Champagne årgång 2012

Diskussion i 'Vin' startad av ChristianB, 21 februari 2018.

1. FredrikC

FredrikC Medlem

Aha när jag skrev förra året så svarade invest mig det är därför ser jag nu.
    Bortse från mitt tidigare inlägg om det.

Vad blev priset på cristal 12 om det var dem du köpte?

2. Trydebull

Trydebull Medlem

De gånger jag beställt från dem har det nästan varit exakt på kronan att ta 1,5 gånger deras kommunicerade priser.
    Man måste räkna
    Eurokurs på dryga 11
    Adminavgift
    Frakt
    Moms och skatt

Det blir väldigt, väldigt nära 1,5 gånger utskrivet pris.

FredrikC gillar detta.
  3. Jos

Jos Medlem

Nope, jag skrev och menade Rare Wine :)

magnum gillar detta.
  4. Jos

Jos Medlem

Nej det är som jag skrev tidigare, jag tog med allt från senaste fakturan.

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  5. Jesper L

Jesper L Medlem

... och där kom ett mail från Rare Wine med lista över alla deras champagne i lager ;)

FredrikC, Rasmus Åkesson och Wintermute gillar detta.
  6. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape

Jag har inte nämnt dig heller...:rolleyes:

7. Jos

Jos Medlem

Om du skriver "ni" när jag och en till pratar om Rare Wine så har du nog gjort det :rolleyes:

8. Crist(al)ian 77

"Ni" syftar självklart på de jag citerar och inte alla i tråden. Att jag skulle mena dig faller även på sin egen orimlighet eftersom jag stöder det du säger! Däremot ger jag en utförligare motivering som kan förklara missförståndet, istället för bara "nej det stämmer inte".

9. Jos

Jos Medlem

Eller så kanske du har börjat "nia" mig vilket också känns som en rimlig förklaring :p

sunqan och vintomas gillar detta.
  10. Crist(al)ian 77

:kyss:
    Har bara reserverat och inte fått fakturan än. Jag verkar dessutom få ännu lite bättre pris av Rare Wine Invest för att krångla till det ytterligare. Men 145 € plus skatt är ca 183 € vilket blir drygt 2000 kr + frakt.

sunqan, FredrikC och Jos gillar detta.
  11. FredrikC

FredrikC Medlem

Jag gillar att du tilltalar mig med "ni" :D

12. FredrikC

FredrikC Medlem

Vilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.

Crist(al)ian 77 och magnum gillar detta.
  13. lukastollig

lukastollig Pudelfantast

Marie Courtin Eloquence och Concordance samt Pol Roger tronar alla på 93 poäng. Kan nog inte så här i efterhand svara på vilken som verkligen var bäst men tror M-C Concordance har ett litet + i kanten.

MartinE, Crist(al)ian 77, FredrikC och 1 annan gillar detta.
  14. Daniel A

Daniel A Medlem

2012 Vouette et Sorbée, Saignée de Sorbée sticker ut för mig. 2012 Vilmart Cellier d'Or gillade jag också skarpt, och glad att jag har en hel del flaskor kvar av.

MartinE, tobbe81, Kostjan och 4 andra gillar detta.
  15. Crist(al)ian 77

Kul fråga som fick mig att tänka till. Inser nu att jag druckit väldigt lite från 2012. Endast två (Hugot & Memoire de Vignes) ur egen källare. Tror inte ens jag kommer upp i 10 st 12or totalt.

Bäst hittills av de få är ändå Hugot 2012 som dracks för några veckor sedan. Börjar få ett uns mognad som är så trevligt för BdB. Precis efter kommer Polle Vintage och Roederer Rosé. Generellt försöker jag dock hålla händerna borta i några till.:)

FredrikC och Wintermute gillar detta.
  16. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Intressant, har bara druckit 8 st olika so far och hittills har ingen imponerat.
    José michel & fils special club och C.Bouchard Les Ursules om några ska nämnas.
    Same here!

FredrikC, Daniel A och Crist(al)ian 77 gillar detta.
  17. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Glömde bort det rosa, där faktiskt både C.Bouchard och Roederer Rosé HAR imponerat.

MartinE, Crist(al)ian 77 och Daniel A gillar detta.
  18. tobbe81

tobbe81 Medlem

utav de få jag har prövat ute på mässor eller som glas på restaurang så är det som har givit mig störst intryck och som jag har reagerat på detta är jävligt bra Michel Arnould & Fils Champagne Mémoire de Vignes 2012.

FredrikC och Sonderlese gillar detta.
  19. Jos

Jos Medlem

Märkligt, i skrivande stund kommer jag knappt på de bra -12orna som jag hade för mig att jag redan prövat... Men visst, Pol Rogers och Roederers vanliga vintage har absolut varit bra.

Men den jag först kom att tänka på är Delamotte som verkligen underpresterade men den hoppas jag bara var en dålig flaska för den var verkligen inte imponerande. Dock absolut inte märkbart defekt på något sätt...

FredrikC och magnum gillar detta.
  20. Kolsyra

Kolsyra Kolsyra

Louis Roederer vintage 2012 har varit bäst.
    har endast testat Pol roger 2012 och möet 2012 också.

MartinE, FredrikC och magnum gillar detta.

Dela sidan