Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

FredrikC

Medlem
Det verkar som att Krug Grande Cuvée 168ème (basårgång 2012) nu finns utlevererad "på helrör". Vet inte hur färsk nyheten är, för jag får flera träffar på Wine-Searcher, men hade inte sett den omnämnd som tillgänglig tidigare.
Krug har haft sin release digitalt med folk runt om i världen i någon vecka eller två nu. Juhlin fick genomgång idag så man kan ju hoppas de dyker upp snart på bolaget.
 

Ejdern

Medlem
Vilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.
Finns en hel del fina 2012or men skulle nog vilja ta 3st till toppen då jag inte kan bestämma vilken som är bäst :)
PR 2012 Bdb
Delamotte 2012 Bdb
Dhondt-Grellet (Les Nogers) Bdb 2012
 

Thirsty

Smygnykterist
Många som synes tycka att PR 12 och LR 12 är toppen nu vilket jag tyvärr inte upplever. Blindade dessa tillsammans med respektive NV och plats ett och två blev NV. Tror att dessa vintage behöver lagras längre för att, enligt min uppfattning, komma till sin rätt och uppskattas. Ska ju vara en bra årgång så det enda vettiga är att fylla på i källaren och se vad de ger i framtiden. :)
 

MartinE

Medlem
Jag har hunnit dricka ett 40-tal champagner från 2012 och även om många beskriver årgången som generös, tycker jag att de allra flesta flaskorna är alldeles för unga idag. Louis Roederer Vintage, Louis Roederer Rosé, Veuve Clicquot Vintage och samtliga viner från Marie-Courtin har dock verkligen imponerat! Men allra bäst hittills tycker jag att Emmanuel Brochet Les Hauts Meuniers och David Léclapart L'Aphrodisiaque varit!
 

Stefan B

Medlem

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Den finns på många ställen redan. Den skulle kommit tidigare i Sverige men 167an har inte sålt slut än.
Jag väntar fortfarande på 375ml flaskan. Hoppades på att den kommer under dagen. Har blindprovning ikväll, så kan bli en trevlig starter!
 

FredrikC

Medlem
Update: 375ml är 168éme så det är bara att beställa!
Kul då hade jag inte drömt. Nja jag håller mig till helflaskor :)

Perfekt la en beställning får se vad som kommer.
Ser att det har ökat antalet man kan beställa på vanlig flaska undrar vilken edition det är nuo_O
Ja det saldot för Stockholm är uppdaterat till 34 ser jag. Förhoppningsvis är det tre nya lådor med 168eme där :D
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Kul då hade jag inte drömt. Nja jag håller mig till helflaskor :)
Skönt att pröva lillen först för att se hur många stora som ska handlas :D

Ja det saldot för Stockholm är uppdaterat till 34 ser jag. Förhoppningsvis är det tre nya lådor med 168eme där :D

Prövar lillen först :)
 
Last edited:
Toppen