Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Ny version av Champagne Charle av basårgång 2016 med massa reservvin osv.. släpps i höst på bolis 36 flaskor till det facila priset av 4999kr. Någon som kommer hugga den?

Kan tycka det är liiiiiite (märk väldigt) för högt pris. Kan väl knappast vara mer än dubbelt så "värd" än ex Krug GC, eller är det sånt samlarvärde på en sån begränsas upplaga då?
Tillgång och efterfrågan

FredrikC

Medlem
Ny version av Champagne Charle av basårgång 2016 med massa reservvin osv.. släpps i höst på bolis 36 flaskor till det facila priset av 4999kr. Någon som kommer hugga den?

Kan tycka det är liiiiiite (märk väldigt) för högt pris. Kan väl knappast vara mer än dubbelt så "värd" än ex Krug GC, eller är det sånt samlarvärde på en sån begränsas upplaga då?
Haha what? Var det den som många fick prova som jag såg på Instagram här om dagen mån tro?

Martinski

Medlem
Haha what? Var det den som många fick prova som jag såg på Instagram här om dagen mån tro?

Yes Juhlin gav den 86p och bestchampagne 95p (Men Schelin är ofta väldigt generös med poängen)

Juhlin tycker den mycket billigare BdM är betydligt bättre då han tyckte denna saknade de typiska 'rostade' noterna som är typiska annars för Charles.

Martinski

Medlem
Knep en sån här via senaste websläpp.

Attachments

• 307DF98B-09C7-4F16-BD18-D73A331720F3.jpeg
    307DF98B-09C7-4F16-BD18-D73A331720F3.jpeg
    31,3 KB · Visningar: 168

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Hej! Är det någon som får årets allokering utav Ulysse Collin - som kan bekräfta prisläget?.
Normalt brukar de ligga runt 100-120€, men nu så sägs det att de kommer kosta från 200€
alltså en fördubbling från det ena året till det andra.
2018 är ju en årgång man sett fram emot att köpa mycket utav...

Åkte finlandsbåt och tog med mig hem Dom Pérignon -12 för ca 1250:- och en 0.375 Krug GC NV för ca 650:-. Får ses som ett klipp ändå. Första gången med Krug för mig - någon som kan rekommendera en perfekt minirätt till den?

FredrikC

Medlem
Åkte finlandsbåt och tog med mig hem Dom Pérignon -12 för ca 1250:- och en 0.375 Krug GC NV för ca 650:-. Får ses som ett klipp ändå. Första gången med Krug för mig - någon som kan rekommendera en perfekt minirätt till den?
Vafasen vilken var det? Svärfar åkte silja å där tog de 199 euro för dompa och krug 750ml...

FredrikC

Medlem
Krug GC 170 någon som har testat och jämför med 168 - 169 än? skulle gärna höra era kunniga utvärderingar
Kanske sent svar men 168an är så mycket bättre! Drack 169 I helgen och det var sämsta gc jag druckit. Tunn men balanserad men inte i närheten av 168an.

FredrikC

Medlem
Vad tycker du om 167? :rolleyes:
Hmm för länge sen jag drack den tror jag. Har bara en massa bra 166 I huvudet när jag tänker. Tror den kommit bort i minnet lite eftersom både 166 å 168 levererat så bra för mig. Men denna 169 var sämst som den är just nu iaf I mina ögon.

Toppen