Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

FredrikC

Medlem
Tror ni blandar ihop Rare Wine Invest med Rare Wine.

Nej men systerföretaget Rare Wine Invest som handlar skattefritt.



Rare Wine Invest har 10000 € som minsta insats och 2500 € som minsta order.

Rare Wine säljer lådvis och ibland lösa flaskor.

Har precis reserverat några lådor.
Aha när jag skrev förra året så svarade invest mig det är därför ser jag nu.
Bortse från mitt tidigare inlägg om det.

Vad blev priset på cristal 12 om det var dem du köpte?
 

Trydebull

Medlem
Vad blev priset på cristal 12 om det var dem du köpte?

De gånger jag beställt från dem har det nästan varit exakt på kronan att ta 1,5 gånger deras kommunicerade priser.
Man måste räkna
Eurokurs på dryga 11
Adminavgift
Frakt
Moms och skatt

Det blir väldigt, väldigt nära 1,5 gånger utskrivet pris.
 

Jos

Medlem
De gånger jag beställt från dem har det nästan varit exakt på kronan att ta 1,5 gånger deras kommunicerade priser.
Man måste räkna
Eurokurs på dryga 11
Adminavgift
Frakt
Moms och skatt

Det blir väldigt, väldigt nära 1,5 gånger utskrivet pris.
Nej det är som jag skrev tidigare, jag tog med allt från senaste fakturan.
Inte vad jag vet men de tar ut "Excise Tax" som är 1,55 euro per liter och vettig transportkostnad sen kommer 25% moms på hela rasket.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Om du skriver "ni" när jag och en till pratar om Rare Wine så har du nog gjort det :rolleyes:

"Ni" syftar självklart på de jag citerar och inte alla i tråden. Att jag skulle mena dig faller även på sin egen orimlighet eftersom jag stöder det du säger! Däremot ger jag en utförligare motivering som kan förklara missförståndet, istället för bara "nej det stämmer inte".
 

Jos

Medlem
"Ni" syftar självklart på de jag citerar och inte alla i tråden. Att jag skulle mena dig faller även på sin egen orimlighet eftersom jag stöder det du säger! Däremot ger jag en utförligare motivering som kan förklara missförståndet, istället för bara "nej det stämmer inte".
Eller så kanske du har börjat "nia" mig vilket också känns som en rimlig förklaring :p
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Eller så kanske du har börjat "nia" mig vilket också känns som en rimlig förklaring :p
:kyss:
Aha när jag skrev förra året så svarade invest mig det är därför ser jag nu.
Bortse från mitt tidigare inlägg om det.

Vad blev priset på cristal 12 om det var dem du köpte?

Har bara reserverat och inte fått fakturan än. Jag verkar dessutom få ännu lite bättre pris av Rare Wine Invest för att krångla till det ytterligare. Men 145 € plus skatt är ca 183 € vilket blir drygt 2000 kr + frakt.
 

FredrikC

Medlem
"Ni" syftar självklart på de jag citerar och inte alla i tråden. Att jag skulle mena dig faller även på sin egen orimlighet eftersom jag stöder det du säger! Däremot ger jag en utförligare motivering som kan förklara missförståndet, istället för bara "nej det stämmer inte".

Jag gillar att du tilltalar mig med "ni" :D
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Vilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.
Kul fråga som fick mig att tänka till. Inser nu att jag druckit väldigt lite från 2012. Endast två (Hugot & Memoire de Vignes) ur egen källare. Tror inte ens jag kommer upp i 10 st 12or totalt.

Bäst hittills av de få är ändå Hugot 2012 som dracks för några veckor sedan. Börjar få ett uns mognad som är så trevligt för BdB. Precis efter kommer Polle Vintage och Roederer Rosé. Generellt försöker jag dock hålla händerna borta i några till.:)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Vilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.
Intressant, har bara druckit 8 st olika so far och hittills har ingen imponerat.
José michel & fils special club och C.Bouchard Les Ursules om några ska nämnas.
Generellt försöker jag dock hålla händerna borta i några till
Same here!
 

tobbe81

Medlem
Vilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.
utav de få jag har prövat ute på mässor eller som glas på restaurang så är det som har givit mig störst intryck och som jag har reagerat på detta är jävligt bra Michel Arnould & Fils Champagne Mémoire de Vignes 2012.
 

Jos

Medlem
Märkligt, i skrivande stund kommer jag knappt på de bra -12orna som jag hade för mig att jag redan prövat... Men visst, Pol Rogers och Roederers vanliga vintage har absolut varit bra.

Men den jag först kom att tänka på är Delamotte som verkligen underpresterade men den hoppas jag bara var en dålig flaska för den var verkligen inte imponerande. Dock absolut inte märkbart defekt på något sätt...
 
Toppen