Champagne årgång 2012

Diskussion i 'Vin' startad av ChristianB, 21 februari 2018.

1. lukastollig

lukastollig Pudelfantast

Fått mail från ett antal firmor i UK om 168an idag, så där har den släppts i alla fall. Ungefär samma pris som SB.

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  2. Jag frågade på bolis chatt igår och enligt dem är det fortfarande 167 på 75cl flaska.

3. FredrikC

FredrikC Medlem

Den finns redan att köpa från Tyskland.
    Jag har en förhoppning att de senaste tre lådorna som kom till Stockholmslagret är 168 men de kommer högst troligt skicka ut de resterande 167 först.

4. FredrikC

FredrikC Medlem

Jag ursäktar mig i förväg men de gånger jag pratat med chatten har jag vetat mer än dem och då har jag i princip vetat 0 inför chatten.

Däremot att ringa har fungerat ypperligt. Då har de ringt lagret och de har kollat i kylrummen vad som finns.

Last edited: 15 maj 2020
    vintomas, tobbe81 och Rasmus Åkesson gillar detta.
  5. Zumo

Zumo Medlem

""Jag frågade på bolis chatt igår och enligt dem är det fortfarande 167 på 75cl flaska. Henrik Denerin, 15 maj 2020""

Beställer man till Gbg är det fortfarande 167eme som kommer...

Wintermute gillar detta.
  6. Leboeuf

Leboeuf Medlem

Hämtade ut 2 st 168 på Gårda i Göteborg för ca 2 veckor sedan. Dessa var inte beställda utan plockades ifrån hyllan.

FredrikC och Crist(al)ian 77 gillar detta.
  7. Stefan B

Stefan B Medlem

Jag köpte en låda den 20 maj och en till den 28 maj. Har inte sett lådorna jag har köpt med egna ögon, men ska ha anlänt till ett warehouse i London den 4 juni redo att skeppas till Sverige när jag vill.

Screenshot 2020-06-08 at 13.41.27.png

FredrikC och Wintermute gillar detta.
  8. FredrikC

FredrikC Medlem

Vad kostar frakten där ifrån till Sverige?

9. Stefan B

Stefan B Medlem

Se fraktkostnader enligt tabell, det är ganska olönsamt att "bara" skicka 6 flaskor. Så man får samla på sig ett gäng att ta hem samtidigt för att få ner kostnaden per flaska.
    image002.png

FredrikC och Borjes_bubblor gillar detta.
  10. Kimi458

Kimi458 Medlem

Jag köpte en Krug 168 i Luleå idag. De öppnade en kartong så det är kvar 5 flaskor på bolaget i stan.

FredrikC och IsKr gillar detta.
  11. FredrikC

FredrikC Medlem

Ska bli kul att höra vad den får för omdömen.

12. Johan Blom

Johan Blom Gått från hobbysamlare till compulsive clicker

Drack min på halvflaska häromveckan. Otroligt bra redan nu! citrus, grape, krita och härlig syra. Denna kan bli riktigt bra!

FredrikC och Kimi458 gillar detta.
  13. FredrikC

FredrikC Medlem

Detta kommer bli dyrt :D

Borjes_bubblor och Johan Blom gillar detta.
  14. FredrikC

FredrikC Medlem

Kan meddela att de flesta krug GC på weblagret(de I kungsängen som skickar till Stockholm) är 168. De kunde finnas några få 167 kvar men de skulle ställa fram 168 så min beställning skulle bli 168.

tobbe81, Johan Blom och Ejdern gillar detta.
  15. Jesper L

Jesper L Medlem

När kommer CH 2012 till Sverige?
    Hittar bara info om att release skett i UK.

16. Thirsty

Thirsty Smygnykterist

17. Ejdern

Ejdern Medlem

Bara jag som tycker det är lite konstigt att de redan kommer ut med 2012 när de sålde 08 för 7-8 månader sen. försäljningen av 08 skedde i Sverige alltså efter de börjat degga 2012.

Sonderlese, Jona A och FredrikC gillar detta.
  18. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Vad är det som är konstigt?

Jag reagerade på att dom verkar gjort en 2009 som inte är släppt!
    13,500 kg/Ha måste vara rekord för 2012 som gav en liten skörd samt 8 gram dosage, känns väldigt högt för ett generöst år som 2012!

Sonderlese gillar detta.
  19. Ejdern

Ejdern Medlem

:D Ja det är väl egentligen inte konstigt att den kommer men tycker att de borde ha väntat lite längre med den. Tycker väldigt många har gjort hoppet mellan 2008-2012 bara på några månader. Hade väl någon förhoppning om att CH skulle hålla sina lite längre.

magnum gillar detta.
  20. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Ja det långa hoppet är nog inte optimalt, men pengarna skall in!

Wintermute och Ejdern gillar detta.

Dela sidan