Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Seriöst, 2006 var inget för mig. Tyckte däremot 2008 var bra så med tanke på vad du tycker om den kanske 2006 är något för dig ändå? :p
Haha ja omvänt där.. Tyckte 95 var riktigt bra.. Men antar att det är generellt bättre år i champagne.
 

FredrikC

Medlem
Dompa 12 är släppt i England ser det ut som och de själva la upp bild idag på Instagram. Segt för plånboken med både dompa å Winston inom snar framtid:confused:
 
Någon som vet om Clos des Goisses kommer ut 2012 (vilket man väl får anta) och om/när den kommer till Sverige?
De sista 2012 borde väl drälla in snart, sisådär 8år efter buteljering :)
 
En champagneherre från England la upp att han fått både 2012 och P2 2003 för att testa. Så antar att den finns där.
Tror inte DP-12 är släppt publikt någonstans i världen ännu, bara pre-release till journalister etc, så då kan det dröja allt från veckor till månader till lansering, där Sverige & SB väl brukar ligga sent
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Har insett att Winston så är 1779 billigast... Men ingen stress där heller. De kommer portionera ut den enligt leverantör.

Den finns nu att beställa på SB enligt hemsidan. Har grundligt har du kollat SWC12? Tycker att det börjar att bli snudd på helt orimliga priser nu, 10674 kronor för en låda..
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Den finns nu att beställa på SB enligt hemsidan. Har grundligt har du kollat SWC12? Tycker att det börjar att bli snudd på helt orimliga priser nu, 10674 kronor för en låda..
Jag tycker också att 1779 är alldeles för mycket pengar. Därför har jag inte heller införskaffat den. Letat överallt, men ca 210€ är det billigaste jag sett. Så bolaget är ju "bra" prissatt. Men då är frågan, levererar den kontra priset eller finns det annat som är mer intressant.
 
Toppen