Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

JonasBo

Medlem
Var på jobbresa till London i veckan och köpte med mig lite champagne på Heathrow. Bollinger RD 2007 £143 & Veuve Clicquot vintage 2012 £44. Sen fick man ytterliggare £10 rabatt när man handlade för mer än £150. Kändes som bra priser.
Bra där Christian!
 

Thirsty

Smygnykterist
Kalla mig gubbe, konservativ etc. men WTF! Denna är inte helt ok design på. o_O:stendumt:
B3727388-0F6B-4CEE-B5B8-86246623BE83.jpeg
 

Sonderlese

Medlem
Kalla mig gubbe, konservativ etc. men WTF! Denna är inte helt ok design på. o_O:stendumt:
Visa bifogad bild 26416
Lol, vad hände här?!?
Det får vara som ett alternativ etikett tänkt att vända sig till en annan målgrupp, men man får hoppas och tro på att man inte överger sina kärnkunder! Dåligt omdöme annars!
Å andra sidan är det innehållet som räknas (Dom Perignon Edition någon?)
 

Kolsyra

Kolsyra
Fick hem en låda r&l legras blanc de blancs grand cru.

Någon som vet hur man ser när flaskorna är buteljerade? Misstänker att flaksorna är äldre för dom va inte målade röda under flaskan. ?
 

Martinski

Medlem
Ny version av Champagne Charle av basårgång 2016 med massa reservvin osv.. släpps i höst på bolis 36 flaskor till det facila priset av 4999kr. Någon som kommer hugga den?

Kan tycka det är liiiiiite (märk väldigt) för högt pris. Kan väl knappast vara mer än dubbelt så "värd" än ex Krug GC, eller är det sånt samlarvärde på en sån begränsas upplaga då?
 
Ny version av Champagne Charle av basårgång 2016 med massa reservvin osv.. släpps i höst på bolis 36 flaskor till det facila priset av 4999kr. Någon som kommer hugga den?

Kan tycka det är liiiiiite (märk väldigt) för högt pris. Kan väl knappast vara mer än dubbelt så "värd" än ex Krug GC, eller är det sånt samlarvärde på en sån begränsas upplaga då?
Tillgång och efterfrågan
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Ny version av Champagne Charle av basårgång 2016 med massa reservvin osv.. släpps i höst på bolis 36 flaskor till det facila priset av 4999kr. Någon som kommer hugga den?

Kan tycka det är liiiiiite (märk väldigt) för högt pris. Kan väl knappast vara mer än dubbelt så "värd" än ex Krug GC, eller är det sånt samlarvärde på en sån begränsas upplaga då?
Haha what? Var det den som många fick prova som jag såg på Instagram här om dagen mån tro?
 

Martinski

Medlem
Haha what? Var det den som många fick prova som jag såg på Instagram här om dagen mån tro?

Yes Juhlin gav den 86p och bestchampagne 95p (Men Schelin är ofta väldigt generös med poängen)



Juhlin tycker den mycket billigare BdM är betydligt bättre då han tyckte denna saknade de typiska 'rostade' noterna som är typiska annars för Charles.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Hej! Är det någon som får årets allokering utav Ulysse Collin - som kan bekräfta prisläget?.
Normalt brukar de ligga runt 100-120€, men nu så sägs det att de kommer kosta från 200€
alltså en fördubbling från det ena året till det andra.
2018 är ju en årgång man sett fram emot att köpa mycket utav...
 
Åkte finlandsbåt och tog med mig hem Dom Pérignon -12 för ca 1250:- och en 0.375 Krug GC NV för ca 650:-. Får ses som ett klipp ändå. Första gången med Krug för mig - någon som kan rekommendera en perfekt minirätt till den?
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Åkte finlandsbåt och tog med mig hem Dom Pérignon -12 för ca 1250:- och en 0.375 Krug GC NV för ca 650:-. Får ses som ett klipp ändå. Första gången med Krug för mig - någon som kan rekommendera en perfekt minirätt till den?
Vafasen vilken var det? Svärfar åkte silja å där tog de 199 euro för dompa och krug 750ml...
 
Toppen