Champagne årgång 2008

Diskussion i 'Vin' startad av Christer J, 8 oktober 2018.

Etiketter:
  1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Var det där med terapi .-)

2. MartinE

MartinE Medlem

Någon rush eller hets lär det ju knappast bli och det var ju även det jag skrev! :)

Min erfarenhet är dock att Winston brukar sälja slut relativt snabbt på SB. En känd champagne, även utanför den inre nördkretsen, i kombination med förhållandevis små volymer och ett bra pris brukar leda till det. Det innebär ju dock inte att man behöver hänga på låset!

Att Cristal 2012 fortfarande finns kvar är kanske inte överraskande. Det svenska priset är inte längre billigt, volymen till SB var högre än för 2008:an (om jag minns rätt) och årgången 2012 har inte alls samma status som 2008 i breda kretsar.

Emanuel och Crist(al)ian 77 gillar detta.
  3. Sigdarve

Sigdarve Medlem

Hur mkt kostar en magnum SWC 09 där då?

4. FredrikC

FredrikC Medlem

Provade att ta hem 08 magnum men fick nej så det får nog bli att leta i utlandet då.

Aha I see! ;)

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  5. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape

Nu är det stor skillnad på 08 & 09 så jag skulle i alla fall testa med en ny förfrågan.

Men det har blivit betydligt svårare med privatimport senare åren. Fick själv nyligen nej på GA magnum.

FredrikC gillar detta.
  6. FredrikC

FredrikC Medlem

Precis, fick nej på DP 08 magnum också å lite annat gott. Ska prova på Winston å se.

Anders Landström gillar detta.
  7. Anders Landström

Saker som Bollinger GA / RD, DP, Cristal, Comtes, Winston, Krug vintage med mera på magnum får nästan undantagslöst sökas utomlands.

8. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

I detta läge kan man undra hur det kommer att påverka viljan från oss eländiga privatpersoner att stödköpa från de importörerna, måntro? ;)

Last edited: 24 mars 2020
  9. Anders Landström

Det gör jag absolut, stödköper alltså.. Sedan finns de importörerna inte i Sverige men det kanske är en annan sak.

10. matage

matage The drinker formerly known as Padawan

Är det nån som hört några uppdaterade rykten angående lanseringsdatum för Comtes -08?
    Jag har för mig att jag såg nån notis på nätet (så då måste det vara sant ;) ) om att lanseringen skulle vara framflyttad till Oktober...

FredrikC gillar detta.
  11. Crist(al)ian 77

April/maj är beskedet jag fått och jag har redan betalt för flaskorna... men jag skulle inte bli förvånad om lanseringen trots allt skjuts fram.

12. matage

matage The drinker formerly known as Padawan

Ja jag hade också sett April/Maj på siter som tar förbeställningar men det är väldigt tyst i övrigt.. Otålig som jag är kommer jag snart börja handla annat för mina avsatta Comtes-besparingar men å andra sidan lär jag inte låta bli att köpa när de väl släpps ;)

Gladekocken gillar detta.
  13. FredrikC

FredrikC Medlem

Någon sida du kan tipsa om? :)

Borjes_bubblor gillar detta.
  14. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

vilken sida har du förbokat ifrån? :nagelbitare:

15. Crist(al)ian 77

Nej tyvärr, se nedan. Bästa är nog att avvakta tills den släpps och se vad jämviktspriset blir eller kriga på SB.
    Ingen butik men köpte av Rare Wine Invest. Hoppas att 135 € ex skatt inte var ett bra pris...

Borjes_bubblor och FredrikC gillar detta.
  16. tobbe81

tobbe81 Medlem

om man missar tåget när den släpps på bs Comtes 08 så utan att veta så borde nog även fvl sälja den således också kanske @Elvis eller @Emanuel sitter på Inside information i den frågan.

17. Oscaro

Oscaro Medlem

Tror nog det priset kommer vara standard, en vän köpte in bond för 1200/fl men då fick han också bättre pris pga att han köpte alla flaskor de skulle få.

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  18. Elvis

Elvis Medlem

Jag är säker på att FVL kan sälja Comtes 2008 om vi ber snällt. Jag kan ställa frågan.

lukastollig, FredrikC, matage och 2 andra gillar detta.
  19. Thirsty

Thirsty Medlem

Comtes 2008...
    CA7B7296-EE12-49A4-B84A-C2459817CB23.jpeg

Martin Hansson, vintomas, fluff och 6 andra gillar detta.
  20. toblov

toblov Medlem

Krug 2008, någon som vet mer exakt när den planeras att släppas?

Dela sidan