Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne Damien Hugot

Mattias Schyberg

Administratör
Punkarn har provat hela sortimentet inklusive 2006 för några veckor sedan:
http://www.winepunk.net/files/18b2072f05bd55868dcd35758a42720e-491.php
Lena från Auzonen var med på samma provning och har skrivit här: https://auzine.wordpress.com/2016/06/23/damien-hugot/
@MartinE här på forumet har nog inte smakat 2006 just men har skrivit lite om N/V BdB samt 2008 och Vieilles Vignes.
Fan, Punkarn borde engagera sig mer på forumet. Han skriver jäkligt intressant!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Ahaa, en privatimport alltså. Den har jag sett och svarat på men vi har inte fått ngn order från SB ännu. Du har inte fått ngn offert då alltså ?

Från och med i fredags (15/7) så finns vinerna i BS också med dessa Artikelnummer:
  1. Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (750ml), Nr 77197, Pris : 315 :-
    En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2012 (70%) och resten (30%) är från 2011. Dosage 8g/l. Degorgerade 1 Dec 2015.
  2. Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (1500ml), Nr 77686, Pris : 715 :-
    En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2008 (75%) och resten (25%) är från 2007. Dosage 7g/l. Degorgerade 6 Jun 2015.
  3. Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2006 (750ml), Nr 77891, Pris : 398 :-
    En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 2,5g/l. Degorgerade 4 Jan 2016.
  4. Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2008 (750ml), Nr 77171, Pris : 413 :-
    En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 3,5g/l. Degorgerade 6 Jun 2015.
  5. Champagne Damien Hugot Grand Crû Vieilles Vignes Brut Blanc de Blancs , Nr 77269, Pris : 489 :-
    En blandning av de äldsta stockarna från de bästa lägena i Chouilly och Cramant. Lagrad i 6mån på använda barriques från Bourgogne. Egentligen ett årgångsvin från 2009 men inte utmärkt som ett sådant på etiketten. Dosage 3g/l. Degorgerade 6 Jun 2015.

Nu har jag svarat SB att jag accepterar offerten. Kan bli intressant att höra när du får den till dig av dem.
 

rs14

Medlem
Nu har jag svarat SB att jag accepterar offerten. Kan bli intressant att höra när du får den till dig av dem.

Det går ganska snabbt, jag fick svar dagen efter jag accepterat offerten och efter ytterligare fyra arbetsdagar fanns vinerna att hämta på mitt lokala systembolag. Så med lite tur kan du ha dem till helgen.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Det går ganska snabbt, jag fick svar dagen efter jag accepterat offerten och efter ytterligare fyra arbetsdagar fanns vinerna att hämta på mitt lokala systembolag. Så med lite tur kan du ha dem till helgen.

Ja du har nog rätt i det, den här gången fick jag svar av SB direkt. Har flaskorna säkert till helgen som du säger. :)
 

Silenos

Medlem
@Cavisten Vinhandel , hur ser saldona ut? Jag kom på att min tilläggsbeställning var allt för klen, så jag panikkomplementerade just med ytterligare ett gång 2008;or (ursäkta det extra plocket).
 
Trådskapare
Cavisten Vinhandel

Cavisten Vinhandel

Leverantör
Ja du har nog rätt i det, den här gången fick jag svar av SB direkt. Har flaskorna säkert till helgen som du säger. :)
Order kom igår @Deppodi och lämnade vårt lager idag så förhoppningsvis så kan det finnas på ditt SB imorgon.
Även om dom inte hör av sig i morgon till dig så kan du alltid ringa dom och höra om det har anlänt.
Hoppas nu att du kommer att gilla innehållet också.
 

jrick

Medlem
Drack BdB NV på Le Bistrot 7 i Epernay, på servitörens rekommendation. Tyckte den var väldigt bra och har beställt en via BS - hade gärna beställt röset men jag har infört hådra köpbegränsningar på mig själv, denna beställning möjliggjordes genom att sälja ett par andra flaskor till en kollega...
 

Johan Ö

Medlem
Lite lätt sugen på att testa rosén såhär i värmen men hittar den inte i BS. Hur får jag tag på den utan att behöva beställa sex stycken?

By the way. Tog nästan ett år från att jag reggade mig till att jag skrev något. Fick bli i denna tråd så tack för alla värmande välkomnanden ;)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Lite lätt sugen på att testa rosén såhär i värmen men hittar den inte i BS. Hur får jag tag på den utan att behöva beställa sex stycken?

By the way. Tog nästan ett år från att jag reggade mig till att jag skrev något. Fick bli i denna tråd så tack för alla värmande välkomnanden ;)
Välkommen! Nu tog du visserligen ut det varma välkomnandet i förväg, men det var nog lika bra det! :)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Ahaa, en privatimport alltså. Den har jag sett och svarat på men vi har inte fått ngn order från SB ännu. Du har inte fått ngn offert då alltså ?

Från och med i fredags (15/7) så finns vinerna i BS också med dessa Artikelnummer:
  1. Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (750ml), Nr 77197, Pris : 315 :-
    En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2012 (70%) och resten (30%) är från 2011. Dosage 8g/l. Degorgerade 1 Dec 2015.
  2. Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (1500ml), Nr 77686, Pris : 715 :-
    En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2008 (75%) och resten (25%) är från 2007. Dosage 7g/l. Degorgerade 6 Jun 2015.
  3. Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2006 (750ml), Nr 77891, Pris : 398 :-
    En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 2,5g/l. Degorgerade 4 Jan 2016.
  4. Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2008 (750ml), Nr 77171, Pris : 413 :-
    En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 3,5g/l. Degorgerade 6 Jun 2015.
  5. Champagne Damien Hugot Grand Crû Vieilles Vignes Brut Blanc de Blancs , Nr 77269, Pris : 489 :-
    En blandning av de äldsta stockarna från de bästa lägena i Chouilly och Cramant. Lagrad i 6mån på använda barriques från Bourgogne. Egentligen ett årgångsvin från 2009 men inte utmärkt som ett sådant på etiketten. Dosage 3g/l. Degorgerade 6 Jun 2015.
Nice! Ska se till att pröva jag med!
 

Asplund

Medlem
Har inte saldot just nu men det tar inte slut denna veckan i alla fall. :)
När det närmar sig så tar vi hem mer bara.
Har inte saldot just nu men det tar inte slut denna veckan i alla fall. :)
När det närmar sig så tar vi hem mer bara.

Drack ett par 2006 som var jättebra och ville beställa mer men verkar vara slut (enl SB) skulle gärna köpa några Rose i Sthlm om det går
 
Trådskapare
Cavisten Vinhandel

Cavisten Vinhandel

Leverantör
Drack ett par 2006 som var jättebra och ville beställa mer men verkar vara slut (enl SB) skulle gärna köpa några Rose i Sthlm om det går
Vad kul att du gillade 2006.
Just nu är både 2006 och 2008 slut men vi har beställt mer.
Beräknar in det på lagret och beställningsbart igen från den 12/9.
 
Toppen