Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

buteljen

Medlem
Fick nyss erbjudande av en snäll kompis att köpa Cristal 2008 som han hade beställt på systemet :confused:. Hur gick det till? Har det släppts Cristal 08 utan att det uppmärksammats här? Jag blev mycket skeptisk men han visade bekräftelsen :D.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Fick nyss erbjudande av en snäll kompis att köpa Cristal 2008 som han hade beställt på systemet :confused:. Hur gick det till? Har det släppts Cristal 08 utan att det uppmärksammats här? Jag blev mycket skeptisk men han visade bekräftelsen :D.
Inte privatimport?

För länge sedan när jag hade koll på SB vet jag att det kunde dyka upp enstaka gamla flaskor i sortimentet. Antar att det hände när någon fick för sig att lämna tillbaka en flaska/present.
 

buteljen

Medlem
Inte privatimport?

För länge sedan när jag hade koll på SB vet jag att det kunde dyka upp enstaka gamla flaskor i sortimentet. Antar att det hände när någon fick för sig att lämna tillbaka en flaska/present.
Nej ingen privatimport.
Trodde det var svårt att få tag på den men den verkar ju finnas på ett antal ställen via nätet.
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
Nej ingen privatimport.
Trodde det var svårt att få tag på den men den verkar ju finnas på ett antal ställen via nätet.
Tror att guldmedlemmar hos vinunic fick erbjudande för ett tag sedan att beställa cristal 08 via SB så det kanske är på så sätt han fått det?
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tror att guldmedlemmar hos vinunic fick erbjudande för ett tag sedan att beställa cristal 08 via SB så det kanske är på så sätt han fått det?
Nu senast var det tidningen Livets Goda som fick fick 100 flaskor för 2795:-
 
Last edited:

Champagne99

Medlem
Champagnesweden hade en 08-provning för några veckor sedan med bl.a. Cristal. De skrev på instagram för tre veckor sedan att alla flaskor som skulle provas går att få tag på via bolaget. Jag hörde direkt av mig till Vinunic för att kolla läget då jag trodde att de var slut. Fick svar på en gång att det inte finns några Cristal 08 kvar. Mailade igen och sa att jag fått information om att det ska finnas via privatimport och då svarade de att de precis fått veta att det snart skulle släppas några fler flaskor via deras kundklubb. Jag är vanlig medlem, inte guld, vilket skulle duga. Priset skulle förmodligen ligga på 2795:-/flaska skrev de. Sedan dess har jag inte hört ett knyst om flaskorna. Ingen information via kundklubben eller via mail. Och nu har de släppts ändå?

Snurrigt.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Aha! Han är inte medlem i någon klubb så det var säkert härifrån han fick det! Är det ett bra pris?
Jag köpte mina flaskor för 1995 för ett bra tag sen. Inte lika bra som första releasen på 1750:- men jag tycker mig ha sett några 08.or för ca 275 EUR exkl frakt, så jag skulle nog säga att det är ett hyfsat pris :)

PS: Man var ju tvungen att prenumerera på deras tidning digitalt för att få det hemliga artikelnumret. Men det kanske räckte med att skicka ett mail till dem?
 

buteljen

Medlem
Jag köpte mina flaskor för 1995 för ett bra tag sen. Inte lika bra som första releasen på 1750:- men jag tycker mig ha sett några 08.or för ca 275 EUR exkl frakt, så jag skulle nog säga att det är ett hyfsat pris :)

PS: Man var ju tvungen att prenumerera på deras tidning digitalt för att få det hemliga artikelnumret. Men det kanske räckte med att skicka ett mail till dem?
Jag köpte en låda för 1750 i sept 18 så en rejäl prisökning på två år. Såg att Franska Vinkompaniet har för 2900 kr flaskan (minst 6 st) + 150 kr frakt
 

buteljen

Medlem
Champagnesweden hade en 08-provning för några veckor sedan med bl.a. Cristal. De skrev på instagram för tre veckor sedan att alla flaskor som skulle provas går att få tag på via bolaget. Jag hörde direkt av mig till Vinunic för att kolla läget då jag trodde att de var slut. Fick svar på en gång att det inte finns några Cristal 08 kvar. Mailade igen och sa att jag fått information om att det ska finnas via privatimport och då svarade de att de precis fått veta att det snart skulle släppas några fler flaskor via deras kundklubb. Jag är vanlig medlem, inte guld, vilket skulle duga. Priset skulle förmodligen ligga på 2795:-/flaska skrev de. Sedan dess har jag inte hört ett knyst om flaskorna. Ingen information via kundklubben eller via mail. Och nu har de släppts ändå?

Snurrigt.
Kolla med Livets Goda, det är kostnadsfritt att gå med i deras vinklubb. Ser nu att jag fick ett mail om detta i onsdags förra veckan :D
Priset per butelj är 2795 kr och finns tillgängligt på Systembolaget genom ett dolt artikelnummer. Ca 100 flaskor finns tillgängligt.
Maila info@livetsgoda.se och rubricera mailet ”Cristal 2008” så svarar vi i vändande mail med det dolda artikelnumret på Systembolaget. Meddela oss i mailet hur många buteljer du önskar beställa.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Tror att guldmedlemmar hos vinunic fick erbjudande för ett tag sedan att beställa cristal 08 via SB så det kanske är på så sätt han fått det?
I slutet av maj gick det ut till Gold om detta. F.ö. försvann väl de ursprungliga 1750 kr-flaskorna som ett jehu och sedan kom de åter för 1995 kr i BS. Det tyckte jag då var ett tillräckligt OK pris jämfört med kontinenten för att köpa. (Tror det hade blivit dyrare utomlands då också.) Däremot 2795, drygt 260 euro, känns lite väl högt. Men en fenomenal skumpa för den som har tålamod!
 

matage

Medlem
Toppen