetsen är det nya normala. DP, Cristal, Winston och GA har aldrig varit några problem att få tag på innan och har funnits i lager länge även av toppårgångarna. Cristal 2012 finns fortfarande kvar exempelvis.

Även om importörerna släpper mindre till bolaget och mer till restauranger nuförtiden, så tror jag inte det blir någon rush på Winston 09. Dock är Winston en av få champagner som fortfarande är billigare i Sverige...
Nja cristal 08 har aldrig gått att få tag i lätt i Sverige. Om man inte har supersnabba fingrar vid släpp vill säga. Winston 08 har inte direkt varit lätt enligt mig men övriga håller jag med om.
 
Toppen