Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

FredrikC

Medlem
Den finns redan att köpa från Tyskland.
Jag har en förhoppning att de senaste tre lådorna som kom till Stockholmslagret är 168 men de kommer högst troligt skicka ut de resterande 167 först.
 

Stefan B

Medlem
Fått mail från ett antal firmor i UK om 168an idag, så där har den släppts i alla fall. Ungefär samma pris som SB.

Jag köpte en låda den 20 maj och en till den 28 maj. Har inte sett lådorna jag har köpt med egna ögon, men ska ha anlänt till ett warehouse i London den 4 juni redo att skeppas till Sverige när jag vill.

Screenshot 2020-06-08 at 13.41.27.png
 

magnum

Epernay, Frankrike
Bara jag som tycker det är lite konstigt att de redan kommer ut med 2012 när de sålde 08 för 7-8 månader sen. försäljningen av 08 skedde i Sverige alltså efter de börjat degga 2012.
Vad är det som är konstigt?

Jag reagerade på att dom verkar gjort en 2009 som inte är släppt!
13,500 kg/Ha måste vara rekord för 2012 som gav en liten skörd samt 8 gram dosage, känns väldigt högt för ett generöst år som 2012!
 

Ejdern

Medlem
Vad är det som är konstigt?
:D Ja det är väl egentligen inte konstigt att den kommer men tycker att de borde ha väntat lite längre med den. Tycker väldigt många har gjort hoppet mellan 2008-2012 bara på några månader. Hade väl någon förhoppning om att CH skulle hålla sina lite längre.
 

magnum

Epernay, Frankrike
:D Ja det är väl egentligen inte konstigt att den kommer men tycker att de borde ha väntat lite längre med den. Tycker väldigt många har gjort hoppet mellan 2008-2012 bara på några månader. Hade väl någon förhoppning om att CH skulle hålla sina lite längre.
Ja det långa hoppet är nog inte optimalt, men pengarna skall in!
 
Toppen