Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
För info så verkar inte Pol Roger göra någon 3 liters 2012. Provade privatimport och fick till svar att det inte finns :(
Brukar Polle göra vintage på jero?

Har aldrig sett någon och det är nog väldigt få producenter som gör vanlig vintage på jero. Prestige brukar däremot finnas.
 

FredrikC

Medlem
Brukar Polle göra vintage på jero?

Har aldrig sett någon och det är nog väldigt få producenter som gör vanlig vintage på jero. Prestige brukar däremot finnas.
Ja visste inte då men tänkte att det är värt att chansa :D nu när jag ser svaren nedan blir jag än mer förvirrad eftersom jag fick detta svar:
"Tack för din förfrågan med nummer 121953 som gäller Pol Roger Vintage 2012



Leverantören Ward Wines AB har meddelat oss produkten inte görs i 3000 ml flaskor.

De kan därför inte hjälpa till med denna förfrågan. För mer information vänligen kontakta leverantören direkt."
Jaadu jag vettefasen varför ww säger att de inte finns..
Jäkligt konstigt.
 

Thirsty

Smygnykterist
Ja visste inte då men tänkte att det är värt att chansa :D nu när jag ser svaren nedan blir jag än mer förvirrad eftersom jag fick detta svar:
"Tack för din förfrågan med nummer 121953 som gäller Pol Roger Vintage 2012



Leverantören Ward Wines AB har meddelat oss produkten inte görs i 3000 ml flaskor.

De kan därför inte hjälpa till med denna förfrågan. För mer information vänligen kontakta leverantören direkt."

Jaadu jag vettefasen varför ww säger att de inte finns..

Jäkligt konstigt.
Sedvanliga har inte / vet inte = finns inte :D

Kanske inte kommit än till lager?
2FDBAAF9-C198-41D4-851E-2D1446CE1CF8.png
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Ja visste inte då men tänkte att det är värt att chansa :D nu när jag ser svaren nedan blir jag än mer förvirrad eftersom jag fick detta svar:
"Tack för din förfrågan med nummer 121953 som gäller Pol Roger Vintage 2012



Leverantören Ward Wines AB har meddelat oss produkten inte görs i 3000 ml flaskor.

De kan därför inte hjälpa till med denna förfrågan. För mer information vänligen kontakta leverantören direkt."

Jaadu jag vettefasen varför ww säger att de inte finns..

Jäkligt konstigt.

Tydligen har Ward Wines lika bra koll som jag.:p Inte vare sig första eller sista gången en stor importör ger rent felaktiga svar. Upplever ofta att mindre importörer eller dotterbolag har bättre koll på sitt sortiment. Senast jag ringde Wine Agency angående PP Esprit 2013 som var slut, så slutade det med att jag istället köpte lite gamla PP på lagret tack vare att säljaren hade koll och kändes genuint intresserad av vin.
 

FredrikC

Medlem
Rare Wine säljer Cristal 2012 för 145 Euro plus moms.

Inte vad jag vet men de tar ut "Excise Tax" som är 1,55 euro per liter och vettig transportkostnad sen kommer 25% moms på hela rasket.
Du glömde den "lilla" detaljen att minimiköp är 50 000 dkk eller att man är investerare. Det gällde iaf förra året om vi talar om rarewine.dk
 

FredrikC

Medlem
Tydligen har Ward Wines lika bra koll som jag.:p Inte vare sig första eller sista gången en stor importör ger rent felaktiga svar. Upplever ofta att mindre importörer eller dotterbolag har bättre koll på sitt sortiment. Senast jag ringde Wine Agency angående PP Esprit 2013 som var slut, så slutade det med att jag istället köpte lite gamla PP på lagret tack vare att säljaren hade koll och kändes genuint intresserad av vin.
Ja märkligt. Ska maila dem och höra.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Tror ni blandar ihop Rare Wine Invest med Rare Wine.
Tar inte Rare Wine ut någon form av hanteringsavgift också?
Nej men systerföretaget Rare Wine Invest som handlar skattefritt.

Du glömde den "lilla" detaljen att minimiköp är 50 000 dkk eller att man är investerare. Det gällde iaf förra året om vi talar om rarewine.dk

Rare Wine Invest har 10000 € som minsta insats och 2500 € som minsta order.

Rare Wine säljer lådvis och ibland lösa flaskor.

Har precis reserverat några lådor.
 
Toppen